Sidan 2 av 4 Första 1234 Sista
    själv bor ja på landet så har inga problem med såna
    tycker de är rätt sköjj när det kommer nån på en cross/moppe och blåser förbi huset nån gång ibland
    sen åker man ju lite själv ochså
    Sagorna ljuger och kärlek är skit, så passa du dig noga så du inte trillar dit.
    Hitler och hans vänner vol.2
    http://open.spotify.com/user/1121254...pUetccMeXnDQO7

ni som säger att ni kan köra cross på vägarna och hålla 60 genom villaområden, enbart för att det inte finns några poliser i närheten: hade ni mördat folk också om ni visste att ni inte skulle åka dit? ni har inte tänkt på att lagar finns för att folk som ni ska veta vad som är okej och inte, inte för att politiker tycker det är kul att stifta lagar?

OM man ska köra cross på gatan, kör sakta, 30km/h inne i stan å gasa lite mer på stora vägen istället!
    Samma med en trimmad moped.
    OCH OM! man ska köra cykelbana, åk saaaakta! visa lite respekt så skiter folket i att ringa polisen
    Svarvar och bygger special delar till olika fordon
    Mer info här

Man ska inte köra cross ALLS på gata.

Citat Ursprungligen postat av M.Larsson Visa inlägg
    Man ska inte köra cross ALLS på gata.
    varför ska man då köra en trimmad moped?

Citat Ursprungligen postat av Janzen Visa inlägg
    varför ska man då köra en trimmad moped?
    Har jag sagt att man ska det? Nej

Citat Ursprungligen postat av M.Larsson Visa inlägg
    Har jag sagt att man ska det? Nej
    har jag sagt att du sagt de? nej, om du klagar på crossar så kan du lika gärna klaga på fuckon men trimmade mopeder... samma sak

Reg.datum
    Jun 2011
    asså jag tycker att de är själv klart att man kör snabbare än tillåtet med en trimmad moppe. varför ska man trimma den? jo för att köra snabbare, men om man ser barn vid sidan av vägen så saktar man ner såklart. Det är att köra snabbt som är roligt inte åka runt i 25 i stan

har jag sagt att du sagt de? nej, om du klagar på crossar så kan du lika gärna klaga på fuckon men trimmade mopeder... samma sak
    Lät väldigt mycket på sättet du sa det hela som om jag hade sagt det.
    Och nu jag pratar om Crossar, inte mopeder.

Tweekzify
    Gäst
    Haha skulle bara vara nice, borde ju faktiskt vara lagligt Vissa folk i bilar kör ju endå som idioter så varför inte få köra hur fort som helst bara! Så mycket roligare allt skulle bli

Citat Ursprungligen postat av ZEBRAN Visa inlägg
    asså jag tycker att de är själv klart att man kör snabbare än tillåtet med en trimmad moppe. varför ska man trimma den? jo för att köra snabbare, men om man ser barn vid sidan av vägen så saktar man ner såklart. Det är att köra snabbt som är roligt inte åka runt i 25 i stan
    Vissa trimmar moppar för att kunna stunta och följa med bättre i trafiken antar jag, vilket jag tycker är helt okej. Bara man inte drar på i 60-70 inne i stan eller nära civilation. Tänk om du inte ser barnet i tid och inte hinner bromsa eller väja, vad gör du då?
    Nu andas du manuellt!

Don't drive faster than your guardian angle can fly!

det är inte samma sak, en moped är tänkt för vägkörning och har allt som behövs för det i form av blinkers, lysen osv. en cross är inte tänkt för vägkörning...

Citat Ursprungligen postat av Pontus Visa inlägg
    det är inte samma sak, en moped är tänkt för vägkörning och har allt som behövs för det i form av blinkers, lysen osv. en cross är inte tänkt för vägkörning...
    men de jag försöker säga är att de finns många mopeder som är lika anpassade för "vägkörning" som en cross är. de finns många trimmade mopeder som kör utan blinkers lampor osv en moped brukar oftast ha mer bristningar än en cross tex slitna däck, dåliga lager, slitna bromsar, provesoriska lösningar osv... så bara för de är en moped ram från grunden så betyder inte de att de är säkrare och bättre att köra den.

Reg.datum
    May 2010
    Citat Ursprungligen postat av Holmqvist Visa inlägg
    Idioter, har lust att jaga ikapp dom och sparka ner dom, fan heller.. på gångvägar samt villavägar tar man det fan lungt 30-40 räcker gott och väl då På dom större vägarna bryr jag mig inte dock..

Finns vissa som kör förjävla fort här ibland, fan så sur man blir..nästa gång kanske dom mejjar ner syrran eller likande?
    Fuckot på drd malossin låg ju fan o maxvarvade utanför er , tänk om nån hade åkt ut med bil på vägen när han kommer bakom kurvan liksom (a)
    Citat Ursprungligen postat av webbe Visa inlägg
    Jag är en snabb jävel på att rätta folk. Kanske borde bli moderator och permbanna för felpost.

Holmqvists avatar
    Reg.datum
    Aug 2008
    Citat Ursprungligen postat av Sebbe Visa inlägg
    Fuckot på drd malossin låg ju fan o maxvarvade utanför er , tänk om nån hade åkt ut med bil på vägen när han kommer bakom kurvan liksom (a)
    Mjo men så länge han inte åker på gångvägarna orkar inte jag bry mig

Reg.datum
    May 2010
    Cross är inte okej nånstans , ta mc kort och kör motard när åldern är inne istället , det finns utbildningar och åldersgränser på grund av en anledning , likadant med moppar , jag kör aldrig snabbare än 30 på gångvägar , ser jag att nån unge är springer fram o tillbaka / vinglar på en cykel eller att någon går med en hund så puttrar jag alltid bara förbi sakta , Mycket kan hända på 2 sekunder.

Förra året mötte jag en kille i en uppförsbacke (han åkte nerför alltså) i maxfart och försökte toppa moppen så mycket det gick på en gångväg , slutade med att han körde på två ungar som jag hade cyklat om 10 meter tidigare , vet dock inte vad som hände efter det.

Gasa kan man göra på öde vägar där ingen stör sig på en/kan komma till skada.

På väg till våran stuga är det 1,5-2 mil ödeväg som är ganska slingrig , asroligt att fuckoköra där
    Citat Ursprungligen postat av webbe Visa inlägg
    Jag är en snabb jävel på att rätta folk. Kanske borde bli moderator och permbanna för felpost.

Det värsta är att de som är fackos och kör som idioter ger en väldigt negativ bild på oss moppepojkar, oavsett ifall vi är ansvarsfulla eller fackos. Jag kör trimmat men följer trafikreglerna ordentligt, både för att jag inte vill få snuten efter mig och för att vara säker i trafiken. Men sen ska man ju självklart få ha kul någongång och dra på ordentligt

Reg.datum
    May 2010
    Jag gillar fuckos. Roligt att kolla på!

Anledningen till att jag startade denna tråd var att jag samtalat med en journalist på en tidning som skriver för Blekinge. BLT är tidningens namn och vi kom in på detta ämne just med buskörning och vansinnesåkningar inne i städerna med crossar, trimmade mopeder och epatraktorer.

Jag blev erbjuden att bli intervjuad och berätta om hur det är, ur båda perspektiven. Hur enkelt och ofarligt det känns att flyga fram i 90 km/h på en moped mot att gå på gångbanan och bli omkörd av en moped som kommer i 90 km/h.

Funderar starkt på att gå med på det och vara med i tidningen. Dels för att det kan vara en kul grej, dels för att jag gärna vill att andra ska uppmärksamma hur viktigt det är att vara uppmärksam vid körning inne i städerna med crossar/mopeder/atraktorer/bilar eller vad som och dels för att det är en rätt harmlös grej, men samtidigt visar man att det inte är okej. I och med att jag både kört väldigt trimmat och att jag nu insett hur jävla farligt det är med vissa körningar så kan jag även bidra med lite vettiga åsikter istället för vad Inger, 75, säger till tidningen om samma sak.

Borde jag tacka ja?

Det lutar starkt mot att göra det i alla fall.

Så, vad tycker ni?
    Ju mindre rutin, desto mer liv!

Citat Ursprungligen postat av Philip Visa inlägg
    Så, vad tycker ni?
    JA!

hyperperrys avatar
    Reg.datum
    Jun 2009
    Citat Ursprungligen postat av Philip Visa inlägg
    wall of text...
    Så, vad tycker ni?
    JA! det låter som en riktigt bra idé.
    jag är fri från fördomar, för jag hatar alla lika mycket.

Om man åker för sakta så blir bilarna irriterade, jag har blivit av prejjad vägen så då drog jag på trimm. Ska nog samla en del backspeglar när jag åker förbi!

Citat Ursprungligen postat av Dipset Visa inlägg
    Om man åker för sakta så blir bilarna irriterade, jag har blivit av prejjad vägen så då drog jag på trimm. Ska nog samla en del backspeglar när jag åker förbi!
    Nu var det inte direkt vad tråden handlade om, utan det jag syftar på är att du tex går på en gånggata inne i staden och blir omkörd av en förare på moped/cross i mellan 70-100 km/h.

Tobbe94s avatar
    Reg.datum
    Aug 2008
    Jag har gjort mycket dumt i mina "unga år" och lärt mig en del. När jag var 15 körde jag runt på min mt5a utan ljuddämpare och hade 65 cc osv , slutade med att jag körde på en cykelväg i ca 70/75 km/h och var ca 0,5 m från att köra på ett barn.

Tidigare i iår körde jag å två polare runt i Kungsbacka innerstad med en okapad, oförsäkrad 740 a-traktor som knappt hade halva avgasröret på. Den lät som fan och han som körde höll väll 70-90 km/h och struntade i enkelriktade osv. Det slutade med att vi var nära på att köra in i en Porsche 911 (Porschens backspegel gick av och den blev repad). Han som körde trallan fick betala alla reparationskostnader (inte billigt) då trallan var oförsäkrad.

Dessa saker fick mig att tänka på om det är värt att köra på ett 3-årigt barn, bara för att man själv vill ha roligt, eller betala rediga reperationskostnader för att man vill göra den där "tuffa" (livsfarliga) omkörningen. Så nu kör jag med omdöme iaf.
    Citat Ursprungligen postat av Lennart Visa inlägg
    som sagt. ni kan ju få arvidssons morsa, kan även slänga in hyperperrys morsa. ivärsta fall kan Gbgräddglass morsa hänga med om ja måste. tänkte slänga in Rifats syrra men då skulle han väl börja kräva in Royaltys.

Citat Ursprungligen postat av Tobbe94 Visa inlägg
    Jag har gjort mycket dumt i mina "unga år" och lärt mig en del. När jag var 15 körde jag runt på min mt5a utan ljuddämpare och hade 65 cc osv , slutade med att jag körde på en cykelväg i ca 70/75 km/h och var ca 0,5 m från att köra på ett barn.

Tidigare i iår körde jag å två polare runt i Kungsbacka innerstad med en okapad, oförsäkrad 740 a-traktor som knappt hade halva avgasröret på. Den lät som fan och han som körde höll väll 70-90 km/h och struntade i enkelriktade osv. Det slutade med att vi var nära på att köra in i en Porsche 911 (Porschens backspegel gick av och den blev repad). Han som körde trallan fick betala alla reparationskostnader (inte billigt) då trallan var oförsäkrad.

Dessa saker fick mig att tänka på om det är värt att köra på ett 3-årigt barn, bara för att man själv vill ha roligt, eller betala rediga reperationskostnader för att man vill göra den där "tuffa" (livsfarliga) omkörningen. Så nu kör jag med omdöme iaf.
    Precis saker likt detta jag vill uppnå! Att folk inser riskerna och att man ska ta det lugnt ifall man kör där det kan finnas barn, människor i allmänhet eller trafik. Det är viktigare än vad man kan tänka sig när man sitter där och styr fordonet!

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Logga in