Sidan 1 av 2 12 Sista
  1. #1

    Reg.datum
    Mar 2009
    Ort
    Gävle
    Inlägg
    786

    Ang Twostrokes Polini sport 70cc munstycke!

    Tjenare, undrar nu vad det är för munstycke man får med till Polini sport 70cc när man beställer det hos Twostroke eller liknande?
    Samt vilken diameter har det? 5 eller 6mm? Då jag kommer använda en orginal förgasare!
    Vill ha seriösa kommentarer och inget jävla OT! Förekommer det så har Moderaterna ett jobb att göra!
    Ang vilken moped jag har så är det en Slider, en enkel Yamaha slider med Stående minarelli motor för folk som inte vet!
    Alla svar är till hjälp! Så länge ingen OT är med.

    Till er som kommer gnälla om större förgasare..
    Står klart och tydligt att det går med orginalförgasaren!
    Samt att den leveras 100% komplett med allt på bilden!
    http://www.scooter-shoppen.dk/compos...1987&item=7881
    Senast redigerat av KeXet den 2011-07-29 klockan 13:04.

  2. #2
    du får nog inte ens med något munstycke

  3. #3

    Reg.datum
    Mar 2009
    Ort
    Gävle
    Inlägg
    786
    Citat Ursprungligen postat av vongyllis Visa inlägg
    du får nog inte ens med något munstycke
    Står att den leveras som på bilderna, alltså så ska ett munstycke följa med annars är varan okomplett! Och då drar man helt enkelt upp konsumentköpslagen!

  4. #4
    Citat Ursprungligen postat av KeXet Visa inlägg
    Står att den leveras som på bilderna, alltså så ska ett munstycke följa med annars är varan okomplett! Och då drar man helt enkelt upp konsumentköpslagen!
    Ånej, tänk om de inte skickar med ett munstycke! Blir du ruinerad om du behöver köpa ett eget?

  5. #5

    Reg.datum
    Mar 2009
    Ort
    Gävle
    Inlägg
    786
    Citat Ursprungligen postat av pontakoj Visa inlägg
    Ånej, tänk om de inte skickar med ett munstycke! Blir du ruinerad om du behöver köpa ett eget?
    Absolut inte, men vill att varorna som säljs ska hålla det som står. Jag själv har inga problem att köpa ett munstycke, men finns säkert folk som har det. Tänk dig nån som bor långt ute i skogen, personen ser bilden och tänker; Men kolla, här får jag ju med ett munstycke, och det står att den skickas med i 100% som på bilden!
    Sen kommer inget munstycke, personen blir arg/deprimerad över detta och kan ej få igång sin moped efter en sådan adrenalin väntan!
    Det som står och visas ska följa, företagen har ju dessutom godkänt konsumentköpslagens kriterier och ska leverera det som står för varan!

  6. #6
    Byt gärna upp dig till en 17,5/19mm förgasare för den delen med. Tror inte cylindern levererar särskilt bra med originalet.
    "Inställningen är halva grejen"

  7. #7

    Reg.datum
    Mar 2009
    Ort
    Gävle
    Inlägg
    786
    Citat Ursprungligen postat av Andersson Visa inlägg
    Byt gärna upp dig till en 17,5/19mm förgasare för den delen med. Tror inte cylindern levererar särskilt bra med originalet.
    Just det där skrev jag.
    Jag är ingen dum ungjävel precis, har en 19mm hemma, men använder helst en 12mm då jag vill ha så lågbränsleförbrukning som möjligt samt ett lugnt och fint bottendrag då jag ändå ska åka på bakhjulet och inget mer.
    Har självfallet trimmat många moppar som folk vet så..
    Men detta är en ren simpel fråga.. Får man med munstycket eftersom det står levereras 100% komplett samt isf vilken storlek är det munstycket?

  8. #8

  9. #9

  10. #10

    Reg.datum
    Mar 2009
    Ort
    Gävle
    Inlägg
    786
    Citat Ursprungligen postat av ruben Visa inlägg
    Maila dom och fråga?
    Redan gjort.
    Citat Ursprungligen postat av Lennart Visa inlägg
    fan den där cyllen är såpass vass att den inte kommer fungera med en org förgasare. en koso på runt 30mm är nog perfekt.
    Anmäld.

  11. #11

    Reg.datum
    Nov 2010
    Ort
    Hultsfred
    Inlägg
    1 379
    Citat Ursprungligen postat av KeXet Visa inlägg
    Anmäld.
    Till vilken nytta?
    Det är ju sant.

  12. #12
    Ifall jag vore du skulle jag maila till twostroke! [email protected] sen fråga dem! Jag har aldrig beställt den där cyllindern så det är ju lika bra att du frågar dem som säljer cyllindern!
    Mvh Mikael

  13. #13

  14. #14
    Citat Ursprungligen postat av Lennart Visa inlägg
    Anmäld.
    Anmälda

    Som svar på tråden: Var inte snål nu, spelar det verkligen så stor roll att du ska spela besserwisser över ett munstycke och involvera KKL? Köp dig en handfull munstycken.

  15. #15
    Berggrens avatar
    Reg.datum
    Feb 2008
    Ort
    Karlskoga
    Inlägg
    3 741
    Fan va sur du är kexet.
    Är du så jävla rädd för lite OT så ring förfan eller mejla .
    Klart moppe pojkarna tänder till och lägger OT när du skriver det.
    Lägg en vanlig fråga istället för att skriva en bibel om att du inte vill ha OT i tråden, eller helt enkelt
    ring / mejla dem.

    Anmäl detta nu också , de gör dig säkert mycket gladare.
    En sann moderat.
    Sköt dig själv o skit i andra

  16. #16

  17. #17
    Berggrens avatar
    Reg.datum
    Feb 2008
    Ort
    Karlskoga
    Inlägg
    3 741
    Citat Ursprungligen postat av Zäta Visa inlägg
    Du lär ändå få köpa fler munstycken, svårt att tro att du får med exakt det rätta. Sen är det väl inte hela världen om det inte följer med ett? skit i o köpa en glass en dag så har du sparat ihop till 1 munstycke.
    Word!
    Speciellt när han ska köra med 12mm förgasare .
    Tror dom räknar med en 17.5a till den cyllen
    En sann moderat.
    Sköt dig själv o skit i andra

  18. #18
    Polini Sport funkar utmärkt med 12mm förgasare
    §6.2 Signaturer: Endast textstorlek 1 och 2 får användas i signaturer. Signatur utan bild får inneha max 4 textrader vid skärmupplösning 1280x1024. Max tillåten storlek på bild är 468x60 pixlar, har du både text och bild så tillåts max två textrader vid skärmupplösningen 1280x1024.

  19. #19

    Reg.datum
    Mar 2009
    Ort
    Gävle
    Inlägg
    786
    Citat Ursprungligen postat av samizzlah Visa inlägg
    Polini Sport funkar utmärkt med 12mm förgasare
    Tack Samuel.
    Fick du med ett munstycke när du köpte din Polini?

  20. #20

  21. #21
    Citat Ursprungligen postat av KeXet Visa inlägg
    Tack Samuel.
    Fick du med ett munstycke när du köpte din Polini?
    Nä det fick jag inte, var ju dock inget problem då jag har x antal munstyckesatser hemma Beställde dock från Twostroke och inte Scooter-Shoppen.dk, var ju mycket billigare på scooter-shoppen om det där är svenska riksdaler?
    §6.2 Signaturer: Endast textstorlek 1 och 2 får användas i signaturer. Signatur utan bild får inneha max 4 textrader vid skärmupplösning 1280x1024. Max tillåten storlek på bild är 468x60 pixlar, har du både text och bild så tillåts max två textrader vid skärmupplösningen 1280x1024.

  22. #22

    Reg.datum
    Mar 2009
    Ort
    Gävle
    Inlägg
    786
    Citat Ursprungligen postat av samizzlah Visa inlägg
    Nä det fick jag inte, var ju dock inget problem då jag har x antal munstyckesatser hemma Beställde dock från Twostroke och inte Scooter-Shoppen.dk, var ju mycket billigare på scooter-shoppen om det där är svenska riksdaler?
    876 kr vart det från scooter shoppen 1084 med frakt

  23. #23
    Citat Ursprungligen postat av Lennart Visa inlägg
    men för helvete. köp en munstycke sats bara för fan... tror att sannolikheten att du får de perfekta munstycket är väldigt liten
    Han frågade om munstycket följde med, då är det ganska onödigt att tjata om att han ska köpa en munstyckessats...

  24. #24
    Där kom upp sån ruta där man kunde chatta med dom kolla om den är online imorgon och fråga där.

  25. #25

  26. #26

    Reg.datum
    Mar 2009
    Ort
    Gävle
    Inlägg
    786
    Citat Ursprungligen postat av Zäta Visa inlägg
    Varför inte lira med en 17,5mm ? klart lite mer kommer det dra, men då får du även bra mycket mer effekt, själv skulle jag aldrig köpa en 70cc utan att byta upp mig i förgasar strl, då köper jag hellre ett bra effektrör då det ger iprincip samma effekt. Sen är det inte dyrt att tanka en moppe, men du verkar vara lite snål!?
    1. har en 19mm hemma
    2. åker helst på 12mm då det drar mindre bensin som jag sa, och vill ej åka fort för har 2 trafikpoliser i trapphuset så bara det går tyst, "sakta" (70-80) så är jag nöjd.
    3. Är inte snål, prioriterar bara

  27. #27

  28. #28

    Reg.datum
    Mar 2009
    Ort
    Gävle
    Inlägg
    786
    Citat Ursprungligen postat av siiimooon Visa inlägg
    Den drar inte mer med en 19mm.

    Jag körde på 0,4-0,5 med min 28mm.
    Den drar betydligt mer med en 19mm..
    Är inget jävla fucko..
    Är väll ändå mitt jävla val om jag kör på en 12mm eller en 19mm?
    Tråden va till för som Zer0x sa, att jag ville ha reda på om jag får med munstycket eller ej..
    Jävla idioter det finns här på moppenet nu för tiden...
    Miss the good old times..<3

  29. #29
    Jonthäs avatar
    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    skogen
    Inlägg
    1 929
    Varför starta en tråd om du redan mejlat? Är väl du som är en idiot då som kommer få ett svar inom kort av företaget...
    M42B18Power!
    You must be gentle with it, just like with most swedish girls.. BUT I WONT!

  30. #30

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Logga in