Ämne: Är voltregulator(spänningsregulator) samma som laddningsregulator på Rieju RRX? Snabba svar!!!
-
2011-07-19, 12:19 #1
Är voltregulator(spänningsregulator) samma som laddningsregulator på Rieju RRX? Snabba svar!!!
Som rubriken lyder, Är voltregulator(spänningsregulator) samma som laddningsregulator på Rieju RRX?
Som sagt fungerar inget av mina lysen eller blinkers eller tuta på moppen. Ringde en auktoriserad verkstad idag och frågade. Efter ett bra tag då han gick iväg och prata med en annan så kom han tillbaka och sa att ja behövde en laddningsregulator. Tyckte han var lite dyr så ja sökte runt på nätet men ja hittade inget när ja sökte på laddningsregulator rieju rrx. Så jag sökte bara på vad gör den, då kom det upp en länk där nån skrivit är voltregulator och laddningregulator samma sak? Olika svar fanns där men nån sa sedan som verkade lite mer kunnig att på mopeder och mc så är det i princip samma sak. På bilar nej. Så jag undrar om någon vet om det är samma för ja hittade en voltregulator för 250kr billigare än dom jag ringde till.
Snabba svaaar tack!
-
2011-07-19, 22:26 #2
Kärt barn har många namn, spänningsregulatorn kan även kallas voltregulator, laddningsregulator, laddrelä och en del annat - vissa namn är mer korrekt än andra, men det är i stort sett alltid samma del som menas.