Ämne: Kan motorn ha skurit?
Trådad visning
-
2011-07-26, 22:36 #1
Kan motorn ha skurit?
Det hela började med att jag skulle köra till en kompis så ungefär efter 3-4km så bara dog moppen och då tänkte jag direkt att det soppan var slut eftersom jag visste om att där var lite (har ingen mätare så kan inte se) så en kompis fick komma med en dunk bensin till mig.
Då startade den och vi fortsatte köra men efter kanske 1km så stannade den igen och så trodde vi först att det var tänd hatten som glappade men den satt som den skulle så då kollade min kompis oljan och där var det snus torrt så han åkte och köpte ny olja till mig.
När oljan var på fylld så lät vi moppen stå igång ca 1 minut på tomgång för att oljan skulle rinna ner där och smörja upp igen. Sen fortsatte vi köra iväg lite sakta och det gick bra men sen när jag gasade på fullt så märkte jag att det inte alls gick så snabbt som det skulle och efter ca 10 sekunder på fullgas så dog moppen igen. Efter det så har jag inte gjort mer än att kolla så den startar.
Så nu undrar jag vad kan ha hänt?
Tacksam för all hjälp jag kan fåHittade inte dom jä*la strypningarna så jag trimmade hastighetsmätaren, nu går den i 95
Ursäkta stavfelen men jag skriver så snabbt att fingrarna inte hänger med.