Skillnad mellan EBE och EBS

Hej, Nu tar vi det en gång för alla, Vad är skillnaderna mellan EBE och EBS?

Jag har sett något om att veven är konisk på båda sidor i den ena och bara på ena sidan i den andra.

Är båda motorerna bruna? Vilken tillverkades under vilka år, och vilka modeller satt dom i?
    Citat Ursprungligen postat av Michél Visa inlägg
    Med en flaska starksprit och lite rökelse kan allt bli rätt intressant att läsa.

Båda motorerna kan vara bruna eller silvriga. EBS veven är konisk/konisk medans EBE är konisk/cylindrisk. Tillverkades under samma årtal alltså 2000-2005. Båda kunde sitta i modellen Derbi Senda men EBE sitter också i GPR modellen med en balansaxel.

Hoppas detta gav något.

Citat Ursprungligen postat av Daanne Visa inlägg
    Båda motorerna kan vara bruna eller silvriga. EBS veven är konisk/konisk medans EBE är konisk/cylindrisk. Tillverkades under samma årtal alltså 2000-2005. Båda kunde sitta i modellen Derbi Senda men EBE sitter också i GPR modellen med en balansaxel.

Hoppas detta gav något.
    Det gav en hel del, hur tar man reda på vilken man har? Står det under motorn?

Vad satt det för motor i 98/99 då?
    Citat Ursprungligen postat av Michél Visa inlägg
    Med en flaska starksprit och lite rökelse kan allt bli rätt intressant att läsa.

derbi_crilles avatar
    Reg.datum
    Aug 2009
    Citat Ursprungligen postat av Fiddyboy Visa inlägg

om du menar villken som sitter på puckelsenda så är de ebs tror jag för de satt de iaf på min

Citat Ursprungligen postat av Fiddyboy Visa inlägg

Samma motor har jag för mig. Motornummer finns inristat vid förgasaren , där man fyller på olja

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Logga in