Hybridvisning
-
2011-07-20, 13:28 #1
- Reg.datum
- Jun 2010
derbi ryker som f*n ? SNÄLLA LÄS
Jag klöv min motor för att den började ryka som fan och startade ej, så antog att jag fått vatten i vevhuset då de var helt blött där i.. så jag klöv den och blåse rent den, satte ihop den, och nu när jag startar så ryker den som f*n fortfarande.. vit rök..och typ gasar lite av sig själv osv.. måste verkligen ha hjälp /= det ryker från avgasröret alltså.. ( ljuddämparen )
-
2011-07-20, 13:54 #2
Så du bara tog isär allt och blåste rent?
Du tänkte inte på varför det hamnade där och vad problemet kan ha vart? Topplockspackningen, cylinderfotspackningen eller o-ringen i topplocket skulle jag kolla först. Köp en sotningssats för typ 120 spänn så löser det sig nog
-
2011-07-20, 13:58 #3
- Reg.datum
- Jun 2010
jo självklart funderade jag på det, köpte ny cyllefotspackning efter ja klöv den så den är helt ny, och har mk SP 70cylinder, och beställde packningar till den för ca 3-4 veckor sedan då jag bytte kolv, och när när jag starta moppen efter jag klyvt den så starta jag den snabbt utan vatten alls i och ändå ryker den.. och nej de är inte överhettning för den blir itne överhettad på 2 sekunder..
-
2011-07-20, 14:19 #4
- Reg.datum
- Jun 2010
allt började med att jag bytte kolv, sen gick de skit bra, sen körde jag hem till en kompis så på vägen så hoppade svänghjulsbulten loss så fick leda den sista biten då den inte starta för svänghjuls satt löst, sen hämta vi hem den med bil, drog fast bulten med mutterknacken, sskulle starta men den bara avgaspuffar då och starta inte.. sedan dess har moppen fuckat totalt.. måste ju vart att statorn eller nåt gått sönder.. den går att köra långsamt men går helt ojämt och avgaspuffar, sen körde jag till en kompis igen för vi skulle meka o jag skulle ställa in tändningen riktigt, påvägen då så började den ryka som fan vit rök ur avgasröret, sen klöv jag den för trodde som jag skrev i inlägget att de kommit vatten i, blåste rent, satte ihop motorn.. nu ryker den fortfarande.. ?
-
2011-07-21, 19:31 #5
Kilen till svänghjulet är antagligen sönder, därför den skjuter och går piss. Annars blir det samma sak om ett tändstift spontant går sönder. Ser alla packningar hela ut vid cylindern så kanske du bara har dragit åt för dåligt? Dra inte sönder något nu bara.
-
2011-07-21, 23:24 #6
- Reg.datum
- Jun 2010
-
2011-07-27, 12:50 #7
- Reg.datum
- Jun 2010
hmm felet är att den drar växelolja upp i cyllen, bör väl bara vara packningarna i blocken som är kassa?