Am6 växellåds problem!

Hej , jag har precis satt på helt nya drev på växelaxlarna , och alla sitter som dom ska . När jag skruvade ihop motorn sen och skulle testa växla så fastnade växelpeten när jag drog den uppåt?
    skruvade upp allt igen och försökte snurra på dreven men dom fastnar efter man snurrat ett halvt varv typ :S vad fan är felet?
    Nån som har en lösning eller kan komma på vad jag har lagt fel ?

MRX_Stefans avatar
    Reg.datum
    Sep 2007
    Hahahah , fan va nice... Jag har samma problem. ... Eller ja, jag hade det problemet, det löste sig när jag plocka isär allt och satte ihop den så att 5e växeln var i.. Dock kan jag inte växla längre, för skiten fastna igen. :S

hyperperrys avatar
    Reg.datum
    Jun 2009
    kolla på vilken "grop" du satt kulan som jag skrev i smset kan hända att du lagt den i fel så att den låser sig, har själv gjort det misstaget
    jag är fri från fördomar, för jag hatar alla lika mycket.

På cylindern som matar i växlarna ska det väl sitta en bricka? Har för mig att om man sätter den brickan på fel sida så kan man låsa lådan när man smäller ihop allt.

MRX_Stefans avatar
    Reg.datum
    Sep 2007
    Cylindern !??!?!?!
    Brickan = shims?

hyperperrys avatar
    Reg.datum
    Jun 2009
    Citat Ursprungligen postat av Parden Visa inlägg
    På cylindern som matar i växlarna ska det väl sitta en bricka? Har för mig att om man sätter den brickan på fel sida så kan man låsa lådan när man smäller ihop allt.
    precis, på växeltrumman ska det ligga en bricka, samt en på den där axeln som växelpetarn sitter på. prova skruva ur skruvarna i blocket lite så att blockhalvorna kommer isär lite, räcker med en mm. prova då att växla, fungerar det då är det antagligen det
    Citat Ursprungligen postat av MRX_Stefan Visa inlägg
    Cylindern !??!?!?!
    Brickan = shims?
    växeltrumman menar han
    och ja, shims
    jag är fri från fördomar, för jag hatar alla lika mycket.

pAd105s avatar
    Reg.datum
    May 2010
    Gör om gör rätt! Leta upp en sprängskiss och
    gör allt enligt den så ska det nog inte vara några tråkigheter sen
    Citat Ursprungligen postat av siiimooon Visa inlägg
    Verktyg? Du behöver inte mer än eltejp och stripes för att plocka ihop en Yamaha.

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Logga in