1. #1
    will3s avatar
    Reg.datum
    Mar 2011
    Ort
    Gällivare
    Inlägg
    1 507

    Kicken "rasslar"?

    Tjenare, köpte mig en Yamaha Neos igår och då fungerade den prima, förutom axxet. Så jag tänkte att jag byter vikter när jag var hemma, sagt och gjort, bytte vikter och skruvade ihop det igen.

    Men när jag väl skulle prova den så gick det inte att kicka, den liksom "rasslar", låter ungefär som om "kuggarna" någonstans är till en viss del rundade eller vad man ska kalla det..

    Någon som haft samma problem? Har försökt fixa det ett tag och jag börjar bli något less


  2. #2
    fink3ns avatar
    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    Borås/Viskafors
    Inlägg
    809
    Du har inte glömt brickan ?
    Ride on!

  3. #3
    Öppna och kolla så allt sitter där det ska? Smörj gärna skiten inte också.
    "Inställningen är halva grejen"

  4. #4
    will3s avatar
    Reg.datum
    Mar 2011
    Ort
    Gällivare
    Inlägg
    1 507
    Citat Ursprungligen postat av Andersson Visa inlägg
    Öppna och kolla så allt sitter där det ska? Smörj gärna skiten inte också.
    Citat Ursprungligen postat av fink3n Visa inlägg
    Du har inte glömt brickan ?
    Fixade "rasslet", men nu vägrar den starta, den startade ju på andra kicken eller nåt igår..

    Borde nog fixa annan kickfjäder också, den som sitter på verkar rätt slö eftersom kicken stannar när man kickat en gång så man måste dra upp den för att kicka en gång till


  5. #5
    fink3ns avatar
    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    Borås/Viskafors
    Inlägg
    809
    Citat Ursprungligen postat av will3 Visa inlägg
    Fixade "rasslet", men nu vägrar den starta, den startade ju på andra kicken eller nåt igår..

    Borde nog fixa annan kickfjäder också, den som sitter på verkar rätt slö eftersom kicken stannar när man kickat en gång så man måste dra upp den för att kicka en gång till
    Kick ganska så hårt!, sen är min kick så också att den stannar där nere, men sen när moppen är varm är den inte så
    Ride on!

  6. #6
    fink3ns avatar
    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    Borås/Viskafors
    Inlägg
    809
    Citat Ursprungligen postat av will3 Visa inlägg
    Fixade "rasslet", men nu vägrar den starta, den startade ju på andra kicken eller nåt igår..

    Borde nog fixa annan kickfjäder också, den som sitter på verkar rätt slö eftersom kicken stannar när man kickat en gång så man måste dra upp den för att kicka en gång till
    Kick ganska så hårt!, sen är min kick så också att den stannar där nere, men sen när moppen är varm är den inte så
    Ride on!

  7. #7
    will3s avatar
    Reg.datum
    Mar 2011
    Ort
    Gällivare
    Inlägg
    1 507
    Citat Ursprungligen postat av fink3n Visa inlägg
    Kick ganska så hårt!, sen är min kick så också att den stannar där nere, men sen när moppen är varm är den inte så
    ska prova med lite startgas imorrn, har inte tid nu eftersom jag ska upp klockan 5 pga jobb..


  8. #8
    fink3ns avatar
    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    Borås/Viskafors
    Inlägg
    809
    Citat Ursprungligen postat av will3 Visa inlägg
    ska prova med lite startgas imorrn, har inte tid nu eftersom jag ska upp klockan 5 pga jobb..
    Okej !
    Ride on!

  9. #9
    will3s avatar
    Reg.datum
    Mar 2011
    Ort
    Gällivare
    Inlägg
    1 507
    It's alive! Dock så märkte jag att det var en ganska stor spricka på ZX-röret, så det blir att svetsa det, värsta coolt


Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Logga in