Rieju RRX 2006, ingen el fungerar?

tjena! köpte mig en rrx 06:a som fungerar jättebra förutom att ingen el funkar. killen ja köpte den av sa att det var ett slags relä som behövdes bytas. de enda relä ja vet finns är blinkersrelä och startrelä. alltså moppen har ju inget batteri då de e en cross. lyse, blinkers, tuta . inget funkar.är det ett relä ja behöver, och vad för något isådannafall? vad annars är det för fel?

Rullstolsbarns avatar
    Reg.datum
    Apr 2011
    jag är inte så haj på el men jag skulle kollat säkringen!
    Citat Ursprungligen postat av RAMI Visa inlägg
    Vivacitys förra ägare har tydligen tryckt in ett Italienskt mynt i förgasaren, undra varför?
    Citat Ursprungligen postat av Hast Visa inlägg
    För han visste inte om att moppen var fransk

Reg.datum
    May 2010
    Citat Ursprungligen postat av aeroxpojken Visa inlägg
    jag är inte så haj på el men jag skulle kollat säkringen!
    Finns inga säkringar på på RRX! Skulle börja och kolla så det inte är avklippt någon stans osv...

Citat Ursprungligen postat av Jontee Visa inlägg
    Finns inga säkringar på på RRX! Skulle börja och kolla så det inte är avklippt någon stans osv...
    okej tack ska även kolla så det ej glappar. Men det jag ser nu är att killen tagit bort reläet helt och hållet. måste alltså ha ett nytt till och börja med även om de inte blir någon skillnad. sen får väll ja kolla så inget är avklippt eller glappar

en av de kablar som går från tändpalttan (och upp i kanske cdi-boxen oxå) som därefter går vidare till tändningslåset är ju den som ger ström....kolla så inte den är av!
    Senast redigerat av Sebbe_Sillman den 2011-07-17 klockan 00:05.

Citat Ursprungligen postat av Sillen_96 Visa inlägg
    en av de kablar som går från tändpalttan (och upp i kanske cdi-boxen oxå) som därefter går vidare till tändningslåset är ju den som ger ström....kolla så inte den är av!
    thank u, i will

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Logga in