slider går inte

har hållit på och fixat med slidern, i början gick den 68 på mätaren på full choke, sen gick den typ inte alls, så vi böt stift för det kunde varit dränkt, nej den fortfarande inte, har provat det mesta munstyckena från 84-100, inget gick direkt bättre eller sämre. Vad kan det vara ?! Pappa som kan rätt mkt om motorer tror det kan vara röret som har blivit nåt fel på, han blästra röret och tror det kan ha gjort problemet ?
    Edit: har provat alla möjliga förgasar inställningar och flyttat nålen upp och ner
    - föggen är rengjord!
    Senast redigerat av ajonson den 2011-07-22 klockan 20:46.
    Citat Ursprungligen postat av Pontus Visa inlägg
    köp ridstövlar och hjälm också när du ändå är i farten. sanslöst jävla bögigt med såna där jackor, ser mest ut som en snobb-bonde som kommer direkt från ridpolon. inte för att du bryr dig men ändå

När slider's blir varma så går dom dåligt .. det är ett stort problem på slider

ArvidsZons avatar
    Reg.datum
    Aug 2008
    Citat Ursprungligen postat av ajonson Visa inlägg
    Pappa som kan rätt mkt om motorer tror det kan vara röret som har blivit nåt fel på, han blästra röret och tror det kan ha gjort problemet ?
    Du måste skämta?

Citat Ursprungligen postat av ArvidsZon Visa inlägg
    Du måste skämta?
    Nej, annars hade jag inte skrivit det ?
    Edit: Den gick i början, efter ca 1 timmes körning, lite mer kanske, då började den gå illa
    köp ridstövlar och hjälm också när du ändå är i farten. sanslöst jävla bögigt med såna där jackor, ser mest ut som en snobb-bonde som kommer direkt från ridpolon. inte för att du bryr dig men ändå

Nej, annars hade jag inte skrivit det ?
    Edit: Den gick i början, efter ca 1 timmes körning, lite mer kanske, då började den gå illa
    Det är som jag säger tro mig . Min började gå as dåligt min med , variatorn och allt shit blir överhettat . testa kör utan variatorkåpa eller nå så fåru se att det funkar

Citat Ursprungligen postat av Niklaass Visa inlägg
    Det är som jag säger tro mig . Min började gå as dåligt min med , variatorn och allt shit blir överhettat . testa kör utan variatorkåpa eller nå så fåru se att det funkar
    den går illa kall också.... det är inte att den blir varm...
    Däremot känns det som mitt rör måste landa på skroten, eller ?

Varför skulle den gå dåligt för att han blästrade röret?

Citat Ursprungligen postat av Zer0x Visa inlägg
    Varför skulle den gå dåligt för att han blästrade röret?
    Kan ha blivit så att sandkornen har hamnat på avgas-ullen, det är iaf vad jag misstänker

ArvidsZons avatar
    Reg.datum
    Aug 2008
    Kan ha blivit så att sandkornen har hamnat på avgas-ullen, det är iaf vad jag misstänker
    Vad har du för rör då? (om du har orginal)
    Om det kom in bakvägen på röret (utblåset) så flyger det ju ut och jag kan inte förstå hur din pappa blästrar om det ska va så att det kom in andra vägen.

Reg.datum
    Mar 2009
    Du måste skämta?
    +1

Har haft 3 sliders, en Upper midrace, o 1 org o en sport nu, ingen har gått dåligt när dem blivit varma eller pga pappa blästrat röret. Vilket han gjort på 2/3.

Citat Ursprungligen postat av KeXet Visa inlägg
    +1

Har haft 3 sliders, en Upper midrace, o 1 org o en sport nu, ingen har gått dåligt när dem blivit varma eller pga pappa blästrat röret. Vilket han gjort på 2/3.
    Min gick sämst när den var varm iallafall gick bättre när jag körde utan variatorkåpa , slängde på 70cc och en massa annat då gick den hur bra som hellst

ArvidsZons avatar
    Reg.datum
    Aug 2008
    Min gick sämst när den var varm iallafall gick bättre när jag körde utan variatorkåpa , slängde på 70cc och en massa annat då gick den hur bra som hellst
    Måndags exemplar kallas det.

Måndags exemplar kallas det.
    Nej, dåligt inställd kallas det.

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Logga in