1. #1

    Får bara upp moppen på bakhjulet när den är kall?

    Tjena, har nyss fått en Yamaha Slider -10, har gått 35 mil nu. Jag har försökt köra lite på bakhjulet men jag får bara upp den "högt" när den är kall? När den är varm så får jag bara upp den typ 20 cm?

    Har jag för dålig teknik? Har inte bra teknik alls men förstår ändå inte hur det kan vara så.
    Kan det vara så som jag säger eller äre bara inbillning?

    Den är helt original.

    Vill inte trimma något då inte försäkringen gäller om man krockar etc

    Och en fråga till. Får jag inte ändra NÅGOT på mopeden, eller får jag typ ändra allt som inte har med motor att göra? typ ta bort stänk skärmen och sätta fast regplåten direkt under baklyset istället?

    Finns det något annat jag kan göra för att få upp den lättare? Än att köpa trim, träna, träna och träna? Typ köpa höjnings sats? Kopplingsfjädrar?

  2. #2

  3. #3
    Min förra med 70cc och urpluggat rör osv blev också seg i bottendraget när den blev varm. Men när jag monterade multivariator försvann det problemet, vet inte hur eller varför men den funkade klockrent hela tiden

  4. #4
    Citat Ursprungligen postat av Lennart Visa inlägg
    nya kopplingsfjädrar kan göra den lite enklare att få upp. samt pytteliiiite lättare vikter.(0.5gram lättaretyp) annars kan du ju dra Vringen men du ville ju inte trimma

    samt så låter de som den har lite för stort munstycke i förgasaren (då den verkar gå bättre kall, behöver inte lika mkt bränsle varm)

    annar så äre teknik så ja känner flera som stuntat helt org på sliders. hc ringar osv
    Kan du länka nå viktkit/kopplingsfjädrar som verkar bra? Är inte så insatt i det där :p Jo, vringen har jag tänkt på när jag har kört in den. För det är väl inte bra att dra vringen om man inte har kört in moppen riktigt. Sen har jag hört att man får sämre acc om man drar vringen?

    Sen en fråga till. Ska jag köra i typ 5km/h sen ställa mig upp lite, gasa fullt och dra bakåt och sätta mig långt bak? Eller ska man köra i typ 30?:p

  5. #5
    Citat Ursprungligen postat av twizzter Visa inlägg
    Kan du länka nå viktkit/kopplingsfjädrar som verkar bra? Är inte så insatt i det där :p Jo, vringen har jag tänkt på när jag har kört in den. För det är väl inte bra att dra vringen om man inte har kört in moppen riktigt. Sen har jag hört att man får sämre acc om man drar vringen?

    Sen en fråga till. Ska jag köra i typ 5km/h sen ställa mig upp lite, gasa fullt och dra bakåt och sätta mig långt bak? Eller ska man köra i typ 30?:p
    Moppen mår bättre om du pluggar ur den. Inkörning? Kör i nån timma med varierad gas så har du kört in den

    Sakta ner, dra på gasen och när du känner draget så drar du upp skiten, sen när du är i balanspunkten (du kommer troligen dra över om du är nybörjare och paja dina fina kåpor, men vafan, det är stunt) så behöver du knappt nån gas, gasa lite och när du känner att du håller på att dra över så bromsa. Ha alltid 2 fingrar på bromsen när du drar bakhjul. Finns annars inga regler, det gäller bara att hitta känslan.
    §6.2 Signaturer: Endast textstorlek 1 och 2 får användas i signaturer. Signatur utan bild får inneha max 4 textrader vid skärmupplösning 1280x1024. Max tillåten storlek på bild är 468x60 pixlar, har du både text och bild så tillåts max två textrader vid skärmupplösningen 1280x1024.

  6. #6
    Citat Ursprungligen postat av samizzlah Visa inlägg
    Moppen mår bättre om du pluggar ur den. Inkörning? Kör i nån timma med varierad gas så har du kört in den

    Sakta ner, dra på gasen och när du känner draget så drar du upp skiten, sen när du är i balanspunkten (du kommer troligen dra över om du är nybörjare och paja dina fina kåpor, men vafan, det är stunt) så behöver du knappt nån gas, gasa lite och när du känner att du håller på att dra över så bromsa. Ha alltid 2 fingrar på bromsen när du drar bakhjul. Finns annars inga regler, det gäller bara att hitta känslan.
    Finns typ ingen plugg på sliders har jag för mig, bara blindrör/vring? Har väl cyklat typ 225 meter på bakhjulet back in the days så balans och sådant vet jag lite grann om iaf. Har fått "UPP" den 2 gånger och det känns som jag har ganska bra koll iaf :p

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Logga in