Ämne: Dt problem

Fredde1337s avatar
    Reg.datum
    May 2011

Dt problem

Tjena jag har en dt med polini 70cc sport malossi topp och jamarcol böj och 20mm äkta mikuni. Problemet är att den bara varvar till 9500rpm jag skulle vela göra så den kan varva på mer och bli starkare på lägre varv för som det är nu lär jag köra med 11 drev för att den ska orka 4an. vad kan jag göra och försämras effekten på låga varv om jag slipar 1 eller 2 mm på överkanten på utblåset i cyllen?

tack för svar

Testa och byt till ett luhao rör? Det ska vara högvarvigt jämfört med Jamarcolet
    Sen om du slipar 1-2mm i överkant så borde inte det försämra effekten på låga varv, Slipa dock hellre för lite än för mkt
    Tror du ska få mer drag på låga varv om du breddar avgasporten något också

http://www.moppenet.nu/showthread.ph...guide-By-Rexxy Här har du en bra guide

hyperperrys avatar
    Reg.datum
    Jun 2009
    Citat Ursprungligen postat av DT-Davve Visa inlägg
    Testa och byt till ett luhao rör? Det ska vara högvarvigt jämfört med Jamarcolet
    Sen om du slipar 1-2mm i överkant så borde inte det försämra effekten på låga varv, Slipa dock hellre för lite än för mkt
    Tror du ska få mer drag på låga varv om du breddar avgasporten något också

http://www.moppenet.nu/showthread.ph...guide-By-Rexxy Här har du en bra guide
    det försämrar visst på låga varv. 2mm i överkant är en ganska stor durationsförändring, mopeden blir mycket högvarvigare samt den får en större "ketchupeffekt". den kommer förlora bottenvrid börja med att byt till ett bättre rör!
    jag är fri från fördomar, för jag hatar alla lika mycket.

Fredde1337s avatar
    Reg.datum
    May 2011
    Citat Ursprungligen postat av hyperperra Visa inlägg
    det försämrar visst på låga varv. 2mm i överkant är en ganska stor durationsförändring, mopeden blir mycket högvarvigare samt den får en större "ketchupeffekt". den kommer förlora bottenvrid börja med att byt till ett bättre rör!
    Okej, ska försöka fixa cross krök istället eller gianelli rör som är ett 80cc rör omgjort för dt med 70cc.
    tack för svar btw om nån har cross krök pma

hyperperrys avatar
    Reg.datum
    Jun 2009
    Citat Ursprungligen postat av Fredde1337 Visa inlägg
    Okej, ska försöka fixa cross krök istället eller gianelli rör som är ett 80cc rör omgjort för dt med 70cc.
    tack för svar btw om nån har cross krök pma
    jag har en yz80 krök som är omsvetsad så att själv kröken och muttern passar fs1, det är väl samma gängor till dt?

Fredde1337s avatar
    Reg.datum
    May 2011
    jag har en yz80 krök som är omsvetsad så att själv kröken och muttern passar fs1, det är väl samma gängor till dt?
    stämmer bra det, vad ska du ha för den eller vill du byta mot något?, har du nått dt bakdäck me fint mönster också?

Självkart! Helt rätt jag som var otydlig

hyperperrys avatar
    Reg.datum
    Jun 2009
    stämmer bra det, vad ska du ha för den eller vill du byta mot något?, har du nått dt bakdäck me fint mönster också?
    något dt bakdäck har jag dessvärre inte ! hm, vad har du att byta mot?

Fredde1337s avatar
    Reg.datum
    May 2011
    något dt bakdäck har jag dessvärre inte ! hm, vad har du att byta mot?
    http://www.moppenet.nu/showthread.ph...kelsenda-annat och har en jäkla massa annat i garaget så kom med förslag.

hyperperrys avatar
    Reg.datum
    Jun 2009
    http://www.moppenet.nu/showthread.ph...kelsenda-annat och har en jäkla massa annat i garaget så kom med förslag.
    hm, tyvärr är dessa delar inte något jag behöver :/ men jag måste först och främst leta reda på ett annat rör att ha på min fs1

Fredde1337s avatar
    Reg.datum
    May 2011
    hm, tyvärr är dessa delar inte något jag behöver :/ men jag måste först och främst leta reda på ett annat rör att ha på min fs1
    byt mot min jamarcol krök? passar bättre på 50cc än 70 eftersom det är som orginal krök utan strypning dock vet jag inte om det passar bolt on på men med lite fin pill ska de nog gå

hyperperrys avatar
    Reg.datum
    Jun 2009
    byt mot min jamarcol krök? passar bättre på 50cc än 70 eftersom det är som orginal krök utan strypning dock vet jag inte om det passar bolt on på men med lite fin pill ska de nog gå
    har inte 50cc:p jag har 63 aka "70"

Fredde1337s avatar
    Reg.datum
    May 2011
    har inte 50cc:p jag har 63 aka "70"
    aha men det funkar ju annars hur mkt skulle du velat ha för kröken?

hyperperrys avatar
    Reg.datum
    Jun 2009
    aha men det funkar ju annars hur mkt skulle du velat ha för kröken?
    hehe, ska kolla om jag har någon org liggandes:p hittar jag nån till fs1an så, kanske 200?

Fredde1337s avatar
    Reg.datum
    May 2011
    hehe, ska kolla om jag har någon org liggandes:p hittar jag nån till fs1an så, kanske 200?
    maybe

hyperperrys avatar
    Reg.datum
    Jun 2009
    maybe
    okej

Fredde1337s avatar
    Reg.datum
    May 2011
    Jag har löst problemet ÄNTLIGEN GRRR! ljuddämparen var igen sotad var 2mm för avgaserna drog ut o körde och moppen gick från 0-70 på 9 sec OOOOO 11 drev gör skillnad dock vart han för stark och slet av kjedjan så ja fick gå hem

Hade du haft 37hk istället för ~7 som du har nu hade man kanske kunnat tro att den blev för stark för kedjan. Sanningen är snarare att kedjan var kass, eller så spände du den för hårt.

ja har ett nytt dt50 bakdäck byta mot ngt skojj
    Citat Ursprungligen postat av Lennart Visa inlägg
    Marknadsmallen kan ju va bra att använda. om inte moddsen ska fixa ett nytt rövhål på dig.

Fredde1337s avatar
    Reg.datum
    May 2011
    Citat Ursprungligen postat av G-son Visa inlägg
    Hade du haft 37hk istället för ~7 som du har nu hade man kanske kunnat tro att den blev för stark för kedjan. Sanningen är snarare att kedjan var kass, eller så spände du den för hårt.
    den var scchhhluut!

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Logga in