Suzuki RM 85cc - 02 motor på en derbi drd pro ram.

Tjenare! jag har en Suzuki rm 85 cc motor från en 2002 cross.. jag har hört att motorn ska passa rakt i en derbi ram, stämmer det?

Mvh// Mattias J

men motorn isej då? blir isf en tom ram utan andra delar.. dom jag frågat har sagt att motor fästena är samma iallafall

Enligt bilder på nätet har den motorn samma typ av placering av motorfästen som derbimotorn (svingbulten, under motorn & framför motorn), men jag har mycket svårt att tro att placering av allt är likadant. Men som sagt, det finns ett mycket enkelt sätt att få veta.

haha.. jo jag får nog bara köpa en sådan ram nu då. och testa ^^ men lär gå jävligt gött om de lirar alltihop.. kanske blir skaraborgs piggaste moppe/cross då ^^

btw. när jag köpt ramen. så ska jag lägga upp en projekttråd här, så ni kan följa (:

Holmqvists avatar
    Reg.datum
    Aug 2008
    Har en vanlig Derbi senda ram om du är sugen? dvs ingen drd pro

Boxerram

synd att du inte bor i närheten ^^ jag bor 30 mil från dej om inte mer

Holmqvists avatar
    Reg.datum
    Aug 2008
    [QUOTE=mattias9006;254699]synd att du inte bor i närheten ^^ jag bor 30 mil från dej om inte mer [/QUOTE
    Bussgods

nja ^^ det har jag ingen lust med haha.. bättre att jag köper den där drd pro ramen men tack för ditt erbjudande

Holmqvists avatar
    Reg.datum
    Aug 2008
    Citat Ursprungligen postat av mattias9006 Visa inlägg
    nja ^^ det har jag ingen lust med haha.. bättre att jag köper den där drd pro ramen men tack för ditt erbjudande
    Okej

ja men crossen går as gött just nu.. bara lite liten ^^

Kanske lämpligare att mäta lite på någon kompis moppe än att köpa en ram på ren chans?

jo, men jag är ju inte i moppe åldern längre.. desverre har jag inga kompisar med någon derbi moped ^^ så jag får väl chansa, alla jag har snackat med och mina kompisar som har haft derbi senda osv, har sagt att motorn ska passa rakt i, dock vet dom inte om kröken passar,så ren chansning ja

Tjenare alla! var ett väldans tag sen jag logga in här.. hehe men kan säga att jag kom över en rieju drac 2004 som de är rör ram på, slängde original motorn åt sidan och satte i suzukins motor behövde bara borra upp hålet för svingbulten i motorn, och förlänga motor fästena längsfram på ramen, så var de klart BLEV as bra! och har kört en hel del med den nu ska lägga upp en tråd så småning om där jag ska renovera hela moppen/crossen/leksaken ^^

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Logga in