1. #1

    Leovince zx inställningar aerox

    Tjena! för nån vecka sedan satt jag på zx på min aerox och jag bytte från original 62 munstycke till 70, och bytte också till gula kopplingsfjädrar och en vit tryckfjäder och körde med 4,0g vikter, vet dock inte vad det var för styrka på dom men moppen gick skit. Den gasa iväg bra på låga varv sen när den kom upp i 40 så sjönk farten och så ligger den i 50 km kanske sen varvar den upp efter ett tag och ibland varvar den inte upp alls. Mina kompisar trodde det var tryckfjädern men jag vet inte vilken styrka jag ska ha på den? Tacksam för svar!

  2. #2

    Reg.datum
    Mar 2009
    Ort
    Gävle
    Inlägg
    786
    Du ska inte ha nån tryckfjäder alls med sån setup, samt zxet har 4.3g vikter som "avstämt" till orginal cylinder.
    Annars kan ju "kolla stiftet" vara en idé

  3. #3
    Hmm... Tycker du ska byta upp till storlek 72, byta tillbaka till original tryckfjädern och tillsist kasta in 4,3 rollers!
    Om inte det funkar så kolla stiftet och pilla lite med inställningar. Om den fortfarande går som en filbunke - felsök!
    "Inställningen är halva grejen"

  4. #4

    Reg.datum
    Apr 2011
    Ort
    tagaf
    Inlägg
    58
    Tryckfjädern är det då säkert!
    Har en aerox 07 med nästan samma setup som dig, Doppler s3r rör, 70 munstycke, 4,2g vikter, gula kopplingsfjädrar å orginal tryckfjädern..
    Så testa sätta dit orginal så ska det då gå fint!

    Min har grymt axx ( snabbast av alla kompisar ) och den toppar 85km/h med bil brevid mig och mätaren på en bil stämmer inte heller så bra så den går nog vid 80!

  5. #5
    fel vikter
    §6.2 Signaturer: Endast textstorlek 1 och 2 får användas i signaturer. Signatur utan bild får inneha max 4 textrader vid skärmupplösning 1280x1024. Max tillåten storlek på bild är 468x60 pixlar, har du både text och bild så tillåts max två textrader vid skärmupplösningen 1280x1024.

  6. #6
    Qaktuzs avatar
    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    Väsby
    Inlägg
    608
    Hade precis samma problem med Sr50n, Ligggande minarelli Ac! prövade också med 20% tryckfjäder men när jag böt tillbaka till org gick den fint vettu
    Citat Ursprungligen postat av RAMI Visa inlägg
    eeeww haha lät det ^^KNÄÄÄÄÄÄCCCKKK^^ xD

  7. #7
    Har nu satt på original kopplingsfjädrar och tryckfjädern, nu går den lite bättre men fortfarande dåligt... tog av stiftet och det var alldeles svart längs fram i spetsen, så får väl byta det också!?

  8. #8

    Reg.datum
    Mar 2009
    Ort
    Gävle
    Inlägg
    786
    Citat Ursprungligen postat av Viktorr Visa inlägg
    Har nu satt på original kopplingsfjädrar och tryckfjädern, nu går den lite bättre men fortfarande dåligt... tog av stiftet och det var alldeles svart längs fram i spetsen, så får väl byta det också!?
    mindre munstycke
    Har nog ett par 4.3g vikter du får köpa, bor inne i gävle så hör av dig bara.

  9. #9
    till neos/aerox med zx ska det vara 4,3g vikter och gula kopplingsfjädrar (som ligger på 10% om jag inte minns fel). org tryckfjäder ska det även vara. men är tändstiftet svart ska du se över förgasarinställningarna, prova kör utan luftfilter och se om det går bättre.

  10. #10
    "sätter man i en hårdare tryckfjäder så får variatorn mer motstånd att jobba med vilket gör att vikterna blir "lättare" i förhållande till tidigare."
    http://www.moppenet.nu/showthread.ph...Av-Chribba_021

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Logga in