Sidan 1 av 6 123 ... Sista
  1. #1
    webbes avatar
    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    Helsingborg
    Inlägg
    3 434

    Den svenska flaggan/nationalsången?

    Har suttit och tänkt på detta ikväll:

    Är den svenska flaggan/nationalsången rasisisk? Vi fick iallafall inte sjunga den i skolan p.g.a. den anledningen och då är den mest utlänska i får skolan en rasistisk polack så vem skulle bli förolämpad, dock hade jag tyckt samma sak även om det hade varit en skola i rosengård (exempel). Det är en symbol för sverige, vi bor i sverige, vi är svenskar! Alla "invandrare" är också "svenskar" eftersom de har svenska pass, svenskt ID m.m, borde inte dom kunna känna samma tillhörighet eller hur jag nu ska förklara?

    Vad tycker ni om detta, jag har bara fått den uppfattningen av saker jag hört, prata gärna emot mig för jag kan klart ändra mig när ni säger något vettigt.

    Kom inte bara med kommentarer att jag har "fel", säg gärna varför, vill mest ha en klar uppfattning av det hela..


    Skriv på?
    Senast redigerat av webbe den 2010-06-19 klockan 00:14.

  2. #2
    Pimmes avatar
    Reg.datum
    Jun 2008
    Ort
    Gdansk
    Inlägg
    1 096
    I Sverige så anpassar vi samhället efter invandringen och inte tvärt om.

  3. #3
    HAHAHAH ! snacka om att spåra ur

  4. #4

    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    härnösand
    Inlägg
    329
    Citat Ursprungligen postat av Pimme Visa inlägg
    I Sverige så anpassar vi samhället efter invandringen och inte tvärt om.
    word.

  5. #5
    webbes avatar
    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    Helsingborg
    Inlägg
    3 434
    Pimme: Jag är inte rasist, men varför ska vi anpassa oss efter "dom", själv tycker jag att dom gärna kan ha sin religion, jaa allting som de känner att de vill ha från "sitt land" eller hur man ska säga..

    Men att jag inte ska få sjunga nationalsången på skolavslutningen som jag alltid gjort bara för andra tycker att den är rasistisk, förstår sammanhanget men det känns ändå fel på något sätt


    NylandeR: Va?






    Förresten, ursäkta att jag använder utrycker "dom" och "vi" men vet inte hur jag ska utrycka mig annars

  6. #6

  7. Pimmes avatar
    Reg.datum
    Jun 2008
    Ort
    Gdansk
    Inlägg
    1 096
    Citat Ursprungligen postat av webbe Visa inlägg
    Pimme: Jag är inte rasist, men varför ska vi anpassa oss efter "dom", själv tycker jag att dom gärna kan ha sin religion, jaa allting som de känner att de vill ha från "sitt land" eller hur man ska säga..

    Men att jag inte ska få sjunga nationalsången på skolavslutningen som jag alltid gjort bara för andra tycker att den är rasistisk, förstår sammanhanget men det känns ändå fel på något sätt


    NylandeR: Va?






    Förresten, ursäkta att jag använder utrycker "dom" och "vi" men vet inte hur jag ska utrycka mig annars
    Allt beror ju på att de som kommer till Sverige vill ha med sig sin skit; religioner, seder, högtider, lagar osv. Tråkigt nog är Sverige och Svenskar alltför mesiga för att kunna hindra dem, vilket gör att något så enkelt som en svensk tröja är rasistisk.

  8. #8
    webbes avatar
    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    Helsingborg
    Inlägg
    3 434
    Mange: Jag visste det var en tredje sak jag tänkte på (det med sverige tröjorna)!

    Det är själva min poäng, ska man inte vara stolt över sitt land, i alla andra länder är dom det, så varför inte här med, vi bor i SVERIGE, borde vi inte vara stolta att vara SVENSKA?

    Edit Pimme: Men Sverige försöker va ett trevligt land men alla utnyttjar det, tycker invandrare är okej, jag är inte så insatt men enligt vår lärare är det så sverige växt förr?

    Dock kan det bli fel på vissa ställen och folk tror att allt är skit, som mina kompisar från skolan tror att alla invandrare är som i rosengård t.e.x.

  9. #9
    Politikerna verkar tycka att det "ser bra ut" om sverige är som ett jävla vandrarhem för zigenare och annat pack.
    Citat Ursprungligen postat av Michél Visa inlägg
    Med en flaska starksprit och lite rökelse kan allt bli rätt intressant att läsa.

  10. #10

    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    Trelleborg
    Inlägg
    549
    hoppas dem tar bort så man inte får ha slöja nu Jävla Allah !!!!!!!!!!!!!1

  11. #11
    webbes avatar
    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    Helsingborg
    Inlägg
    3 434
    Fiddyboy: Bra åsikt men dock lite rasistisk

    Hyperstreetfighter: Nu blev det ännu mer rasistiskt

    Kommer säkert bli låst om det bara blir korta rasistiska kommentarer

  12. #12
    Shöwteks avatar
    Reg.datum
    Aug 2009
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    3 217
    Citat Ursprungligen postat av webbe Visa inlägg
    Fiddyboy: Bra åsikt men dock lite rasistisk
    Han har rätt. är inte rasist egentligen, men svenska politiker får mig till rasist, genom att man inte får hissa svenskt flagg i vissa skolor längre osv. många fler anledningar!
    Citat Ursprungligen postat av rassespike Visa inlägg
    Alla "hypermoppar" har sån extrem Setup för att kunna komma över 100km/h sträcket..fattar inte de riktigt Min Setup e ju liksom bara TK underliggande o sportluftsfilter, större munstycke. Jag har varit uppe i 115km/h, uppmätt med bil bakom mej

  13. #13
    webbes avatar
    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    Helsingborg
    Inlägg
    3 434
    Shöwtek: I princip menar du att vi svenskar blir förtryckta i vårt eget land?

    Kan hålla med dig lite isåfall?

  14. #14
    hences avatar
    Reg.datum
    May 2008
    Ort
    Unter meine schteen
    Inlägg
    1 439
    Tycker nivån är lite så där här, men nej de är inte rasistiska.

    En rasist är en person som ser ner på andra "raser" (fan va fel det där lät xD)

  15. #15
    Shöwteks avatar
    Reg.datum
    Aug 2009
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    3 217
    Citat Ursprungligen postat av webbe Visa inlägg
    Shöwtek: I princip menar du att vi svenskar blir förtryckta i vårt eget land?

    Kan hålla med dig lite isåfall?
    Ja, exakt det jag menar. Vi är urinvånarna, vi borde väl för fan få kunna hissa svenskt flagg lika gärna som att säga *****boll? inget rasistikt med något av dom
    Citat Ursprungligen postat av rassespike Visa inlägg
    Alla "hypermoppar" har sån extrem Setup för att kunna komma över 100km/h sträcket..fattar inte de riktigt Min Setup e ju liksom bara TK underliggande o sportluftsfilter, större munstycke. Jag har varit uppe i 115km/h, uppmätt med bil bakom mej

  16. #16

  17. webbes avatar
    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    Helsingborg
    Inlägg
    3 434
    Citat Ursprungligen postat av Shöwtek Visa inlägg
    Ja, exakt det jag menar. Vi är urinvånarna, vi borde väl för fan få kunna hissa svenskt flagg lika gärna som att säga *****boll? inget rasistikt med något av dom
    Vi har alltid gjort det, varför ändra på något egentligen?

    Snart vill dom väll att vi ska avsätta kungen eller nått -.-

    Men ioförsig som min lärare sa, världen blir globaliserad eller något sånt...





    Mange: Jag hade skitit på mig

    Du tar ju bara upp den dåliga sidan, ioförsig hittar jag ingen bra men långt ifrån alla araber är såna(?).
    Jag pratar kanske som att jag vore mer på invandrarnas sida men ärligt talat är jag främlingsfientlig om jag ska vara ärlig, men det blir ingen diskusion om ingen säger emot

  18. #18
    Shöwteks avatar
    Reg.datum
    Aug 2009
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    3 217
    jo, själv tycker jag sverigedemokraterna har rätt till viss del. invandrare som bara förstör, snor saker, vägrar jobba, och vägrar lära sig språket kan dra ur landet lika snabbt som dom flydde hit.
    men dom som sköter sig, är trevliga, jobbar osv, dom får stanna. Sen att sverige demokraterna antagligen är dålig på politik är en annan sak
    Citat Ursprungligen postat av rassespike Visa inlägg
    Alla "hypermoppar" har sån extrem Setup för att kunna komma över 100km/h sträcket..fattar inte de riktigt Min Setup e ju liksom bara TK underliggande o sportluftsfilter, större munstycke. Jag har varit uppe i 115km/h, uppmätt med bil bakom mej

  19. #19
    webbes avatar
    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    Helsingborg
    Inlägg
    3 434
    Citat Ursprungligen postat av Shöwtek Visa inlägg
    jo, själv tycker jag sverigedemokraterna har rätt till viss del. invandrare som bara förstör, snor saker, vägrar jobba, och vägrar lära sig språket kan dra ur landet lika snabbt som dom flydde hit.
    men dom som sköter sig, är trevliga, jobbar osv, dom får stanna. Sen att sverige demokraterna antagligen är dålig på politik är en annan sak
    Bra med ett vettigt svar!

    Har är inte så insatt i just politik så jag vet dock inte deras taktik.

    Men som du säger, dom som jobbar och sköter sig får stanna, dom som beter sig som idioter borde bara bli vinkade adjö!

    Edit: http://www.youtube.com/watch?v=MwhdZQH8y1M

  20. #20

  21. Jag det är fjantigt att sjunga nationalsången överhuvudtaget, onationalist som jag är, men att det anses rasistiskt är väl rätt idiotiskt.

  22. #22
    webbes avatar
    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    Helsingborg
    Inlägg
    3 434
    Citat Ursprungligen postat av Mange Visa inlägg
    hur ska ta reda på vilka som har svårt att få jobb och vilka som bara lever på bidrag?
    Vad menar du, formulera om så en dum bonne som jag förstår?

    Men okej, jag vet att mycket sånt är svårt, speciellt nu när många har svårt att hitta jobb, jag kan inte komma på en vettig lösning till detta, någon som kan?



    Joha: Jag brukade inte heller sjunga den, men det var tradition att sjunga på t.e.x. fotbollsmatcher och skolavslutning m.m, kändes tomt förra året när man inte fick sjunga nationalsången eller så

  23. #23
    Pimmes avatar
    Reg.datum
    Jun 2008
    Ort
    Gdansk
    Inlägg
    1 096
    Citat Ursprungligen postat av Shöwtek Visa inlägg
    jo, själv tycker jag sverigedemokraterna har rätt till viss del. invandrare som bara förstör, snor saker, vägrar jobba, och vägrar lära sig språket kan dra ur landet lika snabbt som dom flydde hit.
    men dom som sköter sig, är trevliga, jobbar osv, dom får stanna. Sen att sverige demokraterna antagligen är dålig på politik är en annan sak
    Du generaliserar du nog lite mycket.
    Det är nog inte så att de vägrar jobba, de får nog inga jobb helt enkelt.
    Men liksom du verkar tänka så gör även jag; "Även om bara 80 procent av vindruvorna är ruttna så slänger jag hela klasen"
    Citat Ursprungligen postat av webbe Visa inlägg
    Bra med ett vettigt svar!
    Vettigt? Njaaa...

  24. #24
    webbes avatar
    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    Helsingborg
    Inlägg
    3 434
    Citat Ursprungligen postat av Pimme Visa inlägg
    Du generaliserar du nog lite mycket.
    Det är nog inte så att de vägrar jobba, de får nog inga jobb helt enkelt.
    Men liksom du verkar tänka så gör även jag; "Även om bara 80 procent av vindruvorna är ruttna så slänger jag hela klasen"

    Vettigt? Njaaa...
    Men om vi utrycker oss så här, varför finns det så enormt många som inte ens försöker lära sig det svenska språket?

    Jag håller med dig på ett sätt, det finns inte många jobb, speciellt inte för folk som inte kan flytande svenska t.e.x. eller så.
    Din liknelse var rätt bra faktiskt också!


    Jaja, klaga på bara

  25. #25

  26. Mange har väldigt rätt får jag lov och säga.
    Citat Ursprungligen postat av Michél Visa inlägg
    Med en flaska starksprit och lite rökelse kan allt bli rätt intressant att läsa.

  27. #27
    webbes avatar
    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    Helsingborg
    Inlägg
    3 434
    Citat Ursprungligen postat av Mange Visa inlägg
    om man ska slänga ut dom invandrarna som lever på bidrag och är kriminella så måste man ju ta reda på vilka som Bara har svårt att få jobb och vilka som bara glider runt på bidrag utan att försöka få jobb. Sen kan vi ju inte slänga ut dom, vi måste få dom att sticka självmant. Förbjud burka, sjal, pjamas utomhus och dra in alla invadrares fördelar som förtur i bostadsköer och extrabidrag.
    Jag kanske förhastade mig då

    Jag har sagt att det skulle varit väldigt svårt/nästintill omöjligt att ta reda på det menmen

    Samtidigt som inlägget jag skrev innan, vissa som bott här i flera år kan inte ens prata svenska, borde det typ inte va lag på att kunna svenska i sverige?

    pjamas utomhus

  28. #28

  29. #29
    webbes avatar
    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    Helsingborg
    Inlägg
    3 434
    Citat Ursprungligen postat av FredriKkh Visa inlägg
    Wtf, får ni inte sjunga nationalsången på avslutningen ens?
    Nej, riktigt sämst asså

  30. #30
    Pimmes avatar
    Reg.datum
    Jun 2008
    Ort
    Gdansk
    Inlägg
    1 096
    Citat Ursprungligen postat av webbe Visa inlägg
    Men om vi utrycker oss så här, varför finns det så enormt många som inte ens försöker lära sig det svenska språket?

    Jag håller med dig på ett sätt, det finns inte många jobb, speciellt inte för folk som inte kan flytande svenska t.e.x. eller så.
    Din liknelse var rätt bra faktiskt också!


    Jaja, klaga på bara
    De blir placerade i betongghetto som rosengård där alla runt omkring snackar deras språk. De får bidrag av alla sorters typer vilket gör att de inte behöver anstränga sig ett skit för sitt uppehälle. Mental istid för invandrarna vilket gör att tillsist tröttnar och börjar begå brott med mera...

    Tänk dig själv, bo i ett skitområde, inte ha ett skit att göra på dagarna och utan möjlighet att få något jobb. Pengar så du överlever får du och du har någonstans att sova för natten.

    Många (inklusive mig själv) klagar på invandrarna, men egentligen är det den svenska samhället som drar hit ALLDELES för många och kan inte hantera mottagningen och att integrera dem i samhället. Och det är där som problemet ligger. Skattepengar behövs för att lyckas. Massor av skattepengar. Om jag skulle få välja så hade dessa pengar INTE gått till invandrarna utan till att förbättra för svenskarna. Hellre att vi svenskar har det riktigt bra och vi samtidigt får in, säg 25 procent av invandrarna än vad vi får nu. Men det är min åsikt. Moraliskt rätt? Nja. Skulle det betyda framgång för vårt samhälle? Absolut.

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Logga in