Sidan 1 av 2 12 Sista
  1. #1

    Stuntsetup hjäälp :(

    Tjaa!
    Jag har en Yamaha jog r (urpluggad) som jag vill trimma upp för stunt.
    Problemet är dock att jag inte har någon aning om vad jag ska ha för setup för att accelationen ska vara så bra som möljig...
    Är sjukt tacksam för svar

  2. #2
    Filips avatar
    Reg.datum
    May 2008
    Ort
    Vallentuna
    Inlägg
    7 325
    Hur kan du vara så dålig o posta detta i Filmdelen?
    Citat Ursprungligen postat av mackan663 Visa inlägg
    Oljeslangen sprack när man skulle sätta på den -.- ...

  3. #3
    hihi, nybörjare

  4. #4
    Citat Ursprungligen postat av Filip Visa inlägg
    Hur kan du vara så dålig o posta detta i Filmdelen?
    Har du några tips då?

  5. #5

    Reg.datum
    May 2011
    Ort
    Huvudstaden
    Inlägg
    936
    Be nån Admin att flytta tråden till rätt kategori

  6. #6
    haha film delen av alla, som sagt be någon mod flytta tråden så kommer du nog få några svar

  7. #7
    Citat Ursprungligen postat av RifatTV Visa inlägg
    Be nån Admin att flytta tråden till rätt kategori
    Känner ingen admin, vet inte hur man gör.. Kan jag inte bara skapa ett nutt inlägg i rätt ställe, vart ska jag skapa den isf?

  8. #8

  9. #9
    Citat Ursprungligen postat av Zäta Visa inlägg
    Köp ett zx effektrör samt 5 - 12 strl större hudumunstycke + ca 4g variatorvikter(brukar följa med zx röret 4,3g) och gröna/vita eller gula kopplingsfjädrar så duger det för stunt sen postar du fan rätt i fortsättningen!
    Problemet är att jag inte vet vart jag ska posta...Är nybörjare på forumet
    Kan man ha zx-r??

  10. #10

  11. #11

    Reg.datum
    May 2011
    Ort
    Huvudstaden
    Inlägg
    936
    Citat Ursprungligen postat av NeeronnB Visa inlägg
    Känner ingen admin, vet inte hur man gör.. Kan jag inte bara skapa ett nutt inlägg i rätt ställe, vart ska jag skapa den isf?

    Vet inte hur man gör? Det visste jag iaf första dagen jag registrerade mig här Men ett lätt tips är att gå till startsidan och gå längst ner och sen kolla vilka som är Online. Om du ser nån med ett namn som det står med röd text det betyder att det är en Mod eller Admin. Sen så trycker du på namnet och trycker på "Visa Profil" och sen så när du är inne på den personens profil så trycker du på "Send Private Message". Resten borde du fatta

  12. #12
    Citat Ursprungligen postat av RifatTV Visa inlägg
    Vet inte hur man gör? Det visste jag iaf första dagen jag registrerade mig här Men ett lätt tips är att gå till startsidan och gå längst ner och sen kolla vilka som är Online. Om du ser nån med ett namn som det står med röd text det betyder att det är en Mod eller Admin. Sen så trycker du på namnet och trycker på "Visa Profil" och sen så när du är inne på den personens profil så trycker du på "Send Private Message". Resten borde du fatta
    Man tackar

  13. #13
    Citat Ursprungligen postat av Zäta Visa inlägg
    Har ingen erfarenhet utav det röret men det ska fungera bra, tror det är högvarvit(?) men det gör inget
    Scooter - motor låter väl lämpligt, eller?
    Ne, det borde ju inte spela någon roll. Det ända jag hört är att zx-r har bättre effect och låter mindre
    Vet dock inte om det är sant...

  14. #14
    Tja, det är jag igen...
    Jag har hittat en setup men fortfarande är jag osäker på att det kommer att funka med ett fett bra acc, allt köper jag från twostroke.
    Rör: LeoVince - Avgassystem (ZX-R) Carbon.
    Variator: Polini - Variatorkit (HI-Speed) MInarelli.
    Variatorvikter: Stage6 - Variatorvikter (16x13) 4x6.
    Kopplingsfjädrar: Polini - Kopplingsfjäderset.

    Så ser då setupen ut. Btw, sorry att jag skriver i detta (felaktiga) inlägget igen :/

  15. #15
    Lär dig att stunta med urpluggat innan du köper massa trim. Allt går om man vill...
    Citat Ursprungligen postat av sogat Visa inlägg
    Skulle nog föredra att gasa ihjäl mig än att åka en epa 40 mil, skicka den med bussgods fö faan.

  16. #16
    Citat Ursprungligen postat av Gilera runner Visa inlägg
    Lär dig att stunta med urpluggat innan du köper massa trim. Allt går om man vill...
    Du, jag har försökt att stunta med den i flera veckor. Den har alldeldes för lite kraft, jag får inte ens upp moppen och jag kör opluggat. Det är omöjligt

  17. #17
    Citat Ursprungligen postat av NeeronnB Visa inlägg
    Du, jag har försökt att stunta med den i flera veckor. Den har alldeldes för lite kraft, jag får inte ens upp moppen och jag kör opluggat. Det är omöjligt
    Ryck som en jävla babian i styret och sitt långt bak, men om det inte går så rekommenderar jag ett lågvarvigt rör
    Citat Ursprungligen postat av sogat Visa inlägg
    Skulle nog föredra att gasa ihjäl mig än att åka en epa 40 mil, skicka den med bussgods fö faan.

  18. #18
    Citat Ursprungligen postat av Gilera runner Visa inlägg
    Ryck som en jävla babian i styret och sitt långt bak, men om det inte går så rekommenderar jag ett lågvarvigt rör
    Till exempel vad för rör. Har en till fråga, allt på min moppe är orginal förutom röret, tror du denna setupen kommer funka?

  19. #19
    Citat Ursprungligen postat av NeeronnB Visa inlägg
    Till exempel vad för rör. Har en till fråga, allt på min moppe är orginal förutom röret, tror du denna setupen kommer funka?
    Vete fan vad alla pulka rör heter men kolla ts och ck.
    Klart fan det kommer funka Glöm inte att bestycka om förgasaren och pilla lite med vikter och fjädrar
    Citat Ursprungligen postat av sogat Visa inlägg
    Skulle nog föredra att gasa ihjäl mig än att åka en epa 40 mil, skicka den med bussgods fö faan.

  20. #20
    Citat Ursprungligen postat av Gilera runner Visa inlägg
    Vete fan vad alla pulka rör heter men kolla ts och ck.
    Klart fan det kommer funka Glöm inte att bestycka om förgasaren och pilla lite med vikter och fjädrar
    Aa, gött som fan att det kommer funka
    Anledningen till varför jag väljer zx-r och inte zx är för att det står att det är tystare och ger mer effect, så varför inte lägga till 100-300kr extra liksom?!
    Tack för svaren
    Dags att spara lite pengar. Sedan köpa, sätta på, träna och förhoppningsvis lägga upp stuntvids när jag är redo

  21. #21
    du behöver inte ett trimrör för att stunta, byt bara kopplingsfjädrar till lite hårdare och något lättare vikter. En jag känner hade en urpluggad aerox med andra vikter samt kopplingsfjädrar, den var det absolut inga problem att dra upp på bakhjul med
    §6.2 Signaturer: Endast textstorlek 1 och 2 får användas i signaturer. Signatur utan bild får inneha max 4 textrader vid skärmupplösning 1280x1024. Max tillåten storlek på bild är 468x60 pixlar, har du både text och bild så tillåts max två textrader vid skärmupplösningen 1280x1024.

  22. #22
    Jag får upp min brors jogr på bakan utan problem och den är helt org så träna på du

  23. #23
    Asså jag ska ju såklart träna tills jag får alla grejer, Hur får du upp den då?
    Tar jag i för mycket stegrar jag bara över, pallar inte paja moppen. Jag vill få tag i en 12platta men finns ingen till jog. Så jag får typ specialbeställa någonstans om man ens kan...

  24. #24
    Citat Ursprungligen postat av NeeronnB Visa inlägg
    Asså jag ska ju såklart träna tills jag får alla grejer, Hur får du upp den då?
    Tar jag i för mycket stegrar jag bara över, pallar inte paja moppen. Jag vill få tag i en 12platta men finns ingen till jog. Så jag får typ specialbeställa någonstans om man ens kan...
    Det kallas teknik. Du drar ju såklart över om du inte använder bromsen? Om du inte pallar paja moppen kanske du inte ska börja stunta i huvudtaget? För tro mig, nån gång kommer du dra över
    §6.2 Signaturer: Endast textstorlek 1 och 2 får användas i signaturer. Signatur utan bild får inneha max 4 textrader vid skärmupplösning 1280x1024. Max tillåten storlek på bild är 468x60 pixlar, har du både text och bild så tillåts max två textrader vid skärmupplösningen 1280x1024.

  25. #25
    Berggrens avatar
    Reg.datum
    Feb 2008
    Ort
    Karlskoga
    Inlägg
    3 741
    Grymmaste posten ever måste ja säga!
    En sann moderat.
    Sköt dig själv o skit i andra

  26. #26
    Citat Ursprungligen postat av NeeronnB Visa inlägg
    Du, jag har försökt att stunta med den i flera veckor. Den har alldeldes för lite kraft, jag får inte ens upp moppen och jag kör opluggat. Det är omöjligt
    Citat Ursprungligen postat av NeeronnB Visa inlägg
    Tar jag i för mycket stegrar jag bara över, pallar inte paja moppen.

  27. #27

  28. #28

  29. #29
    Citat Ursprungligen postat av roxxor Visa inlägg
    Be din bror ReDoZz fixa
    Som om den idioten hjälper mig

  30. #30
    Berggrens avatar
    Reg.datum
    Feb 2008
    Ort
    Karlskoga
    Inlägg
    3 741
    Du kan inte beställa någon 12'a till jog så du får bygga själv

    I med lättare vikter ifall du har svårt att få upp den, om du inte orkar beställa så tar du bort 3 st i variatorn så länge (i variator hålen ska de ligga 1 vikt - ingen vikt - 1 vikt - ingen vikt - 1 vikt - ingen vikt. Hoppas du fattar!
    En sann moderat.
    Sköt dig själv o skit i andra

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Logga in