Sidan 1 av 5 123 ... Sista

Ämne: f1-tråden

  1. #1

    f1-tråden

    tänkte att vi borde ha en f1-tråd, vet inte om det är någon annan än jag som brukar titta men det lär vi väl märka.
    tänkte man kunde diskutera allt som har med f1 att göra, vem tror ni vinner, vem hejar ni på?

    kan börja med att länka lite intressanta f1-sajter:

    http://www.f1technical.net/development/320 (förstasidan verkar inte funka för tillfället så man får klicka sig vidare därifrån)
    http://scarbsf1.wordpress.com/
    http://www.f1fanatic.co.uk/
    http://www.formula1.com/default.html

    för den som har en android, iphone eller blackberry finns en f1.com-app, kan vara roligt att ha.

  2. #2

  3. #3
    Vettel kommer vinna utan problem! Webber flyger ur redbull och Riccardo tar den platsen!
    Citat Ursprungligen postat av Pontus Visa inlägg
    köp ridstövlar och hjälm också när du ändå är i farten. sanslöst jävla bögigt med såna där jackor, ser mest ut som en snobb-bonde som kommer direkt från ridpolon. inte för att du bryr dig men ändå

  4. #4
    weber grillen slaktar hela serien förfan!
    Citat Ursprungligen postat av sogat Visa inlägg
    Skulle nog föredra att gasa ihjäl mig än att åka en epa 40 mil, skicka den med bussgods fö faan.

  5. #5
    Citat Ursprungligen postat av ajonson Visa inlägg
    Vettel kommer vinna utan problem! Webber flyger ur redbull och Riccardo tar den platsen!
    ja vettel har ju i princip vunnit årets säsong, det kan man nog konstatera... undrar om webber åker ur redan nästa år, tveksamt. fast det lär ju inte dröja innan ricciardo blir värvad av något bättre team

    Citat Ursprungligen postat av Gilera runner Visa inlägg
    weber grillen slaktar hela serien förfan!
    ?

  6. #6
    Citat Ursprungligen postat av Pontus Visa inlägg
    ja vettel har ju i princip vunnit årets säsong, det kan man nog konstatera... undrar om webber åker ur redan nästa år, tveksamt. fast det lär ju inte dröja innan ricciardo blir värvad av något bättre team
    Nej precis, den killen har talang! Webbers kontrakt ryker ju efter denna säsong och jag tror ingen vill ha kvar honom i det teamet efter vissa av hans spel...
    Citat Ursprungligen postat av Pontus Visa inlägg
    köp ridstövlar och hjälm också när du ändå är i farten. sanslöst jävla bögigt med såna där jackor, ser mest ut som en snobb-bonde som kommer direkt från ridpolon. inte för att du bryr dig men ändå

  7. #7
    dags att börja värma upp inför morgondagens träning 1 & 2 från nürburgring, repris på förra årets gp börjar nu

  8. #8
    Janne sa under FP2 att "off-trottle" systemet har blivit tillåtet men bara till 50 %! men Vettel var inte snabbast
    Citat Ursprungligen postat av Pontus Visa inlägg
    köp ridstövlar och hjälm också när du ändå är i farten. sanslöst jävla bögigt med såna där jackor, ser mest ut som en snobb-bonde som kommer direkt från ridpolon. inte för att du bryr dig men ändå

  9. #9
    ferrari har fått bra speed, de vann ju på silverstone. yep, off throttle är väl tillåtet året ut om jag inte fattat fel.

  10. #10
    Citat Ursprungligen postat av Pontus Visa inlägg
    ferrari har fått bra speed, de vann ju på silverstone. yep, off throttle är väl tillåtet året ut om jag inte fattat fel.
    Ferarri's seger på silverstone var ju också tur för vettels lyft krångla.. men seger är ju seger, det är klart.
    Citat Ursprungligen postat av Pontus Visa inlägg
    köp ridstövlar och hjälm också när du ändå är i farten. sanslöst jävla bögigt med såna där jackor, ser mest ut som en snobb-bonde som kommer direkt från ridpolon. inte för att du bryr dig men ändå

  11. #11
    Citat Ursprungligen postat av ajonson Visa inlägg
    Ferarri's seger på silverstone var ju också tur för vettels lyft krångla.. men seger är ju seger, det är klart.
    ferrari har gått från klarhet till klarhet de senaste racen, de hade ju med sig en uppdatering till silverstone också, och de vann. sen hoppas jag att de ska komma ifatt lite så det blir mer spännande att glo på racen

  12. #12
    renault har uppdaterat sitt avgassystem nu till helgen, från det här:



    till att ha avgasutsläppet precis framför bakhjulet. själv tycker jag det var coolare med avgasröret mitt på bilen

  13. #13
    eje elgh om karun chandok, reservförare i lotus: "han kör ju lugnt och snyggt i alla fall! men det ska det väl göra om man kör 10 sekunder för långsamt... *skratt från janne och eje*" dom är för sköna

  14. #14
    hahahahahahaha dom är allt för sköna! Finns många sköna exempel!
    Sen får man hoppas det går lite bättre för Marcus i helgen också! Gick ju galet snabbt på silverstone ett tag där!
    Citat Ursprungligen postat av Pontus Visa inlägg
    köp ridstövlar och hjälm också när du ändå är i farten. sanslöst jävla bögigt med såna där jackor, ser mest ut som en snobb-bonde som kommer direkt från ridpolon. inte för att du bryr dig men ändå

  15. #15
    rätt jämnt mellan red bull och ferrari i p2, kul mclaren verkar inte få någon ordning alls på sina grejer. nu har jag mest lyssnat på p2 så jag har inte sett allt.
    ja, får väl hoppas marcus kan hoppa in i f1 inom några år, det är väl det som är nästa steg när man är i topp i gp2

  16. #16
    Citat Ursprungligen postat av Pontus Visa inlägg
    rätt jämnt mellan red bull och ferrari i p2, kul mclaren verkar inte få någon ordning alls på sina grejer. nu har jag mest lyssnat på p2 så jag har inte sett allt.
    ja, får väl hoppas marcus kan hoppa in i f1 inom några år, det är väl det som är nästa steg när man är i topp i gp2
    grejen är ju den, några år finns inte. Känner Marcus väl och är lite mer insider i hela hans karriär, om han inte lyckas iår, kan det vara kört, om han inte lyckas väldigt bra nästa år, då är det kört.
    Citat Ursprungligen postat av Pontus Visa inlägg
    köp ridstövlar och hjälm också när du ändå är i farten. sanslöst jävla bögigt med såna där jackor, ser mest ut som en snobb-bonde som kommer direkt från ridpolon. inte för att du bryr dig men ändå

  17. #17
    Citat Ursprungligen postat av ajonson Visa inlägg
    grejen är ju den, några år finns inte. Känner Marcus väl och är lite mer insider i hela hans karriär, om han inte lyckas iår, kan det vara kört, om han inte lyckas väldigt bra nästa år, då är det kört.
    jaså vad då då? vad är problemet, har är väl född 90, bara 21 år?

  18. #18
    Citat Ursprungligen postat av Pontus Visa inlägg
    jaså vad då då? vad är problemet, har är väl född 90, bara 21 år?
    Om du tänker medelåldern i nutidens formel 1 så är de flesta som kommer till f1 mellan 20-23, sen plcokar ju inte teamen in vem som helst. Antingen som Maldonado, 40 miljoner euro eller en jävla snabb förare
    Citat Ursprungligen postat av Pontus Visa inlägg
    köp ridstövlar och hjälm också när du ändå är i farten. sanslöst jävla bögigt med såna där jackor, ser mest ut som en snobb-bonde som kommer direkt från ridpolon. inte för att du bryr dig men ändå

  19. #19
    Citat Ursprungligen postat av ajonson Visa inlägg
    Om du tänker medelåldern i nutidens formel 1 så är de flesta som kommer till f1 mellan 20-23, sen plcokar ju inte teamen in vem som helst. Antingen som Maldonado, 40 miljoner euro eller en jävla snabb förare
    aha, ja jo det är sant, frank williams sa ju t o m i en intervju att de bytte hulken mot maldonado eftersom maldonado förde med sig massor med pengar in i teamet...

  20. #20
    Citat Ursprungligen postat av Pontus Visa inlägg
    aha, ja jo det är sant, frank williams sa ju t o m i en intervju att de bytte hulken mot maldonado eftersom maldonado förde med sig massor med pengar in i teamet...
    Jo, det stod i motorsport aktuellt - tysk tidning att det handlade om 42 miljoner euro, då tror jag inte pengakåt formel 1 teamchef tackar nej!
    Citat Ursprungligen postat av Pontus Visa inlägg
    köp ridstövlar och hjälm också när du ändå är i farten. sanslöst jävla bögigt med såna där jackor, ser mest ut som en snobb-bonde som kommer direkt från ridpolon. inte för att du bryr dig men ändå

  21. #21
    repris på ungerns gp 2010 börjar nu inför dito anno 2011 med p1 och p2 imorrn

  22. #22
    haha
    eje "ja, det är ju en rätt långsam bana" (hungaro ring)
    janne "190 km/tim i snitt, långsam säger du?"
    eje "jaa det är ju för långsamt "
    haha för sköna

  23. #23
    sjukt spännande kval idag. starkt av vettel att ta tillbaka tronen och med besked. synd att inte alonso fick till det i sista sektorn, han hade ett blixtrande varv på g...


  24. #24
    Är detta Pontus egna lilla klotterplank?

  25. #25
    japp, det är mitt privata krypin och om du inte har något vettigt att säga så stick!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! !!!!!!!!!!!!!!!!!












  26. #26
    är j-t sugen på att beställa den här, hur coolt som helst ju och inte var den så dyr heller.

  27. #27
    Citat Ursprungligen postat av Pontus Visa inlägg
    är j-t sugen på att beställa den här, hur coolt som helst ju och inte var den så dyr heller.
    då var det gjort, blir spännande att se hur bra den är

  28. #28
    hences avatar
    Reg.datum
    May 2008
    Ort
    Unter meine schteen
    Inlägg
    1 439
    Citat Ursprungligen postat av Pontus Visa inlägg
    då var det gjort, blir spännande att se hur bra den är
    Den dagen jag ser hemmasnickrade F1 bilar driva runt på Etunas gator, då vet jag vem som ligger bakom.
    Matlab e-e-e-e-e-e-e-e

  29. #29
    Citat Ursprungligen postat av hence Visa inlägg
    Den dagen jag ser hemmasnickrade F1 bilar driva runt på Etunas gator, då vet jag vem som ligger bakom.
    haha tyvärr är den ganska "grund" har jag hört, de går inte direkt in på hur man programmerar styrsystem för displayerna i ratten osv. det är mer grundläggande principer vad gäller de olika systemen, cad-ritningar och närbilder osv. men det ska bli spännande ändå

  30. #30

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Logga in