1. #1

    Kokar Airsal ? :(

    Hej! jag fick jusst på cyllen/toppen och det vi gjorde var att ta gamla packningen till toppen , som inte var sliten men om man ska ta den som följde med så var den gummering runtom , men den här orginal, var över hela kan det bli för varmt, eller är det att glykolen inte kommit ner eller nåt riktigt ? :S

  2. #2

    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    Olofström
    Inlägg
    6 543
    Är det en derbi senda? Isåfall luftade du kylaresystem så vatten går runt?

  3. #3
    Japp Derbi senda xtreme -05 , ja jag tog ju bort då rann ju allt ut , gör ju det om du har bytt cylle nån gång , vilket jag tror du har , men då kanske det tar ett tag innan det går runt i systemet ?
    Men det är väll bäst sätta dit packningssatsen som hängde med från airsal ?

  4. #4
    Citat Ursprungligen postat av nidnus Visa inlägg
    Japp Derbi senda xtreme -05 , ja jag tog ju bort då rann ju allt ut , gör ju det om du har bytt cylle nån gång , vilket jag tror du har , men då kanske det tar ett tag innan det går runt i systemet ?
    Men det är väll bäst sätta dit packningssatsen som hängde med från airsal ?
    du måste lufta vattensystemet på en senda

  5. #5
    Den slangen som går från kylaren till topplocket, lossa den uppe vid kylarn, håll slangen rakt upp och häll vatten i slangen tills de börjar rinna ur kylarn där slangen satt. så när vattnet kommer ur kylarn så trycker du dit slangen snabbt så är systemet luftat

  6. #6
    Citat Ursprungligen postat av Kaspuuur Visa inlägg
    Den slangen som går från kylaren till topplocket, lossa den uppe vid kylarn, håll slangen rakt upp och häll vatten i slangen tills de börjar rinna ur kylarn där slangen satt. så när vattnet kommer ur kylarn så trycker du dit slangen snabbt så är systemet luftat
    Tack så hemskt mkt, va faan det har jag aldrig vart med om

  7. #7
    Citat Ursprungligen postat av nidnus Visa inlägg
    Tack så hemskt mkt, va faan det har jag aldrig vart med om
    lugnt , haha aa de är just derbi som är sånna.. lite surt men aja

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Logga in