Sidan 2 av 3 Första 123 Sista
    Citat Ursprungligen postat av sogat Visa inlägg
    Helt sjukt, men nu slipper han syssla med det där nå mer. Nu kan han sitta av sina 22 år eller vad han får.
    Tror du han kommer överleva 22 år när han mördade nästan 100 barn?

Linuss avatar
    Reg.datum
    May 2008
    Citat Ursprungligen postat av Zer0x Visa inlägg
    Varför skulle han inte?

---

Någon som vet var man kan läsa mer noggrant om själva bomben? Låter otroligt att den var gjord på konstgödsel.
    Någon intresserad av en 3vxl Zündapp motor eller en 24mm stage6 förgasare? Skicka PM!

Citat Ursprungligen postat av Linus Visa inlägg
    Varför skulle han inte?

---

Någon som vet var man kan läsa mer noggrant om själva bomben? Låter otroligt att den var gjord på konstgödsel.
    I "boken" han skrev står ju vad den innehöll. Men jo, det var bl.a konstgödsel.

Linuss avatar
    Reg.datum
    May 2008
    Citat Ursprungligen postat av chr1lle Visa inlägg
    I "boken" han skrev står ju vad den innehöll. Men jo, det var bl.a konstgödsel.
    Det var visst ANFO, trodde han hade använt sig av kno3 som också används i konstgödsel.
    Någon intresserad av en 3vxl Zündapp motor eller en 24mm stage6 förgasare? Skicka PM!

Citat Ursprungligen postat av Linus Visa inlägg
    Varför skulle han inte?

---

Det lär väl inte dröja allt för länge innan han blir ihjälslagen, barnmördare är väl sällan populära i fängelsen.

Reg.datum
    May 2010
    Det lär väl inte dröja allt för länge innan han blir ihjälslagen, barnmördare är väl sällan populära i fängelsen.
    Ja, *** lär han väl få smaka några gånger iallafall.
    Citat Ursprungligen postat av webbe Visa inlägg
    Jag är en snabb jävel på att rätta folk. Kanske borde bli moderator och permbanna för felpost.

ralleys avatar
    Reg.datum
    May 2008
    Citat Ursprungligen postat av sogat Visa inlägg
    Helt sjukt, men nu slipper han syssla med det där nå mer. Nu kan han sitta av sina 22 år eller vad han får.
    Tror han får livstid. Antagligen blir han ihjälslagen efter några år. Allt som berör barn är inte uppskattat i fängelser.

Sent from my GT-I9100 using Tapatalk
    Citat Ursprungligen postat av Sogat
    du måste roota för att kunna printa på ett vettigt sätt jävla nolla.

Du får väl fantisera om en ny rad.

Linuss avatar
    Reg.datum
    May 2008
    Känns som att dagens fängelser borde vara ganska "säkra", många olika människor med olika åsikter och problem vill man nog inte blanda ihop. Hoppas inte att han dör iaf då det skulle vara den mildaste vägen ut.

Citat Ursprungligen postat av ralley Visa inlägg
    Tror han får livstid. Antagligen blir han ihjälslagen efter några år. Allt som berör barn är inte uppskattat i fängelser.

Sent from my GT-I9100 using Tapatalk
    Högsta straffet i Norge är 21 år.

Högsta straffet i Norge är 21 år.
    Helt sjukt att han dödar så många och isf bara får 21 år Helt ofattbart enligt mig

will3s avatar
    Reg.datum
    Mar 2011
    HAHAHAH, aa visst, gg p0lizN^

Citat Ursprungligen postat av Anchull Visa inlägg
    Helt sjukt att han dödar så många och isf bara får 21 år Helt ofattbart enligt mig
    12*21=252 månader totalt i fängelset.
    252/93=2,7 månader i fängelse per mord.

Och lägg då till hur han har förstört Oslo och hur många hjärtan han har krossat för hela deras liv.

Ja, det är helt jävla sjukt lågt straff.

Någon som har sett expressens framsida idag? Blir sjukt arg.

Anders Behring Breivik
    "Tog sabbatsår för att spela World Of Warcraft"

Jag spelar inte WoW själv men ändå, dom vänder ju på saker och ting så det är nå sjukt.
    Snart kommer det väl "Datorspel - en lugn hobby eller ett enormt mordvapen?"
    Girl: can you tell me something? Boy: sure.. what? Girl: what's your favourite? thing, all categories? Boy: hmm.. it starts with "s" and ends? with "ex". Girl: Sex is the only thing you think about... Boy: n0000b! it's SKRILLEX!

¨

Sålänge han sitter i fängelse så kommer han göra det.

12*21=252 månader totalt i fängelset.
    252/93=2,7 månader i fängelse per mord.

Och lägg då till hur han har förstört Oslo och hur många hjärtan han har krossat för hela deras liv.

Ja, det är helt jävla sjukt lågt straff.
    Man blir bara arg när man tänker på hur sinnessjukt lite de faktiskt är Han tar ju för fan livet av dem !

tdwps avatar
    Reg.datum
    Sep 2009
    Citat Ursprungligen postat av fleo Visa inlägg
    Någon som har sett expressens framsida idag? Blir sjukt arg.

Anders Behring Breivik
    "Tog sabbatsår för att spela World Of Warcraft"

Jag spelar inte WoW själv men ändå, dom vänder ju på saker och ting så det är nå sjukt.
    Snart kommer det väl "Datorspel - en lugn hobby eller ett enormt mordvapen?"
    Jag tyckte jag läste på flashback någonstans att media skyllde hela "ö-massakern" på hans world of warcraft spelande..

Förövrigt börjar jag undra om 21 år är tillräckligt, han hade ju tålamodet att planera i 9 år utan att försäga sig, utan att bara göra det öht. Han verkar ha rätt bra tålamod, skulle inte förvåna mig om han kokar upp något när han sitter bakom galler sen också.

hyperperrys avatar
    Reg.datum
    Jun 2009
    ibland önskar jag att avrättning var ett lagligt straff i sverige, i detta fall norge..
    jag är fri från fördomar, för jag hatar alla lika mycket.

Reg.datum
    May 2010
    Sjukt, snackar nu med en norsk kompis som befann sig på Utöya när skottlossningen började.

Citat Ursprungligen postat av tdwp Visa inlägg
    Jag tyckte jag läste på flashback någonstans att media skyllde hela "ö-massakern" på hans world of warcraft spelande..

Förövrigt börjar jag undra om 21 år är tillräckligt, han hade ju tålamodet att planera i 9 år utan att försäga sig, utan att bara göra det öht. Han verkar ha rätt bra tålamod, skulle inte förvåna mig om han kokar upp något när han sitter bakom galler sen också.
    Minns jag rätt så var det ju något som han bara sa till sina närstående etc, att han spelade mycket WoW och att det var därför han aldrig ville ha några besök. Det var även många av hans närstående som trodde att han var homosexuell, och att han hade ett hemligt förhållande med en likkönad - och att det var ett skäl till att de aldrig fick komma på besök. Men det var ju av helt andra orsaker.

De skriver han i "boken".

Exakt, det är det jag menar, aftonbladet är en vänstertidning. Därför kan man inte heller förvänta sig något hyllande av Moderaterna. Ännu mindre SD.
    Citat Ursprungligen postat av Andy63
    När jag var liten och mådde as dåligt så tog jag ett finger och stoppa upp i röven, sen så luktade jag på det. Det luktade så jävla illa så jag spydde.

Citat Ursprungligen postat av Findus Visa inlägg
    Exakt, det är det jag menar, aftonbladet är en vänstertidning. Därför kan man inte heller förvänta sig något hyllande av Moderaterna. Ännu mindre SD.
    ok. det jag vände mig emot var:

Citat Ursprungligen postat av Findus Visa inlägg
    Smutskastning är inte en ovanlighet, oavsett vilket parti du tar som exempel.
    jag tolkade det som att alla partier blir smutskastade i samma mån och att sd inte är något onormalt exempel. måhända att jag missuppfattade dig.

Reg.datum
    Nov 2010
    Har varken läst den här tråden eller trådarna på flashback så noga, typ bara skummat igenom.
    Men, vet nån ifall det va nån svensk på ön eller vid bombattentaten?

Citat Ursprungligen postat av Andiih Visa inlägg
    Har varken läst den här tråden eller trådarna på flashback så noga, typ bara skummat igenom.
    Men, vet nån ifall det va nån svensk på ön eller vid bombattentaten?
    Jag tyckte mig läsa att ingen svensk har kommit till skada.

Det där är rent skitsnack. Aftonbladet är oftast ingen bra källa, och där hade dom alltså totalfel.

På SVT.se:
    17:50
    Breivik hade betydande mängder ammunition kvar när han greps, säger polisen på presskonferensen i Oslo. Enligt polisen stoppades alltså Breivik innan ännu fler dog.
    Det står även:
    Under måndagen håller Norge, och Sverige, en tyst minut klockan 12 för att hedra offren för terrordåden. Beskedet lämnades av statsminister Jens Stoltenbergs kansli.

tdwps avatar
    Reg.datum
    Sep 2009
    Minns jag rätt så var det ju något som han bara sa till sina närstående etc, att han spelade mycket WoW och att det var därför han aldrig ville ha några besök. Det var även många av hans närstående som trodde att han var homosexuell, och att han hade ett hemligt förhållande med en likkönad - och att det var ett skäl till att de aldrig fick komma på besök. Men det var ju av helt andra orsaker.

De skriver han i "boken".
    Men då tycker jag att den person eller de personer som då trodde att han var homosexuell och hade ett hemligt förrhållande, varför tog dom inte reda på hur det var?
    Jag menar, man borde väl blivit lite nyfiken på vem det var i så fall? Tycker det är rätt konstigt att han lyckats hålla allting för sig själv i 9 år, i och med att det var en så stor grej.

Citat Ursprungligen postat av tdwp Visa inlägg
    Men då tycker jag att den person eller de personer som då trodde att han var homosexuell och hade ett hemligt förrhållande, varför tog dom inte reda på hur det var?
    Jag menar, man borde väl blivit lite nyfiken på vem det var i så fall? Tycker det är rätt konstigt att han lyckats hålla allting för sig själv i 9 år, i och med att det var en så stor grej.
    Nej men det har ju inte pågått i nio år, det var ju efter att han flyttade ut till sitt landställe/gård som han inte ville ha besök.

tdwps avatar
    Reg.datum
    Sep 2009
    Nej men det har ju inte pågått i nio år, det var ju efter att han flyttade ut till sitt landställe/gård som han inte ville ha besök.
    Jaha okej, då är jag med.

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Logga in