1. #1

    Dåligt för moppen att skjutsa under inkörning?

    Äre dåligt att skjutsa på moppen under inkörning? Har gått 40 mil nu.

    kan jag dra vringen utan att det "påverkar" mopedens skick i senare dar? Hur blire om jag krockar med dragen vring? Asså inge garanti/försäkring då eller?

  2. #2
    Berggrens avatar
    Reg.datum
    Feb 2008
    Ort
    Karlskoga
    Inlägg
    3 741
    Citat Ursprungligen postat av twizzter Visa inlägg
    Äre dåligt att skjutsa på moppen under inkörning? Har gått 40 mil nu.

    kan jag dra vringen utan att det "påverkar" mopedens skick i senare dar? Hur blire om jag krockar med dragen vring? Asså inge garanti/försäkring då eller?
    Inkörning är för mesar , nej de skadar inte .
    All trimning förstör mopeden på senare dar och nej ingen försäkring gäller ifall du tar bort den då du har ändrat mopedens orginala prestanda.
    Men om den som undersöker moppen ifall den har varit trimmad(om de nu händer) och inte hittar något så ska försäkringen gälla men de är lite långdraget.
    En sann moderat.
    Sköt dig själv o skit i andra

  3. #3
    moppen mår bättre utav att du pluggar ur den. Och skit i inkörning för fan
    §6.2 Signaturer: Endast textstorlek 1 och 2 får användas i signaturer. Signatur utan bild får inneha max 4 textrader vid skärmupplösning 1280x1024. Max tillåten storlek på bild är 468x60 pixlar, har du både text och bild så tillåts max två textrader vid skärmupplösningen 1280x1024.

  4. #4
    vafan tomgång 10min är min inkörning
    Rieju RRX

  5. #5
    Citat Ursprungligen postat av Berggren Visa inlägg
    Inkörning är för mesar , nej de skadar inte .
    All trimning förstör mopeden på senare dar och nej ingen försäkring gäller ifall du tar bort den då du har ändrat mopedens orginala prestanda.
    Men om den som undersöker moppen ifall den har varit trimmad(om de nu händer) och inte hittar något så ska försäkringen gälla men de är lite långdraget.
    Garanti då? samma som gäller där eller?

    För känns ganska ovärt och krocka, som jag dock inte kommer göra för jag kör inte som ett fucko, men iallafall, IFALL jag skulle krocka och pajja moppen, att jag då måste betala typ 5-7k för att fixxa alla skador + böter osv -.-

    Men om det är en liten krock så äre väl bara att dra hem och på med vringen sen dra tillbaka?:p

  6. #6
    Shöwteks avatar
    Reg.datum
    Aug 2009
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    3 217
    Citat Ursprungligen postat av twizzter Visa inlägg
    Garanti då? samma som gäller där eller?

    För känns ganska ovärt och krocka, som jag dock inte kommer göra för jag kör inte som ett fucko, men iallafall, IFALL jag skulle krocka och pajja moppen, att jag då måste betala typ 5-7k för att fixxa alla skador + böter osv -.-

    Men om det är en liten krock så äre väl bara att dra hem och på med vringen sen dra tillbaka?:p
    Sådär kan du inte alls säga, finns många andra idioter i trafiken. Bilister respekterar tyvärr inte moppar alls..

    Iaf så är inkörning nästan helt myt, ska räcka med att bara varmköra och köra iväg men jag brukar varmköra gasa lite sen stänga av. Sen varmköra igen sen köra fullt
    Citat Ursprungligen postat av rassespike Visa inlägg
    Alla "hypermoppar" har sån extrem Setup för att kunna komma över 100km/h sträcket..fattar inte de riktigt Min Setup e ju liksom bara TK underliggande o sportluftsfilter, större munstycke. Jag har varit uppe i 115km/h, uppmätt med bil bakom mej

  7. #7
    Citat Ursprungligen postat av Shöwtek Visa inlägg
    Sådär kan du inte alls säga, finns många andra idioter i trafiken. Bilister respekterar tyvärr inte moppar alls..

    Iaf så är inkörning nästan helt myt, ska räcka med att bara varmköra och köra iväg men jag brukar varmköra gasa lite sen stänga av. Sen varmköra igen sen köra fullt
    Jo men ifall det är någon idiot som kör in i mig så lär h*n ju vilja göra en "deal" med mig istället för att dra in polisen och skit, sen bor jag i en liten håla med 4k pers, en rondell, 2 mat affärer, och typ 2 bensin mackar, så det är ju inge stort skit..

    Så om jag ska dra v-ringen så äre lika bra och trimma mer? Får väl inge mer "konsvekvenser" av att köra med 70cc, effekt rör, ny förgasare osv än att köra med dragen vring?

  8. #8
    Berggrens avatar
    Reg.datum
    Feb 2008
    Ort
    Karlskoga
    Inlägg
    3 741
    Citat Ursprungligen postat av twizzter Visa inlägg
    Garanti då? samma som gäller där eller?

    För känns ganska ovärt och krocka, som jag dock inte kommer göra för jag kör inte som ett fucko, men iallafall, IFALL jag skulle krocka och pajja moppen, att jag då måste betala typ 5-7k för att fixxa alla skador + böter osv -.-

    Men om det är en liten krock så äre väl bara att dra hem och på med vringen sen dra tillbaka?:p
    Tror inte alla som krockar kör som fuckon heller , te.x en lastbils chaufför som kolliderar med ett rådjur betyder inte att han kör för fort utan att den sprang ut i vägen och han inte hann att stanna .
    Samma sak kan hända dig.

    Känner du dig osäker på att dra v-ringen så skit i det .
    Inga garantier eller försäkringar täcker en trimmad moped
    En sann moderat.
    Sköt dig själv o skit i andra

  9. #9
    Citat Ursprungligen postat av Berggren Visa inlägg
    Tror inte alla som krockar kör som fuckon heller , te.x en lastbils chaufför som kolliderar med ett rådjur betyder inte att han kör för fort utan att den sprang ut i vägen och han inte hann att stanna .
    Samma sak kan hända dig.

    Känner du dig osäker på att dra v-ringen så skit i det .
    Inga garantier eller försäkringar täcker en trimmad moped
    Sant sant

  10. #10
    Shöwteks avatar
    Reg.datum
    Aug 2009
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    3 217
    Citat Ursprungligen postat av Berggren Visa inlägg
    Tror inte alla som krockar kör som fuckon heller , te.x en lastbils chaufför som kolliderar med ett rådjur betyder inte att han kör för fort utan att den sprang ut i vägen och han inte hann att stanna .
    Samma sak kan hända dig.

    Känner du dig osäker på att dra v-ringen så skit i det .
    Inga garantier eller försäkringar täcker en trimmad moped
    Jo, trafik gäller sålänge det inte är han som orsakat olyckan

    Men om du drar v-ringen, något händer så den måste in på verkstan så sätt bara dit v-ringen igen innan du lämnar in?? bör inte vara svårt.
    Citat Ursprungligen postat av rassespike Visa inlägg
    Alla "hypermoppar" har sån extrem Setup för att kunna komma över 100km/h sträcket..fattar inte de riktigt Min Setup e ju liksom bara TK underliggande o sportluftsfilter, större munstycke. Jag har varit uppe i 115km/h, uppmätt med bil bakom mej

  11. #11
    Berggrens avatar
    Reg.datum
    Feb 2008
    Ort
    Karlskoga
    Inlägg
    3 741
    Citat Ursprungligen postat av Shöwtek Visa inlägg
    Jo, trafik gäller sålänge det inte är han som orsakat olyckan

    Men om du drar v-ringen, något händer så den måste in på verkstan så sätt bara dit v-ringen igen innan du lämnar in?? bör inte vara svårt.
    Vad jag hörde på trafik skolan när jag var där så täcker det inte .
    Dom sa att trimmar man en moped så spelar det ingen roll.
    Jaja , alla kan väl ha fel antar jag med de är vad jag har hört
    En sann moderat.
    Sköt dig själv o skit i andra

  12. #12
    Citat Ursprungligen postat av twizzter Visa inlägg
    Jo men ifall det är någon idiot som kör in i mig så lär h*n ju vilja göra en "deal" med mig istället för att dra in polisen och skit, sen bor jag i en liten håla med 4k pers, en rondell, 2 mat affärer, och typ 2 bensin mackar, så det är ju inge stort skit..

    Så om jag ska dra v-ringen så äre lika bra och trimma mer? Får väl inge mer "konsvekvenser" av att köra med 70cc, effekt rör, ny förgasare osv än att köra med dragen vring?
    du får lika mkt konsekvenser för all trim... du kan ha hypersetup och få samma skit som en som bara har dragen v-ring... trimmat är trimmat!
    Citat Ursprungligen postat av Hast Visa inlägg
    En EPA pojke som är född 97 trodde han kunde mer om min S60 än jag kan.
    Citat Ursprungligen postat av hyperperry Visa inlägg
    rifat eller?
    Bäver som gillar lennarts svettiga <3

  13. #13
    Nej nu har ni allt fel.. Har personligen pratat med olika poliser, fått delvis olika svar, men mestadels så säger dom att eftersom man inte satt dit något trim så kommer man undan med en varning och ifall man kört vårdslöst även böter (överstiga hastighetsbegränsningen) eller ifall det är en sur polis så åker du på böter för olovlig körning samt får gå till tingsrätten och få din dom, men som sagt så är endast v-ringen inte något problem

  14. #14
    Skiter i böter, försäkring/garanti som jag inte vill tappa så ska nog inte dra v-ringen.

    Men ska snacka med pappa vad han tycker också

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Logga in