1. #1

    Vad ska jag ha för tändstift? Behöver ett nytt filter med så tipsa om något bra :)

    På min projekt tråd säger ett par stycken att jag ska ha långgängat tändstift på min cylle. Kör på Airsal 50cc sport nu och kortgängat stift och det funkar bra. Dom säger att det funkar bättre med ett länggängat. Sant eller? Vad ska jag ha fär stift isåfall? Kör NGK B6HS Kortgängat nu.. Behöver även ett nytt luft filter, vilket rekommenderar ni? Tack för svar!

    För mer info om setupen mm, kolla projektet. (Klicka på min signatur) Lämna även en kommentar med

  2. #2
    Citat Ursprungligen postat av nilin36 Visa inlägg
    På min projekt tråd säger ett par stycken att jag ska ha långgängat tändstift på min cylle. Kör på Airsal 50cc sport nu och kortgängat stift och det funkar bra. Dom säger att det funkar bättre med ett länggängat. Sant eller? Vad ska jag ha fär stift isåfall? Kör NGK B6HS Kortgängat nu.. Behöver även ett nytt luft filter, vilket rekommenderar ni? Tack för svar!

    För mer info om setupen mm, kolla projektet. (Klicka på min signatur) Lämna även en kommentar med
    Behövs inget luftfilter till den där setupen , luftburk funkar fin fint om du inte planerar att bygga hyper av åket..

    Fortsätt att köra med kortgängat om det går bra, vrf ändra på ett vinnande recept?
    Citat Ursprungligen postat av sogat Visa inlägg
    Skulle nog föredra att gasa ihjäl mig än att åka en epa 40 mil, skicka den med bussgods fö faan.

  3. #3
    Citat Ursprungligen postat av Gilera runner Visa inlägg
    Behövs inget luftfilter till den där setupen , luftburk funkar fin fint om du inte planerar att bygga hyper av åket..
    Fortsätt att köra med kortgängat om det går bra, vrf ändra på ett vinnande recept?
    Sant, har fiddy filter på nu så behöver inte ha annat filter men.. kör med denna cyllen nu http://twostroke.se/product.asp?product=11056
    Och dom skriver att detta tändstift passar och det är långgängat. http://www.twostroke.se/product.asp?...1&attrib1=1852 lägger nog till ett sådant i min nästa beställning. tack

  4. #4

    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    Olofström
    Inlägg
    6 543
    Du ska ha långgängat till den cylindern

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Logga in