1. #1

    Krockade med en bil igår

    tjenare tjenare!

    nu är det så här att jag krockade in i en bil med crossen igår, men kan man göra något för att slippa betala så mkt? jag bucklade framskärmen på bilen samt att jag krossade backspegeln med handen,
    går det att lura till det så slipper betala allt nytt, eller är det kört?

    Btw så bröt jag handen -.-

    Tacksam för svar

    ~Robe rrx~
    Why go to slow when you can ride 2fast?

  2. #2

    Reg.datum
    Sep 2010
    Ort
    västervik
    Inlägg
    975
    Citat Ursprungligen postat av Robe Visa inlägg
    tjenare tjenare!

    nu är det så här att jag krockade in i en bil med crossen igår, men kan man göra något för att slippa betala så mkt? jag bucklade framskärmen på bilen samt att jag krossade backspegeln med handen,
    går det att lura till det så slipper betala allt nytt, eller är det kört?

    Btw så bröt jag handen -.-

    Tacksam för svar

    ~Robe rrx~
    loftabor.....

    vet den du krockade med vem du är osv? bästa skulle va om han säger att du drog iväg och sen om han har en bra försäkring att du betalar självrisken. men eftersom du bröt handen så misstänker jag att du inte direkt satte dig på och åkte därifrån? och beroende på vad det är för så kostar det ju olika mkt, men skulle gissa på att det går på runt 10k att betala reparation.
    så billigaste är väl smita helt, men det förutsätter ju att den inte vet vem du är. näst billigaste är väl att lyckas övertala bilföraren om att han aldrig såg dig (om han nu gjorde det) och att du drog och att du sen betalar självrisken för han. och dyrast är att du tar smällen som en man och får betala hela skiten.

    blev lite lulligt skrivet men går kanske fatta lite (Y)

    EDIT: och btw, tror det här borde ligga i "lag och försäkringsfrågor" delen
    §6.2 Signaturer: Endast textstorlek 1 och 2 får användas i signaturer. Signatur utan bild får inneha max 4 textrader vid skärmupplösning 1280x1024. Max tillåten storlek på bild är 468x60 pixlar, har du både text och bild så tillåts max två textrader vid skärmupplösningen 1280x1024.

  3. #3
    var det ditt eller bilförarens fel att ni krockade? jag har svårt att föreställa mig att du inte skulle behöva betala om det var ditt fel, sen så får man ju faktiskt inte köra cross på almänna vägar, men ska inte moralisera om det för jag har själv gjort det. dock utan att krocka...

  4. #4

    Reg.datum
    Sep 2010
    Ort
    västervik
    Inlägg
    975
    Citat Ursprungligen postat av Gamle Gråben Visa inlägg
    var det ditt eller bilförarens fel att ni krockade? jag har svårt att föreställa mig att du inte skulle behöva betala om det var ditt fel, sen så får man ju faktiskt inte köra cross på almänna vägar, men ska inte moralisera om det för jag har själv gjort det. dock utan att krocka...
    eftersom han troligtvis inte har någon försäkring på crossen så åker han på att betala i vilket fall som helst.. det är iaf vad jag har lärt mig
    §6.2 Signaturer: Endast textstorlek 1 och 2 får användas i signaturer. Signatur utan bild får inneha max 4 textrader vid skärmupplösning 1280x1024. Max tillåten storlek på bild är 468x60 pixlar, har du både text och bild så tillåts max två textrader vid skärmupplösningen 1280x1024.

  5. #5
    Citat Ursprungligen postat av kattens Visa inlägg
    loftabor.....

    vet den du krockade med vem du är osv? bästa skulle va om han säger att du drog iväg och sen om han har en bra försäkring att du betalar självrisken. men eftersom du bröt handen så misstänker jag att du inte direkt satte dig på och åkte därifrån? och beroende på vad det är för så kostar det ju olika mkt, men skulle gissa på att det går på runt 10k att betala reparation.
    så billigaste är väl smita helt, men det förutsätter ju att den inte vet vem du är. näst billigaste är väl att lyckas övertala bilföraren om att han aldrig såg dig (om han nu gjorde det) och att du drog och att du sen betalar självrisken för han. och dyrast är att du tar smällen som en man och får betala hela skiten.

    blev lite lulligt skrivet men går kanske fatta lite (Y)

    EDIT: och btw, tror det här borde ligga i "lag och försäkringsfrågor" delen
    hon vet vem jag är och att det är en cross, pappa pratade med henne men hon är en sur***** så bara hosta upp skiten

    Citat Ursprungligen postat av Gamle Gråben Visa inlägg
    var det ditt eller bilförarens fel att ni krockade? jag har svårt att föreställa mig att du inte skulle behöva betala om det var ditt fel, sen så får man ju faktiskt inte köra cross på almänna vägar, men ska inte moralisera om det för jag har själv gjort det. dock utan att krocka...
    bara paya..
    Why go to slow when you can ride 2fast?

  6. #6
    Pimmes avatar
    Reg.datum
    Jun 2008
    Ort
    Gdansk
    Inlägg
    1 096
    Somliga straffar gud omedelbart

    Bara bita i det sura äpplet, hosta upp stålarna och lära dig att inte köra olagligt!

  7. #7
    hyperperrys avatar
    Reg.datum
    Jun 2009
    Ort
    smedjebacken
    Inlägg
    5 414
    som tidigare sagt, du kommer få pröjsa hur du än gör. efter detta har du nog lärt dig en läxa. jag gnäller inte på att du åker olagligt för det gör även jag själv.
    men ha uppsikt i trafiken om du nu ska köra cross på vägarna, bara ett tips.
    jag är fri från fördomar, för jag hatar alla lika mycket.

  8. #8
    Cross på allmän väg? Det kan bara ha varit en tidsfråga innan någon utav er dumsnutar skulle köra in i någons bil.


    Citat Ursprungligen postat av Pimme Visa inlägg
    Somliga straffar gud omedelbart
    För att inte tala om stackaren som fick bilen förstörd av en omogen idiot.

    Citat Ursprungligen postat av Robe Visa inlägg
    hon vet vem jag är och att det är en cross, pappa pratade med henne men hon är en sur***** så bara hosta upp skiten
    Vad har du för en jävla pappa, sur*****? Jag hade varit en sur***** om du kört in i min bil ditt fucko, du skulle ha fått hosta upp pengar och mer därtill.
    Betala pengarna snarast möjligt så slipper du göra bort dig ännu mer genom att dröja med pengarna.

  9. #9

  10. #10
    Citat Ursprungligen postat av Rexxy Visa inlägg
    Har du en sticka i röven? Tagga ner lite.
    Blir trött på att läsa folk skylla det dom förvållat på andra.

  11. #11

    Reg.datum
    May 2011
    Ort
    Huvudstaden
    Inlägg
    936
    Du har ju ingen försäkring på crossen så du får troligen betala alla skador som du gjorde på bilen.
    Senast redigerat av Rifat den 2011-07-08 klockan 14:41.

  12. #12
    Ring bara försäkringsbolaget och säg som de är sedan så hjälper dom dig, Lurar du dom och du kommer undan med självrisk och sedan dom får reda på hur de var så kommer du få punga bra mkt mer och få bita i ett jävligt surt äpple..

    Ärlighet varar längst.

  13. #13
    Va va de för bil?
    Det bästa du kan göra nu är att försöka övertala henne att du fixar det själv, för om hon ska få de gjort på verkstad blir det dyrt. Leta efter delarna på nån skrot, det är såppas vanliga delar så borde finnas i samma färg.


    Citat Ursprungligen postat av Nneeggrroo Visa inlägg
    Ring bara försäkringsbolaget och säg som de är sedan så hjälper dom dig, Lurar du dom och du kommer undan med självrisk och sedan dom får reda på hur de var så kommer du få punga bra mkt mer och få bita i ett jävligt surt äpple..

    Ärlighet varar längst.
    Har mycket svårt att tänka mig att dom vill hjälpa honom med något sånt.

  14. #14
    Citat Ursprungligen postat av sogat Visa inlägg
    Cross på allmän väg? Det kan bara ha varit en tidsfråga innan någon utav er dumsnutar skulle köra in i någons bil.



    För att inte tala om stackaren som fick bilen förstörd av en omogen idiot.



    Vad har du för en jävla pappa, sur*****? Jag hade varit en sur***** om du kört in i min bil ditt fucko, du skulle ha fått hosta upp pengar och mer därtill.
    Betala pengarna snarast möjligt så slipper du göra bort dig ännu mer genom att dröja med pengarna.
    åkte ej på asfaltsväg utom på grusväg bilen svängde ut bakom en buske och that's it som sagt tagga ner inte ditt problem eller hur?

    Citat Ursprungligen postat av Nneeggrroo Visa inlägg
    Ring bara försäkringsbolaget och säg som de är sedan så hjälper dom dig, Lurar du dom och du kommer undan med självrisk och sedan dom får reda på hur de var så kommer du få punga bra mkt mer och få bita i ett jävligt surt äpple..

    Ärlighet varar längst.
    aah klart men får nog bara hosta upp

    Citat Ursprungligen postat av Yoohan Visa inlägg
    Va va de för bil?
    Det bästa du kan göra nu är att försöka övertala henne att du fixar det själv, för om hon ska få de gjort på verkstad blir det dyrt. Leta efter delarna på nån skrot, det är såppas vanliga delar så borde finnas i samma färg.

    det var en merca </3 -.-' aah men sur är hon ju så de går inte övertala henne ;o


    Har mycket svårt att tänka mig att dom vill hjälpa honom med något sånt.
    Why go to slow when you can ride 2fast?

  15. #15
    Citat Ursprungligen postat av Robe Visa inlägg
    åkte ej på asfaltsväg utom på grusväg bilen svängde ut bakom en buske och that's it som sagt tagga ner inte ditt problem eller hur?
    Jaha så det är okej att åka på grusväg helt plöstligt även om det är allmän väg? Gick nog lite snabbt där pojkspole.

  16. #16
    Citat Ursprungligen postat av sogat Visa inlägg
    Jaha så det är okej att åka på grusväg helt plöstligt även om det är allmän väg? Gick nog lite snabbt där pojkspole.
    pojkspole?


  17. #17
    Citat Ursprungligen postat av Pontus Visa inlägg
    pojkspole?

    HAHAHAHA, ja där är ju Robe. Som jag letat.

  18. #18
    Citat Ursprungligen postat av sogat Visa inlägg
    HAHAHAHA, ja där är ju Robe. Som jag letat.
    asså fan jag tror att det är ganska många som kör cross/fidda på allmän väg, klart man ha gjort det om man har tillgång till nån asså men att köra cross på väg kan ju då vara lika illa som att åka trimmat eller bara köra för fort? det är ju fortfarande ett brott mot lagen? alla mopeder som går fortare en 52 km/h klassas som lätt mc så... och din audi han kanske inte alltid färdats i laglig hastighet?

  19. #19
    Citat Ursprungligen postat av Marcus Visa inlägg
    asså fan jag tror att det är ganska många som kör cross/fidda på allmän väg, klart man ha gjort det om man har tillgång till nån asså men att köra cross på väg kan ju då vara lika illa som att åka trimmat eller bara köra för fort? det är ju fortfarande ett brott mot lagen? alla mopeder som går fortare en 52 km/h klassas som lätt mc så... och din audi han kanske inte alltid färdats i laglig hastighet?
    att många gör det betyder inte att det är okej. att köra i synnerhet cross på allmän väg måste ju vara det dummaste man kan tänka sig, inga blinkers eller lysen och crossföraren blir totalt oberäknelig för bilföraren. har själv mött crossar på vägen med bil och det är inte kul...

  20. #20
    Lökens avatar
    Reg.datum
    Jun 2010
    Ort
    Norrköping & Gamleby
    Inlägg
    368
    Citat Ursprungligen postat av Marcus Visa inlägg
    asså fan jag tror att det är ganska många som kör cross/fidda på allmän väg, klart man ha gjort det om man har tillgång till nån asså men att köra cross på väg kan ju då vara lika illa som att åka trimmat eller bara köra för fort? det är ju fortfarande ett brott mot lagen? alla mopeder som går fortare en 52 km/h klassas som lätt mc så... och din audi han kanske inte alltid färdats i laglig hastighet?
    Dessutom bor han ute på landet och antar att det var den grusvägen han körde på..
    Jag tror garanterat att alla som bor på landet och har en cross med en massa grusvägar omkring sig har tagit någon runda nångång..!

    Edit, bor själv på landet några kilometer ifrån Robe och har kört massa cross på mina grusvägar, snuten tyckte t.om att det var okej om jag inte körde ut på astfaltsvägarna bara

  21. #21
    Citat Ursprungligen postat av Löken Visa inlägg
    Dessutom bor han ute på landet och antar att det var den grusvägen han körde på..
    Jag tror garanterat att alla som bor på landet och har en cross med en massa grusvägar omkring sig har tagit någon runda nångång..!

    Edit, bor själv på landet några kilometer ifrån Robe och har kört massa cross på mina grusvägar, snuten tyckte t.om att det var okej om jag inte körde ut på astfaltsvägarna bara
    menart har man tillgång till det så bare åker man, bara hålla sig borta från asfallten..
    Why go to slow when you can ride 2fast?

  22. #22
    Lökens avatar
    Reg.datum
    Jun 2010
    Ort
    Norrköping & Gamleby
    Inlägg
    368
    Citat Ursprungligen postat av Robe Visa inlägg
    menart har man tillgång till det så bare åker man, bara hålla sig borta från asfallten..
    Precis inte värt att åka till en crossbana med din lille rm80
    Det kostar ju mer att vara medlem så man får köra än vad själva hojen kostar

  23. #23
    Citat Ursprungligen postat av Löken Visa inlägg
    Dessutom bor han ute på landet och antar att det var den grusvägen han körde på..
    Jag tror garanterat att alla som bor på landet och har en cross med en massa grusvägar omkring sig har tagit någon runda nångång..!

    Edit, bor själv på landet några kilometer ifrån Robe och har kört massa cross på mina grusvägar, snuten tyckte t.om att det var okej om jag inte körde ut på astfaltsvägarna bara
    Citat Ursprungligen postat av Robe Visa inlägg
    menart har man tillgång till det så bare åker man, bara hålla sig borta från asfallten..
    Vad fan har asfaltvägarna med det här att göra, är dom heliga? Kvittar väl om du kör på asfalt eller inte, man gör ju till och med mindre skada på asfalterade vägar. Jag har också kört cross på grusade vägar, men det raderar ju inte det faktum att du körde in i en bil för att du körde för snabbt vilket i sin tur är olyckligt och betyder att du kanske inte riktigt är mogen för att vistas på allmän väg. Du kanske lärde dig ett och annat nu när du krockade, man kan ju inte annat än hoppas.

    Ta mig med en nypa salt, det bör inte vara svårt att förstå mitt budskap.
    Senast redigerat av sogat den 2011-07-08 klockan 19:49.

  24. #24

    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    37°14′27″N
    Inlägg
    3 616
    Rätt åt dig att du både bröt handen och åker på en fet betalning , hoppas du lärde dig en läxa nu ...
    Citat Ursprungligen postat av webbe Visa inlägg
    Jag är en snabb jävel på att rätta folk. Kanske borde bli moderator och permbanna för felpost.

  25. #25
    Hej trevilig! 3år

    Citat Ursprungligen postat av Sebbe Visa inlägg
    Rätt åt dig att du både bröt handen och åker på en fet betalning , hoppas du lärde dig en läxa nu ...
    Citat Ursprungligen postat av Rexxy Visa inlägg
    Mitt mål är att i framtiden ha MINST 30st fungerande moppar.

  26. #26
    Citat Ursprungligen postat av korren Visa inlägg
    Hej trevilig! 3år
    Trevilig? Vem är det som är 3 år...?

  27. #27

    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    37°14′27″N
    Inlägg
    3 616
    Citat Ursprungligen postat av PiMpoPeD Visa inlägg
    Trevilig? Vem är det som är 3 år...?
    uppenbarligen han
    Citat Ursprungligen postat av webbe Visa inlägg
    Jag är en snabb jävel på att rätta folk. Kanske borde bli moderator och permbanna för felpost.

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Logga in