1. #1

    förgasar hjälp

    har skaffat en 17.5mm fögge och vet inte vart allt ska sitta. Någon som kan förklara?

    ?




    1. Bensin
    2. Vacum
    3. Olja
    4. ?
    5. Vattenkylning in/ut ?
    6. Vattenkylning in/ut ?
    7. Luftskruv

    Och hade storlek 100 på min 12mm och ska jag ha större på min 17.5mm? testade samma munstycke och det lät som om den hackade på höga varv typ. Sen testade jag större och den typ böade hela tiden? Och sen har jag två stycken smala slangar från cylindern som sitter i den gamla föggen. vad är dom till? kan jag koppla ihop dom med varanda eller ska dom sitta i den nya föggen? Finns ingenstans för dom att sitta typ.

    EDIT: Kan insuget vara "strypt" på beta? Hade tänkt skaffa nytt. Och duger detta insug?
    Senast redigerat av nilin36 den 2011-08-02 klockan 00:26.

  2. #2
    fabbbes avatar
    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    vällingby
    Inlägg
    2 933
    1: Bensin
    2: Ganska säker på vakuum
    3lja
    7: Ganska säker på att det är där luftskurven sitter var så på min 21 mm dellorto blackedition
    Dom där hålen vet jag verkligen inte varför dom är där tyvärr haha någon funktion fyller dom ;P

    Jag hade 102 munstycke i min 14 mm förgasare då gick den skitbra när jag bytte till 21:an satt det 92 då gick den exakt som du beskrev fast min gick i typ 40 , då bytte jag till 70 då gick den bra men mycke men drog i ett 75 då gick det PERFEKT verkligen så jag gick ner jävla massa storlekar när jag bytte förgasare gör det du med!

    Insuget har jag för mig att man kan "strypa" av på am6 att det sitter en bricka som du kan plocka bort men är inte 100 , skadar inte med nytt insug! ,
    Citat Ursprungligen postat av larsamagnusson Visa inlägg
    yamaha neos är guldvärd, skönare att åka på bakhjulet med en sån än att knulla
    Citat Ursprungligen postat av beaver Visa inlägg
    hur vet du det när du har varken knullat eller kört bakhjul med en?

  3. #3
    Citat Ursprungligen postat av fabbbe Visa inlägg
    1: Bensin
    2: Ganska säker på vakuum
    3lja
    7: Ganska säker på att det är där luftskurven sitter var så på min 21 mm dellorto blackedition
    Dom där hålen vet jag verkligen inte varför dom är där tyvärr haha någon funktion fyller dom ;P

    Jag hade 102 munstycke i min 14 mm förgasare då gick den skitbra när jag bytte till 21:an satt det 92 då gick den exakt som du beskrev fast min gick i typ 40 , då bytte jag till 70 då gick den bra men mycke men drog i ett 75 då gick det PERFEKT verkligen så jag gick ner jävla massa storlekar när jag bytte förgasare gör det du med!

    Insuget har jag för mig att man kan "strypa" av på am6 att det sitter en bricka som du kan plocka bort men är inte 100 , skadar inte med nytt insug! ,
    får testa med mindre munstycke imon då, tack för svar

  4. #4
    fabbbes avatar
    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    vällingby
    Inlägg
    2 933
    Citat Ursprungligen postat av nilin36 Visa inlägg
    får testa med mindre munstycke imon då, tack för svar
    Pilla då på luftskruven och kolla stiftet , ta god tid på dig blir så jävla värt tiden du lägger ner på inställningarna
    Citat Ursprungligen postat av larsamagnusson Visa inlägg
    yamaha neos är guldvärd, skönare att åka på bakhjulet med en sån än att knulla
    Citat Ursprungligen postat av beaver Visa inlägg
    hur vet du det när du har varken knullat eller kört bakhjul med en?

  5. #5
    Citat Ursprungligen postat av fabbbe Visa inlägg
    Pilla då på luftskruven och kolla stiftet , ta god tid på dig blir så jävla värt tiden du lägger ner på inställningarna
    Det ska jag göra, hur veta man om man ska skruva in/ut luftskruven?

  6. #6
    Tror ni detta insug skulla passa ihop med min fögge. föggen är 24mm i anslutningen och insuget är 30mm. men det är jue gummi och kan man inte bara dra åt den eller är 30mm aldeles för stort?


  7. #7
    3000s avatar
    Reg.datum
    Jun 2011
    Ort
    Sävedalen (gbg)
    Inlägg
    69
    Citat Ursprungligen postat av nilin36 Visa inlägg
    Tror ni detta insug skulla passa ihop med min fögge. föggen är 24mm i anslutningen och insuget är 30mm. men det är jue gummi och kan man inte bara dra åt den eller är 30mm aldeles för stort?

    borde funka eller?

  8. #8
    Citat Ursprungligen postat av 3000 Visa inlägg
    borde funka eller?
    Borde och borde, någon som kan säga ja eller nej?

  9. #9

  10. #10
    Holmqvists avatar
    Reg.datum
    Aug 2008
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    3 499
    Du får ju med en adapter, så alltså borde det funka?
    Det krävs en längd på 8,5 cm och en bredd på 5,4 cm för att tillfredställa en tjej. Däremot spelar det ingen roll om det är Master Card eller Visa.

  11. #11
    Du kan inte ha en fögge med 24mm anslutning till ett insug med 30. Det går inte ens att dra åt det tillräckligt, även om du drar så utav bara helvete. Så jag rekommenderar att du fixar ett med 24mm anslutning

  12. #12
    Citat Ursprungligen postat av PiMpoPeD Visa inlägg
    Du kan inte ha en fögge med 24mm anslutning till ett insug med 30. Det går inte ens att dra åt det tillräckligt, även om du drar så utav bara helvete. Så jag rekommenderar att du fixar ett med 24mm anslutning
    okej, hittar inget som skulle funka som finns i lager eller hos leverantör. :/

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Logga in