Hybridvisning

Fråga ang etanolkonvertering

Tja, har tänkt att jag ska etanolkonvertera min derbi senda men har en fråga som jag inte har hittat svar på i guiderna.

Jag vet då att man måste:
    Byta soppa slangar.
    Göra rent tank och förgasare i E85
    Backa tändningen lite för att få ut lite mer effekt ur E85 bränslet
    Byta till en annan olja, tex castrol R40
    Byta upp munstycket ca 30%

Men hur klarar sig packningar och så i motorn , tex packboxar, oringar i toppen och så, någon som vet?
    Eller är det bara det man måste göra?

Reg.datum
    May 2010
    Du måste byta ut alla plastdelar har jag hört eftersom e85 käkar gummi/plast, vet inte hur det är med packboxar och gummitätningar dock , borde vara lika där men man kanske får byta ut som oftare eller nåt, jag är osäker.
    Citat Ursprungligen postat av webbe Visa inlägg
    Jag är en snabb jävel på att rätta folk. Kanske borde bli moderator och permbanna för felpost.

Soppaslangarna bör du byta ut till spritresistenta slangar. Du bör även låta förgasaren få sig ett bad i E85 också. Eftersom det är sprit i E85 så kommer ju packningarna i motorn inom tid att börja torka.

Det där med cirka 30% större munstycke kan ju diskuteras också. Lange här på forumet konveterade sin Rieju till E85 och han har gått från 128 i huvudmunstycke till över 200. Man får testa sig fram till vad som funkar bäst helt enkelt.

Jonthäs avatar
    Reg.datum
    May 2010
    Har läst nånstans att man ska byta till en smalare/spetsigare nål också..
    M42B18Power!
    You must be gentle with it, just like with most swedish girls.. BUT I WONT!

Byt upp dig till metanol istället Det ger mycket mer effekt! Men en Helge körde med e85 på sin dtmx. Har för sig att han hade runt 300 i huvud munstycke.

Okej, tackar för svar, men ingen som vet hur packboxar och oringarna i toppen klarar sig mot e85?

Reg.datum
    Jul 2010
    ^^ Bara o testa

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Logga in