Strypa av DRD PRO

Tjenare! min kompis har en Derbi Drd Pro black edition 07 och nu vill han att den ska gå lite fortare utan att lägga ut massa pengar på den, det sitter ju en blindtarm på röret men det är ganska mkt jobb och ganska synligt att den är borta så vi undrar om det sitter någon plugg i mynningen av röret? en snubbe här i stan påstod det och i så fall vad ska man ha mer? för vi läste om någon som strypt av den och han så att man måste ha större munstycke för annars skulle den skära... några andra bra ideér på hur man stryper av den? har den strypt cdi? alla förslag välkommnas!
    mvh

pAd105s avatar
    Reg.datum
    May 2010
    Nej det gör det förmodligen inte. Sugröret är strypningen..
    Möjligt att den har strypt CDI. men den påverkar nog inte varvtalet förens högre varvtal.
    Citat Ursprungligen postat av siiimooon Visa inlägg
    Verktyg? Du behöver inte mer än eltejp och stripes för att plocka ihop en Yamaha.

Shöwteks avatar
    Reg.datum
    Aug 2009
    Kapa blindtarmen, svetsa igen, sen svetsa på blindtarmen igen då bör den gå bättre samt att det inte syns
    Citat Ursprungligen postat av rassespike Visa inlägg
    Alla "hypermoppar" har sån extrem Setup för att kunna komma över 100km/h sträcket..fattar inte de riktigt Min Setup e ju liksom bara TK underliggande o sportluftsfilter, större munstycke. Jag har varit uppe i 115km/h, uppmätt med bil bakom mej

Den har både plugg i mynningen och blindtarm. Har för mig att pluggen i mynningen ger mest effekt om du tar bort. Den har ju blindtarm som shöwtek förklarade att du kan ta bort. Det rekommenderar jag du inte gör dels är det svårare än att ta bort pluggen och svårare att göra original igen. Och i och med att avgassystemet är kromat tycker jag inte att du ska ta bort blindtarmen för när du kapar och svetsar i det syns det att du modifierat det och blir helt enkelt inget snyggt.

Så ta bort pluggen istället eller gör som de flesta och skaffa ett effekt rör kostar en slant men det är det värt.

Vad jag vet så är det ostrypt CDI på Db50 motorn men detta är ju en drd med elstart och lite andra fineser så det är möjligt att den stryper vid högre varvtal fast det tror jag inte.

Citat Ursprungligen postat av pAd105 Visa inlägg
    Nej det gör det förmodligen inte. Sugröret är strypningen..
    Möjligt att den har strypt CDI. men den påverkar nog inte varvtalet förens högre varvtal.
    Citat Ursprungligen postat av Shöwtek Visa inlägg
    Kapa blindtarmen, svetsa igen, sen svetsa på blindtarmen igen då bör den gå bättre samt att det inte syns
    Citat Ursprungligen postat av Hilmersson Visa inlägg
    Den har både plugg i mynningen och blindtarm. Har för mig att pluggen i mynningen ger mest effekt om du tar bort. Den har ju blindtarm som shöwtek förklarade att du kan ta bort. Det rekommenderar jag du inte gör dels är det svårare än att ta bort pluggen och svårare att göra original igen. Och i och med att avgassystemet är kromat tycker jag inte att du ska ta bort blindtarmen för när du kapar och svetsar i det syns det att du modifierat det och blir helt enkelt inget snyggt.

Så ta bort pluggen istället eller gör som de flesta och skaffa ett effekt rör kostar en slant men det är det värt.

Vad jag vet så är det ostrypt CDI på Db50 motorn men detta är ju en drd med elstart och lite andra fineser så det är möjligt att den stryper vid högre varvtal fast det tror jag inte.
    tack så mkt nee vi ville inte göra så med blidtarmen eftersom det är kromat men vi ska kolla åt idag men behöver man större mustycke? för det påstod en snubbe, den skulle tydligen skära annars

Citat Ursprungligen postat av Marcus Visa inlägg
    tack så mkt nee vi ville inte göra så med blidtarmen eftersom det är kromat men vi ska kolla åt idag men behöver man större mustycke? för det påstod en snubbe, den skulle tydligen skära annars
    Japp det behöver du köp denna produkt dom funkar bra.

http://twostroke.se/product.asp?prod...1&attrib1=1639

Citat Ursprungligen postat av Hilmersson Visa inlägg
    Japp det behöver du köp denna produkt dom funkar bra.

http://twostroke.se/product.asp?prod...1&attrib1=1639
    sry att jag inte svarade dig på länge glömde bort tråden men villket mustycke ska man ha då? något mellan 60-82? men villket?

Citat Ursprungligen postat av Marcus Visa inlägg
    sry att jag inte svarade dig på länge glömde bort tråden men villket mustycke ska man ha då? något mellan 60-82? men villket?
    Köp 80-102 paketet och prova dig fram till vilket som den går bäst med.

Reg.datum
    May 2011
    Jag vet att han inte skulle vilja slösa nå pengar för att moppen ska gå fortare, men jag skulle hellre köpa nåt billigt effekt rör för typ 1500 än att göra nåt med original röret.

Citat Ursprungligen postat av RifatTV Visa inlägg
    Jag vet att han inte skulle vilja slösa nå pengar för att moppen ska gå fortare, men jag skulle hellre köpa nåt billigt effekt rör för typ 1500 än att göra nåt med original röret.
    Du ja.

Citat Ursprungligen postat av RifatTV Visa inlägg
    aa ja vet men han rtcker det är bättre me orginal röret

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Logga in