Ämne: Kläder?

  1. #1
    Casals avatar
    Reg.datum
    Aug 2006
    Ort
    Västra götaland
    Inlägg
    683

    Kläder?

    Hej,

    Tänkte att jag skulle slå till på ett Stage 6 skinställ som man brukar se på vettiga tävlingar. Googlade lite utan att hitta något. Men det fanns på scooter-attack. Dock fanns inga i lager och det verkade som att det skulle vara så ett bra tag framåt också tyvärr.

    Vet ni några fler alternativ på nätet?

    Ska kika på Bike ifall det finns något. Men har förutfattade meningar om att det är bara är lika tunga som dyra prylar jag kommer hitta.

  2. #2
    Kolla på blocket.se ja köpte mitt silvriga ställ där av en kille för 2500 de kostede 8000 nytt och de är riktigt fint!
    Team HER
    8.25@201m NO NX
    7.4@150m

  3. #3

    Reg.datum
    Jul 2010
    Ort
    Jönköping
    Inlägg
    231
    speedline.se säljer ett grymt!

    Jag har ett stage6 skinnställ som jag tänkte sälja. 2000kr Kan ta med det till vårgårda.

    Strl. Finns bara i delmått. Men jag är 185cm och det sitter jättebra. Är en skråma på vänster axel men gör inte stället sämre. Sitter ett par nästan helt nya knä puckar från berik på som ligger på 400kr nya. Bara blivit lite kneeslides inomhus med dem.

    Pma om du är sugen!

    mvh

  4. #4

  5. #5
    Berggrens avatar
    Reg.datum
    Feb 2008
    Ort
    Karlskoga
    Inlägg
    3 741
    Citat Ursprungligen postat av ktm_danielsson Visa inlägg
    Får man fråga varför just stage6's skinnställ är ett måste? T.ex Alpinestars lär göra ganska mycket bättre skydd? Eller är stage6 stället superlätt eller något sånt? Bara undrar..
    +1, skulle jag köpa ett skinnställ så skulle jag inte tänka stage 6 direkt. Skulle leta fram
    ett vettigt skinnställ som inte har nåra allvarliga skador först och främst
    En sann moderat.
    Sköt dig själv o skit i andra

  6. #6
    Lånar tråden lite då den ändå handlar om "skyddskläder" själv hade jag tänkt att köra med ett cross ställ, handskar och ryggplatta. Hur bra tror ni detta skyddar om man drar en vurpa på stripen jämfört med skinnställ?

  7. #7

    Reg.datum
    Jul 2010
    Ort
    Jönköping
    Inlägg
    231
    Citat Ursprungligen postat av ktm_danielsson Visa inlägg
    Får man fråga varför just stage6's skinnställ är ett måste? T.ex Alpinestars lär göra ganska mycket bättre skydd? Eller är stage6 stället superlätt eller något sånt? Bara undrar..
    Inget speciellt med stället, fördelarna är egentligen bara att man kommer undan billigare. Du kan ju alltid köpa ett riktigt moto gp ställ för 10000:- + men för moppe racing är då frågan är det värt det?

    Mvh

  8. #8
    Casals avatar
    Reg.datum
    Aug 2006
    Ort
    Västra götaland
    Inlägg
    683
    Citat Ursprungligen postat av ktm_danielsson Visa inlägg
    Får man fråga varför just stage6's skinnställ är ett måste? T.ex Alpinestars lär göra ganska mycket bättre skydd? Eller är stage6 stället superlätt eller något sånt? Bara undrar..
    Jag har inte sagt att det är ett måste, det var vad som dök upp först. Sen frågade jag efter fler alternativ, så jag är inte låst på det alls.

    nickelaas: Ska kika lite vad som finns. Jag är 190, har lite längre ben än man brukar ha vid den längden. Sen är jag jättesmal, så jag ska se vad som finns innan jag gör något förhastat bara.

  9. #9

    Reg.datum
    Jul 2010
    Ort
    Jönköping
    Inlägg
    231
    Citat Ursprungligen postat av HHR Visa inlägg
    Jag har inte sagt att det är ett måste, det var vad som dök upp först. Sen frågade jag efter fler alternativ, så jag är inte låst på det alls.

    nickelaas: Ska kika lite vad som finns. Jag är 190, har lite längre ben än man brukar ha vid den längden. Sen är jag jättesmal, så jag ska se vad som finns innan jag gör något förhastat bara.
    Inga problem! Kan ta med det till vårgårda så kan du få testa. Jag sa 185 för att vara säker på att det skulle passa. Jag är med 190 men det är måttet mellan grenen och nacken som brukar vara det jobbiga. Kommer du på Vårgårda så kan du passa på att testa.

    Mvh

  10. #10
    Aha, trodde dom var betydligt billigare, men tack för infon ändå!

    Jag har inte sagt att det är ett måste, det var vad som dök upp först. Sen frågade jag efter fler alternativ, så jag är inte låst på det alls.
    Var inte så jag menade, menade mest att ni alla hade stage6 och det var det som gällde. Har dock ingen aning vad riktiga motogp ställ kostar så kanske inte skulle yttrat mig från början då jag trodde dom var betydligt billigare.
    Citat Ursprungligen postat av Pontus Visa inlägg
    blånegrer är ju inte direkt blå, särskilt på kvällen kan de bli kolsvarta och om inget lyser direkt på dem kan de bli helt osynliga
    Citat Ursprungligen postat av siiimooon Visa inlägg
    Borde vara krav på reflexer på dom.

  11. #11
    Casals avatar
    Reg.datum
    Aug 2006
    Ort
    Västra götaland
    Inlägg
    683
    Citat Ursprungligen postat av nickelaas Visa inlägg
    Inga problem! Kan ta med det till vårgårda så kan du få testa. Jag sa 185 för att vara säker på att det skulle passa. Jag är med 190 men det är måttet mellan grenen och nacken som brukar vara det jobbiga. Kommer du på Vårgårda så kan du passa på att testa.

    Mvh
    Kanon! Ta med det så ska jag kika hur det syns och känns.

    Citat Ursprungligen postat av ktm_danielsson Visa inlägg
    Aha, trodde dom var betydligt billigare, men tack för infon ändå!



    Var inte så jag menade, menade mest att ni alla hade stage6 och det var det som gällde. Har dock ingen aning vad riktiga motogp ställ kostar så kanske inte skulle yttrat mig från början då jag trodde dom var betydligt billigare.
    Ingen fara.

  12. #12
    Jag är 187 och just nu 75-80kg och ett i 52 passade mig bra, antingen var det 52 eller 54, kommer inte riktigt ihåg. Dock är dom ju ganska bra i storlekarna
    En miljon nollor kan aldrig bli mer än en

  13. #13

  14. #14
    Crosskläder på strippen är värdelöst, där är det skinnställ som gäller. Men hur som helst, har bara erfarenhet av Fox crosskläder och kvalitén är totalt värdelös. Dock är passformen utmärkt och de gör verkligen snygga kläder!

  15. #15
    ArvidsZons avatar
    Reg.datum
    Aug 2008
    Ort
    -
    Inlägg
    3 095
    Citat Ursprungligen postat av Perra.S Visa inlägg
    Crosskläder på strippen är värdelöst, där är det skinnställ som gäller. Men hur som helst, har bara erfarenhet av Fox crosskläder och kvalitén är totalt värdelös. Dock är passformen utmärkt och de gör verkligen snygga kläder!
    Mer för utseende med enkla ord.

  16. #16
    Citat Ursprungligen postat av ArvidsZon Visa inlägg
    Mer för utseende med enkla ord.
    Utseende och framförallt passform, sitter helt perfekt på mig iaf

  17. #17
    ArvidsZons avatar
    Reg.datum
    Aug 2008
    Ort
    -
    Inlägg
    3 095
    Citat Ursprungligen postat av Perra.S Visa inlägg
    Utseende och framförallt passform, sitter helt perfekt på mig iaf
    Verkar ju ha blivit något fel om kvalitén har blivit dåligt med tiden,
    för vad jag kan minnas har fox varit ett väldigt bra märke på kläder etc.

  18. #18
    Mattyyys avatar
    Reg.datum
    Sep 2011
    Ort
    Eskilstuna
    Inlägg
    649
    Citat Ursprungligen postat av ArvidsZon Visa inlägg
    Verkar ju ha blivit något fel om kvalitén har blivit dåligt med tiden,
    för vad jag kan minnas har fox varit ett väldigt bra märke på kläder etc.
    Har haft Fox hjälmar , skärp , crossställ och annat men det är ren skit går sönder osv enda egentliga fördelen är att det är snygga och bekväma kläder
    You're so homo that even Justin Bieber look straight!

  19. #19
    ArvidsZons avatar
    Reg.datum
    Aug 2008
    Ort
    -
    Inlägg
    3 095
    Citat Ursprungligen postat av Mattyyy Visa inlägg
    Har haft Fox hjälmar , skärp , crossställ och annat men det är ren skit går sönder osv enda egentliga fördelen är att det är snygga och bekväma kläder
    Mina Hjälmar, byxor och tröjor har aldrig gått sönder för mig.

  20. #20
    Mattyyys avatar
    Reg.datum
    Sep 2011
    Ort
    Eskilstuna
    Inlägg
    649
    Citat Ursprungligen postat av ArvidsZon Visa inlägg
    Mina Hjälmar, byxor och tröjor har aldrig gått sönder för mig.
    Spännena på hjälmarna håller inte bra men deras "streetwear" är det som håller iaf
    You're so homo that even Justin Bieber look straight!

  21. #21
    ArvidsZons avatar
    Reg.datum
    Aug 2008
    Ort
    -
    Inlägg
    3 095
    Citat Ursprungligen postat av Mattyyy Visa inlägg
    Spännena på hjälmarna håller inte bra men deras "streetwear" är det som håller iaf
    Kanske är olika från hjälm till hjälm men mitt spänne håller än så länge - kan tillägga att jag haft den i 3,5år

  22. #22
    Mattyyys avatar
    Reg.datum
    Sep 2011
    Ort
    Eskilstuna
    Inlägg
    649
    Citat Ursprungligen postat av ArvidsZon Visa inlägg
    Kanske är olika från hjälm till hjälm men mitt spänne håller än så länge - kan tillägga att jag haft den i 3,5år
    Det är nu dom senaste 2 åren som kvalitén har sjunkit också! Det har blivit sämre nu alltså så för 3/3,5 år sen så gjorde dom fortfarande grejer med bra kvalitet
    You're so homo that even Justin Bieber look straight!

  23. #23
    derbi_crilles avatar
    Reg.datum
    Aug 2009
    Ort
    Alingsås
    Inlägg
    1 912
    Hade en Fox crosshjälm förut, tappade den i backen en gång sen var de en stor spricka genom halva hjälmen...
    Citat Ursprungligen postat av Flarsson Visa inlägg
    Att ha kasst sex är lite som att äta gårdagens pizza micrad, det är rätt najs men inget man skryter om.

  24. #24
    ArvidsZons avatar
    Reg.datum
    Aug 2008
    Ort
    -
    Inlägg
    3 095
    Aja, sen antar jag att man får vad man betalar för.

  25. #25
    derbi_crilles avatar
    Reg.datum
    Aug 2009
    Ort
    Alingsås
    Inlägg
    1 912
    Citat Ursprungligen postat av ArvidsZon Visa inlägg
    Aja, sen antar jag att man får vad man betalar för.

    Foxhjälmen kostade typ 3200kr så tycker den ska hålla för att bli tappad en gång från ca 40cm höjd
    Citat Ursprungligen postat av Flarsson Visa inlägg
    Att ha kasst sex är lite som att äta gårdagens pizza micrad, det är rätt najs men inget man skryter om.

  26. #26
    ArvidsZons avatar
    Reg.datum
    Aug 2008
    Ort
    -
    Inlägg
    3 095
    Citat Ursprungligen postat av derbi_crille Visa inlägg
    Foxhjälmen kostade typ 3200kr så tycker den ska hålla för att bli tappad en gång från ca 40cm höjd
    Aja, du hade väll skaplig otur och få en så kass hjälm för det priset.
    Jag betalade 2k för min och den håller efter att ha kastat den osv

  27. #27
    Elliotts avatar
    Reg.datum
    Dec 2010
    Ort
    Sala
    Inlägg
    1 238
    Citat Ursprungligen postat av ArvidsZon Visa inlägg
    Aja, du hade väll skaplig otur och få en så kass hjälm för det priset.
    Jag betalade 2k för min och den håller efter att ha kastat den osv
    Min ena hjälm kostade 400kr och håller för allt, tappat en många gånger, krashat med den etc och det blir bara lite skrapmären

  28. #28

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Logga in