1. #1

    Avgasröret på moppen går inte att lossa på ?

    Tjenare!

    Jag har en Yamaha DT 50 R, 30 moppe, en precis sådan som är på bilden.

    Och när jag hade köpt hem den, och fick reda på att den gick i 75, och inte 30 så blev farsan arg som f*n.
    Och jag hörde av mig till han som jag hade köpt moppen av, och han sa att han hade plockat ut pluggen på den, och att den pluggen sitter mellan avgasröret och cylindern. Så jag kollade upp det, och ser då att det finns 2st fjädrar som bla håller avgasröret på plats osv. Så jag lossade på fjädrarna, och försökte dra ut röret. Men det tycks ha rostat fast.
    Jag har försökt att lösa upp rostet med bla, WD - 40 och 5 - 56, men ingenting fungerar. Det sitter fast hårt som bara den i alla fall och rör sig inte en millimeter när jag drar, eller försöker banka ut det med en gummihammare.
    Har hört att man kan "bränna" bort rostet. Men hur fungerar det? Och vad ska man använda sig av till då?


    Edit : Jag har skruvat bort bultarna som sitter fast i ramen oxå!

    Tack så mycket!


    Namn:  hahah.jpg
Visningar: 946
Storlek:  29,4 KB

    Snabbaleif ^'^

  2. #2

  3. #3

  4. #4
    Jag har skruvat bort allting som kan skruvas bort, glömde att lägga till att jag hade skruvat bort bultarna ifrån ramen!

  5. #5
    Yes det har jag!

  6. #6
    ta värmepistol eller gaseld o gör de varmt sen banka till HÅRT med något.. ta dock bort tanken o så satt de inte börjar brinna hehe, annars bara då lite damp o ryck som faaaan i de ;D

  7. #7
    Okej tack så mycket Kaspuuuur Ska testa

  8. #8
    hyperperrys avatar
    Reg.datum
    Jun 2009
    Ort
    smedjebacken
    Inlägg
    5 414
    kissa på det
    jag är fri från fördomar, för jag hatar alla lika mycket.

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Logga in