Snackar killen geggamojja eller stämmer det? (Förgasarens strl kontra setup)

Hej!

Satt och konverserade med en vänlig herre som hjälpte mig med min moped. Denna person är mycket kunnig gällande motorer, jobbar bland annat på mopedverkstad, har byggt hyper tror jag och håller nu på med grövre grejer.

Vi snackade lite om hur man kan få min moped att gå bättre och jag förslog att jag kan montera en 21 mm gasare. Han kontrade med att förgasarbyte endast behöver göras när man börjar nå upp mot 75-80 cc vilket jag tyckte lät väldigt konstigt då många här byter förgasare redan vid effektrör eller byte till 50 sport osv.
    Är han ute och cyklar eller stämmer hans uttalanden?

MVH
    Citat Ursprungligen postat av sogat Visa inlägg
    Skulle nog föredra att gasa ihjäl mig än att åka en epa 40 mil, skicka den med bussgods fö faan.

derbi_crilles avatar
    Reg.datum
    Aug 2009
    de beror ju helt på vad de är for cylinder men man får alltid bäst effekt om man byter förgasare när man byter till en värre cylinder

edit: de är fel de han säger

edit2: vad har du för moped och va har du för. någon setup?
    Citat Ursprungligen postat av Flarsson Visa inlägg
    Att ha kasst sex är lite som att äta gårdagens pizza micrad, det är rätt najs men inget man skryter om.

Citat Ursprungligen postat av derbi_killen Visa inlägg
    de beror ju helt på vad de är for cylinder men man får alltid bäst effekt om man byter förgasare när man byter till en värre cylinder
    Helt fel att säga att man ALLTID får bäst effekt om man byter förgasare. En större förgasare ger mer flöde men har mycket mindre gashastighet. Tänk på en vattenslang, trycker du ihop den så att den blir mindre sprutar vattnet ut snabbare. På samma sätt agerar luften som flödar genom förgasaren. Det är lättare att få en mindre förgasare att gå rent genom hela registret.
    Most stickpeople are black

derbi_crilles avatar
    Reg.datum
    Aug 2009
    Citat Ursprungligen postat av Manfred Visa inlägg
    Helt fel att säga att man ALLTID får bäst effekt om man byter förgasare. En större förgasare ger mer flöde men har mycket mindre gashastighet. Tänk på en vattenslang, trycker du ihop den så att den blir mindre sprutar vattnet ut snabbare. På samma sätt agerar luften som flödar genom förgasaren. Det är lättare att få en mindre förgasare att gå rent genom hela registret.
    jo de är sant men man kan inte ha hur liten förgasare som helst häller
    Citat Ursprungligen postat av Flarsson Visa inlägg
    Att ha kasst sex är lite som att äta gårdagens pizza micrad, det är rätt najs men inget man skryter om.

Casals avatar
    Reg.datum
    Aug 2006
    Varken rätt eller fel, ingen lag direkt. Det är bara rekommendationer.

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Logga in