1. #1

    Cylinder DERBI :) 70cc

    Hej! jag ska köpa 70cc Airsal , går dom att köra med tänkte på priset ? , blir det bra prestanda osv... ?

    Om inte det säg ett ungefär samma prisklass kan man köra med ett Tk (Lacada) till det får man ut effekten endå?
    Märke: Derbi Senda extreme

    Vad ska jag köra för drev till det om jag vill ha mkt topphastighet
    bör byta ut luftfilter till sport för mer luftflöde ?
    nåt mer som behövs byta förutom förgassare såklart men tänkte mig det billigaste där med en dellorto 21

  2. #2
    man kan INTE köra med TK för de är äckligt jävla bajs cp *** fitt snopp pundar rör!!!!!!!

  3. #3
    Går visst köra med , vad haru för rör då ? , därför jag fundera på köpa ett Yasuni/Malossi det ligger inte i degen

  4. #4
    Citat Ursprungligen postat av Janzen Visa inlägg
    man kan INTE köra med TK för de är äckligt jävla bajs cp *** fitt snopp pundar rör!!!!!!!
    Mogen kille ?

    Jag skulle kunna kommentera , men vet du vad jag lägger inte ner tid utan låter administratörerna kanske blocka dig ett tag

  5. #5
    Citat Ursprungligen postat av nidnus Visa inlägg
    Mogen kille ?

    Jag skulle kunna kommentera , men vet du vad jag lägger inte ner tid utan låter administratörerna kanske blocka dig ett tag
    +1

  6. #6
    Citat Ursprungligen postat av nidnus Visa inlägg
    Hej! jag ska köpa 70cc Airsal , går dom att köra med tänkte på priset ? , blir det bra prestanda osv... ?

    Om inte det säg ett ungefär samma prisklass kan man köra med ett Tk (Lacada) till det får man ut effekten endå?
    Märke: Derbi Senda extreme

    Vad ska jag köra för drev till det om jag vill ha mkt topphastighet
    bör byta ut luftfilter till sport för mer luftflöde ?
    nåt mer som behövs byta förutom förgassare såklart men tänkte mig det billigaste där med en dellorto 21
    Rör: Ett metrakit sp rör skulle nog passa fint till den cylindern

    Drev: ja du får ju välja själv men 13-14/52 är väll okej (rätta mig om jag har fel)

    Luftfilter: ja du bör byta luftfilter när du byter upp dig så pass mkt i cc för motorn kommer behöva andas mkt

    Förgasare: ja en dellorto 21mm funkar utmärkt till den setupen

    Somsagt rätta mig om jag har fel
    Why go to slow when you can ride 2fast?

  7. #7

    Reg.datum
    Jun 2010
    Ort
    Silvervalley
    Inlägg
    328
    Citat Ursprungligen postat av nidnus Visa inlägg
    Hej! jag ska köpa 70cc Airsal , går dom att köra med tänkte på priset ? , blir det bra prestanda osv... ?

    Om inte det säg ett ungefär samma prisklass kan man köra med ett Tk (Lacada) till det får man ut effekten endå?
    Märke: Derbi Senda extreme

    Vad ska jag köra för drev till det om jag vill ha mkt topphastighet
    bör byta ut luftfilter till sport för mer luftflöde ?
    nåt mer som behövs byta förutom förgassare såklart men tänkte mig det billigaste där med en dellorto 21
    MK Handmade funkar också bra som cylinder.
    a.k.a. sanda @ gamla mnf

  8. #8
    Citat Ursprungligen postat av Chordy Visa inlägg
    MK Handmade funkar också bra som cylinder.
    +1 precis
    Why go to slow when you can ride 2fast?

  9. #9
    Citat Ursprungligen postat av nidnus Visa inlägg
    Mogen kille ?

    Jag skulle kunna kommentera , men vet du vad jag lägger inte ner tid utan låter administratörerna kanske blocka dig ett tag
    partar inte skit om dig eller någon annan säger bara att jag inte gillar RÖRET

    ont jag skulle kört på et MK SP och dellorto 21mm som du föreslog.

  10. #10
    hyperperrys avatar
    Reg.datum
    Jun 2009
    Ort
    smedjebacken
    Inlägg
    5 414
    om du är sugen så har jag en dellorto 21mm om du vill köpa, med insug
    jag är fri från fördomar, för jag hatar alla lika mycket.

  11. #11
    Citat Ursprungligen postat av hyperperra Visa inlägg
    om du är sugen så har jag en dellorto 21mm om du vill köpa, med insug
    Hur mycket ska du ha för den ?

  12. #12
    Citat Ursprungligen postat av Janzen Visa inlägg
    partar inte skit om dig eller någon annan säger bara att jag inte gillar RÖRET

    ont jag skulle kört på et MK SP och dellorto 21mm som du föreslog.

    DÅ skriver man väll inte pundare? det är en förtryckning men , det biter inte på mig

  13. #13
    Citat Ursprungligen postat av Robe Visa inlägg
    Rör: Ett metrakit sp rör skulle nog passa fint till den cylindern

    Drev: ja du får ju välja själv men 13-14/52 är väll okej (rätta mig om jag har fel)

    Luftfilter: ja du bör byta luftfilter när du byter upp dig så pass mkt i cc för motorn kommer behöva andas mkt

    Förgasare: ja en dellorto 21mm funkar utmärkt till den setupen

    Somsagt rätta mig om jag har fel

    Tycker jag hörs som en billig/bra setup , ja den kommer behöva andas rejält, tycker ni jag ska ta bort separata oljeblandaren eller ska jag har kvar den och blanda plus i taken? , om inte vilken blandning ?

  14. #14
    SKulle det inte gå med ett Yasuni , kan nån länka nåt rör som är i bra prisklass ? , och vill inte ha underliggande

  15. #15
    Citat Ursprungligen postat av nidnus Visa inlägg
    DÅ skriver man väll inte pundare? det är en förtryckning men , det biter inte på mig
    Skrev Pundar rör de byteder att röret knarkar, men slut diskuterat nu, sen tänk på att multicitera så slipper du trippelposta (lika allvarligt de)

    Edit: fyra på rad nu!

  16. #16
    okej visa står inte för vad det säger men, ja slut diskuterat. Tycker bara man ska tänka innan man öppnar k*ften men jag kan ju köra med 70cc och Turbokit (Lacada) om jag kör oportat. behöver inte mer varvtal
    Senast redigerat av nidnus den 2011-07-12 klockan 14:49.

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Logga in