1. #1
    davzzs avatar
    Reg.datum
    Sep 2010
    Ort
    Vasa, Finland
    Inlägg
    996

    Strypa ner rör, bästa sättet ?

    Tjena!
    Blev som sagt tagen av polisen igår. Which suxx.. måste alltså fixa moppen i original skick och besikta om.
    Många brukar fråga hur man tar bort strypningar, men jag frågar hur man bäst får moppen att gå ca, 45-50.
    Derbi DRD Racing 2004 var det, alltså utan "blindtarm" etc.
    Har funderat på att svetsa fast en bricka i början av röret eller nåt sånt. Typ en bricka med ca. 9mm hål eller nåt sånt, hur låter det ?

    Vill mest ha andras åsikter osv. Kom med förslag!
    ... är helt ärligt mentalt efterbliven, när han är hungrig så får han ögon stora som tefat, går runt och gör avgrundsvrål!
    Som jag då..

  2. #2
    Du skruvar av röret och lägger det på en sten, sen springer du och hämtar släggan och bankar sönder hela expansionskammaren. Borde funka?

    Nej men svetsa i en bricka, med ett rätt litet hål i. Helst så att den går långsammare än 45, sen borrar du lite i taget tills du tycker attden går lagom fort

  3. #3
    davzzs avatar
    Reg.datum
    Sep 2010
    Ort
    Vasa, Finland
    Inlägg
    996
    Citat Ursprungligen postat av PiMpoPeD Visa inlägg
    Du skruvar av röret och lägger det på en sten, sen springer du och hämtar släggan och bankar sönder hela expansionskammaren. Borde funka?

    Nej men svetsa i en bricka, med ett rätt litet hål i. Helst så att den går långsammare än 45, sen borrar du lite i taget tills du tycker attden går lagom fort
    Meh!

    Japp, det borde ju funka!
    ... är helt ärligt mentalt efterbliven, när han är hungrig så får han ögon stora som tefat, går runt och gör avgrundsvrål!
    Som jag då..

  4. #4
    En polare gjorde en egen plugg som han kunde ha mittemellan mellanröret och ljudämparen. Var bara en bricka med ett litet hål i, och med den i på hans Hebo-rör som var urpluggat gjorde den typ 40-50km/h. Vilket är lagligt!
    Det som är bra med denna metoden är att du slipper hålla på och svetsa, sen så är det grymt lätt att plocka bort den/sätta in den också. Dock förutsatt att mellan röret och ljuddämparen har ett mellanrum mellan sig.

    Ett tips bara, hoppas du har nytta av det.
    "Inställningen är halva grejen"

  5. #5
    fan davzz, har du torskat?
    Citat Ursprungligen postat av Hast Visa inlägg
    En EPA pojke som är född 97 trodde han kunde mer om min S60 än jag kan.
    Citat Ursprungligen postat av hyperperry Visa inlägg
    rifat eller?
    Bäver som gillar lennarts svettiga <3

  6. #6
    davzzs avatar
    Reg.datum
    Sep 2010
    Ort
    Vasa, Finland
    Inlägg
    996
    Citat Ursprungligen postat av Andersson Visa inlägg
    En polare gjorde en egen plugg som han kunde ha mittemellan mellanröret och ljudämparen. Var bara en bricka med ett litet hål i, och med den i på hans Hebo-rör som var urpluggat gjorde den typ 40-50km/h. Vilket är lagligt!
    Det som är bra med denna metoden är att du slipper hålla på och svetsa, sen så är det grymt lätt att plocka bort den/sätta in den också. Dock förutsatt att mellan röret och ljuddämparen har ett mellanrum mellan sig.

    Ett tips bara, hoppas du har nytta av det.
    Oj, ska testa det direkt, genast, medsamma! Tack!

    Citat Ursprungligen postat av beaver Visa inlägg
    fan davzz, har du torskat?
    Jaaa!
    ... är helt ärligt mentalt efterbliven, när han är hungrig så får han ögon stora som tefat, går runt och gör avgrundsvrål!
    Som jag då..

  7. #7
    Citat Ursprungligen postat av davzz Visa inlägg
    Oj, ska testa det direkt, genast, medsamma! Tack!



    Jaaa!
    Gör du det! Hihi, kul och va till hjälp bara.
    "Inställningen är halva grejen"

  8. #8
    davzzs avatar
    Reg.datum
    Sep 2010
    Ort
    Vasa, Finland
    Inlägg
    996
    Citat Ursprungligen postat av Andersson Visa inlägg
    Gör du det! Hihi, kul och va till hjälp bara.
    Skruvade dit en bricka med 10 mm hål, vet inte riktigt.. den gick nästan som förr, lät lite mera och gick lite hackigt på höga varv bara. Vet inte om brickan har hamnat lite snett, får ta en titt imorgon.
    Men stort tack för ett bra tips! Kan ju hända att det funkar endå, måste testa mera imorgon, men har en sånn sjuk huvudvärk, feber nu..
    Senast redigerat av davzz den 2011-07-28 klockan 23:06.
    ... är helt ärligt mentalt efterbliven, när han är hungrig så får han ögon stora som tefat, går runt och gör avgrundsvrål!
    Som jag då..

  9. #9
    Holmqvists avatar
    Reg.datum
    Aug 2008
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    3 499
    Svetsa en liten bricka i början av röret, en 8mm tror jag min polare hade
    Det krävs en längd på 8,5 cm och en bredd på 5,4 cm för att tillfredställa en tjej. Däremot spelar det ingen roll om det är Master Card eller Visa.

  10. #10
    davzzs avatar
    Reg.datum
    Sep 2010
    Ort
    Vasa, Finland
    Inlägg
    996
    Citat Ursprungligen postat av Holmqvist Visa inlägg
    Svetsa en liten bricka i början av röret, en 8mm tror jag min polare hade
    Jepp, blir nog så.
    ... är helt ärligt mentalt efterbliven, när han är hungrig så får han ögon stora som tefat, går runt och gör avgrundsvrål!
    Som jag då..

  11. #11
    Citat Ursprungligen postat av davzz Visa inlägg
    Skruvade dit en bricka med 10 mm hål, vet inte riktigt.. den gick nästan som förr, lät lite mera och gick lite hackigt på höga varv bara. Vet inte om brickan har hamnat lite snett, får ta en titt imorgon.
    Men stort tack för ett bra tips! Kan ju hända att det funkar endå, måste testa mera imorgon, men har en sånn sjuk huvudvärk, feber nu..
    Gör ett ännu mindre hål, eller flera små. Får experimentera lite med det!
    "Inställningen är halva grejen"

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Logga in