Sidan 6 av 11 Första ... 45678 ... Sista

Ämne: Hockeytråden

Hejja FBK!

Är ingen som följer med VM?

Såklart jag gör. Följer det slaviskt. Hoppas Sverige förlorar.

Jag följer det för fullt

ahapp... 3-2 Can..

hences avatar
    Reg.datum
    May 2008
    Läggmatchen?
    Matlab e-e-e-e-e-e-e-e

hences avatar
    Reg.datum
    May 2008
    Matlab e-e-e-e-e-e-e-e

Citat Ursprungligen postat av hence Visa inlägg
    Hahaha;D

haha inget direkt tempo från dagens match men förstås vinnarna möter väl ryssarna isf?

Fyrens avatar
    Reg.datum
    Mar 2009
    Citat Ursprungligen postat av fuck_rooster Visa inlägg
    haha inget direkt tempo från dagens match men förstås vinnarna möter väl ryssarna isf?
    Yes. Ger lite mer klarhet i varför han valde att bänka Fasth.

Då är det snarare väldigt bra av han, då fasth känner till läget och inte kommer tappa någon moral. Då får han igång reserv målis, som jag inte kommer ihåg namnet på, vilket betyder att han inte är helt ny vid eventuell skada. Ger stor fördel för individen, tro mig

Har inte kollat upp resultatet i matchen än, och skrive rsom om det vore innan match.

Noexs avatar
    Reg.datum
    Jun 2010
    Orkar inte kolla igenom hela Vm.. Duger med SM-slutspel för mig faktiskt och det blev jag riktigt mätt på!

Frölunda ska möta NY Rangers i september i Scandinavium. Kan bli skoj.

hences avatar
    Reg.datum
    May 2008
    Att hockeyligan funderar på personlig biljett och ögonskanning får nog mig att överväga bojkott, vad är det här för ett jävla DDR land egentligen..
    Matlab e-e-e-e-e-e-e-e

Fyrens avatar
    Reg.datum
    Mar 2009
    Att hockeyligan funderar på personlig biljett och ögonskanning får nog mig att överväga bojkott, vad är det här för ett jävla DDR land egentligen..
    What? Har du någon länk? Sjukt ju...

Noexs avatar
    Reg.datum
    Jun 2010
    Och? Vad är det som är problemet med det?

hences avatar
    Reg.datum
    May 2008
    Citat Ursprungligen postat av Noex Visa inlägg
    Och? Vad är det som är problemet med det?
    Personlig biljett för det första, (om jag läst rätt) gör att man inte kan ge biljetten till någon polare vilket är rätt så kefft när förhinder dyker upp i sista sekunden. Ögonskanning säger väl det mesta, vad ska det lösa för problem egentligen? Varför inte märka alla med varsin sifferkod på pannan när de väl är igång? Ska man slänga pengar på skit kan man väl ändå skaffa bättre kameror.

Ska man försöka lösa problemet med "huliganismen" kommer inget annat hjälpa än att straffa individen som utför brottet, och ska man identifiera något så är kamera rätt väg att gå. Bra kameror alltså..
    Matlab e-e-e-e-e-e-e-e

Noexs avatar
    Reg.datum
    Jun 2010
    ..
    Tror nog att allt detta är att klubben kan stänga av suportrar som uppfört sig dåligt med hjälp av att spärra ett konto? Jag tycker personligen denna sattsningen är skitbra, elitseriehockeyn ska fan inte gå lika långt som fotbollsAllsvenskan med hulliganer!

hences avatar
    Reg.datum
    May 2008
    Tror nog att allt detta är att klubben kan stänga av suportrar som uppfört sig dåligt med hjälp av att spärra ett konto? Jag tycker personligen denna sattsningen är skitbra, elitseriehockeyn ska fan inte gå lika långt som fotbollsAllsvenskan med hulliganer!
    Huliganism får man bot på inne på arenor genom mycket lättare och billigare sätt (kameror), detta kommer bara minska publiksnittet när man inför personliga biljetter och många kommer reagera på ögonskanning. Vad hände med den personliga integriteten och vad kommer man göra av den information som samlas in?

Läsvärt:
    – Det går att diskutera legkontroll, men något som fingeravtryck är helt fel väg att gå. Det blir svårare att sälja in ett arrangemang, och många blir nog skrämda av det. Det betyder mindre publik, säger ordföranden i Järnkaminerna, Djurgårdens supporterförening, till DN.

Men men, varför inte också minska hastigheten på mopeder till 20 km/h bara för att ett fåtal (egentligen ganska många ändå) beter sig som efterblivna horungar ute i trafiken..
    Matlab e-e-e-e-e-e-e-e

Förstår inte direkt varför personlig biljett och/eller ögonskanning skulle skrämma iväg folk från arenorna. Uppför man sig och inte tänker göra något dåligt inne på arenan så ser jag inte varför man skulle bry sig om detta.

Noexs avatar
    Reg.datum
    Jun 2010
    Citat Ursprungligen postat av chr1lle Visa inlägg
    Förstår inte direkt varför personlig biljett och/eller ögonskanning skulle skrämma iväg folk från arenorna. Uppför man sig och inte tänker göra något dåligt inne på arenan så ser jag inte varför man skulle bry sig om detta.
    Det är precis detta jag inte heller fattar. Dessa personer som ogillar lagen uppfattar jag som folk som kollar på hockey bara för att slåss.

Det är precis detta jag inte heller fattar. Dessa personer som ogillar lagen uppfattar jag som folk som kollar på hockey bara för att slåss.
    Precis. Det är iallafall inte de som bara hade tänkt sig att kolla på matchen med lite popcorn och en läsk iallafall. Sen kan det ju säkert finnas undantag - men det skulle knappast dra ner publiksnittet någonting.

hences avatar
    Reg.datum
    May 2008
    Detta kommer förresten inte fungera vid derbyn, när det redan är stora problem med insläpp kommer detta bara förvärra det hela. Och vi vet vad förseningar brukar leda till utanför, speciellt vid derbyna..
    Matlab e-e-e-e-e-e-e-e

Detta kommer förresten inte fungera vid derbyn, när det redan är stora problem med insläpp kommer detta bara förvärra det hela. Och vi vet vad förseningar brukar leda till utanför, speciellt vid derbyna..
    "Det kommer inte fungera." Men varför ska man låta bråkstakarna bestämma?

hences avatar
    Reg.datum
    May 2008
    "Det kommer inte fungera." Men varför ska man låta bråkstakarna bestämma?
    Bestämma? Jag påpekar bara att det inte kommer fungera särskilt bra, och uppenbarligen har hockeyligan också funderat över det då det inte är i närheten av att vara klart. Det enda man gör är att förvärra läget utanför arenan, hade man till exempel bara installerat hyfsade kameror så hade folk hållit sig undan från att göra förhastade beslut inne på arenan, vilket oftast bara inträffar under derbyn.
    Matlab e-e-e-e-e-e-e-e

Noexs avatar
    Reg.datum
    Jun 2010
    Det största "Derbyproblemet" är ju helt klart AIK-Djurgården, har säkert varit på ca 30 färjestadmatcher utan att det blivit bråk bland läktarna, men AIK har bara spelat en ända säsong och hur mycket bråk har det blivit nu under säsongen?
    Innan de förstör resten av elitserien så kanske det är hög tid till att göra något.

hences avatar
    Reg.datum
    May 2008
    Det största "Derbyproblemet" är ju helt klart AIK-Djurgården, har säkert varit på ca 30 färjestadmatcher utan att det blivit bråk bland läktarna, men AIK har bara spelat en ända säsong och hur mycket bråk har det blivit nu under säsongen?
    Innan de förstör resten av elitserien så kanske det är hög tid till att göra något.
    Ja, och detta är fel väg att gå. Har du varit på ett derby nån gång?
    Matlab e-e-e-e-e-e-e-e

Bestämma? Jag påpekar bara att det inte kommer fungera särskilt bra, och uppenbarligen har hockeyligan också funderat över det då det inte är i närheten av att vara klart. Det enda man gör är att förvärra läget utanför arenan, hade man till exempel bara installerat hyfsade kameror så hade folk hållit sig undan från att göra förhastade beslut inne på arenan, vilket oftast bara inträffar under derbyn.
    Med att låta bråkstakarna bestämma menar jag ju att man inte kan hävda sig från att införa en sådan här sak för att det inte skulle fungera för huliganerna. Det blir ju indirekt att man "låter dem bestämma" om man inte inför denna sak pga. "dem".

Låt dem spela utan publik så slipper vi allt vad det här innebär.

hences avatar
    Reg.datum
    May 2008
    Med att låta bråkstakarna bestämma menar jag ju att man inte kan hävda sig från att införa en sådan här sak för att det inte skulle fungera för huliganerna. Det blir ju indirekt att man "låter dem bestämma" om man inte inför denna sak pga. "dem".
    Det skulle påverka samtliga som ska in, finns som sagt betydligt bättre lösningar som faktiskt skulle ge en mer effektiv verkan. Men men...
    Matlab e-e-e-e-e-e-e-e

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Logga in