1. #1

    Leva i Växjö, tips, rekomendationer

    Whaddup, har blivit antagen att studera i Växjö. Bor i Malmö, men ska flytta dit temporärt under utbildningen som är under perioden av ett år. Jag ska bo på internat genom skolan. Syftet med tråden är att folk som har varit i Växjö, bor där, eller har bott där osv. ska ge mig lite tips på saker man kan göra. Jag är 92:a och har bil och körkort, så transport är inget problem. Jag gillar Skateboard, racing, bitches och mat

    Kan ni ge mig lite tips på sköna saker man kan göra ? finns där någon skatepark eller gokartbana till exempel

    tacksam för svar

  2. #2
    Finns ju ett bra utbud av affärer inne i staden. Sen finns det ett kul vattenpalats också fast inte så speciellt stort. Staden brukar ha väldigt lite soltimmar och det regnar ganska ofta.
    Kolla gärna in mina fordon:Yamaha Aerox, Speedciao'n, Masai db50, flakmoppe

  3. #3
    Finns många olika sorters butiker i och utanför city, går att hitta det mesta med andra ord! Sen finns det såklart många utehak som man kan käka vid, Donken, BK osv. Ett av de grymmaste matställena är en resturang där de skippat menyerna. Så du får själv gå fram till kocken, och välja ut vilka råvaror du vill ha i din rätt, så slänger han ihop alltesammans. Ska tydligen vara vrålgott, aldrig käkat där bara själv. Finns även något ställe som är typ du vet "all-you-can-eat". Vet inte så mycket mer om det, men om du är duktigt hungrig är det nog stället för dig. haha
    Men de har även några mysiga kaféer, ifall man vill gå ut med nån kanske, grabba en fika, chilla i solen eller så. ICA, Willys osv. finns bra och nära ifrån centrum också. Tja... det var väl det mesta, är en rätt bra stad att leva i iallafall. Har väl istortsett allt som behövs för att skönt liv, bra folk & bra butiker.

    Om du gillar skating så har de butiker för det, säljer brädor, griptape och annan skit som hör till.
    Racing vet jag faktiskt inte, kanske att de har någon bana... Ingen aning faktiskt.
    Meen brudar finns det gått om! haha En för varje smak som man säger. Blir inte svårt att hitta en. Dock så vet jag inte så mycket om nattklubbar och så, för har ju inte åldern inne för det precis. Men barer finns ju iallafall. Harry´s pub är ganska känt.

    Men men, hoppas du har det bra där och lycka till med allt du tar dig an! Kanske att du ser mig blåsa förbi nåndag på höjjen, haha!
    "Inställningen är halva grejen"

  4. #4
    Tobbe94s avatar
    Reg.datum
    Aug 2008
    Ort
    Kungsbacka
    Inlägg
    4 055
    Brukar bo i Växjö när jag är hos farmor och farfar, dock han Andersson före mig med det mesta. Men gillar du fotboll? Isf kan det vara kul att se på när Öster spelar Eller om du gillar hockey så är det inte helt fel att titta på Växjö Lakers.
    Citat Ursprungligen postat av Lennart Visa inlägg
    som sagt. ni kan ju få arvidssons morsa, kan även slänga in hyperperrys morsa. ivärsta fall kan Gbgräddglass morsa hänga med om ja måste. tänkte slänga in Rifats syrra men då skulle han väl börja kräva in Royaltys.

  5. #5

    Reg.datum
    Nov 2010
    Ort
    Hultsfred
    Inlägg
    1 379
    Citat Ursprungligen postat av Andersson Visa inlägg
    Ett av de grymmaste matställena är en resturang där de skippat menyerna. Så du får själv gå fram till kocken, och välja ut vilka råvaror du vill ha i din rätt, så slänger han ihop alltesammans. Ska tydligen vara vrålgott, aldrig käkat där bara själv.
    Vet du vad stället heter eller vart det ligger? Ska till Växjö imorn, och det skulle vara kul o prova

  6. #6
    Citat Ursprungligen postat av Andiih Visa inlägg
    Vet du vad stället heter eller vart det ligger? Ska till Växjö imorn, och det skulle vara kul o prova
    Vet tyvärr inte det, hade sagt annars! Har hört gott om det iallafall ifrån många polare, ska vara riktigt bra service och gott som fan.
    Hört att det ska vara rätt dyrt med? Så en dyr resturang. Inte mycket att gå på, men iallafall något.
    "Inställningen är halva grejen"

  7. #7

    Reg.datum
    Nov 2010
    Ort
    Hultsfred
    Inlägg
    1 379
    Citat Ursprungligen postat av Andersson Visa inlägg
    Vet tyvärr inte det, hade sagt annars! Har hört gott om det iallafall ifrån många polare, ska vara riktigt bra service och gott som fan.
    Hört att det ska vara rätt dyrt med? Så en dyr resturang. Inte mycket att gå på, men iallafall något.
    Okej synd
    Tycker dock att det är mer värt att äta en köttbit med potatisgratäng eller nåt för 150:- än en pizza för 80:-.

  8. #8
    Citat Ursprungligen postat av Andiih Visa inlägg
    Okej synd
    Tycker dock att det är mer värt att äta en köttbit med potatisgratäng eller nåt för 150:- än en pizza för 80:-.
    Kan jag hålla med om! Dock sitter en pizza då & då inte helt fel heller. Men angående resturangen i fråga, så kostar det mer än 150 där. Tror det var 3-400? Nej, låter för jävla mycket. Men säkert 200 iallafall. Så inget vardagskrubb direkt kanske, hahah.
    Men tycker det vore lätt värt att prova iallafall, helt klart!
    "Inställningen är halva grejen"

  9. #9

    Reg.datum
    Nov 2010
    Ort
    Hultsfred
    Inlägg
    1 379
    Citat Ursprungligen postat av Andersson Visa inlägg
    Kan jag hålla med om! Dock sitter en pizza då & då inte helt fel heller. Men angående resturangen i fråga, så kostar det mer än 150 där. Tror det var 3-400? Nej, låter för jävla mycket. Men säkert 200 iallafall. Så inget vardagskrubb direkt kanske, hahah.
    Men tycker det vore lätt värt att prova iallafall, helt klart!
    Jovisst är det gott med en pizza ibland. Men att lyxa till det lite ytterligare är inte heller fel

  10. #10

    Reg.datum
    Jun 2010
    Ort
    Silvervalley
    Inlägg
    328
    Citat Ursprungligen postat av Andiih Visa inlägg
    Jovisst är det gott med en pizza ibland. Men att lyxa till det lite ytterligare är inte heller fel
    Testa att äta på Hot Wok. Hört mycket gott om den resturangen, både gällande pizza och övrig mat!
    a.k.a. sanda @ gamla mnf

  11. #11

    Reg.datum
    Nov 2010
    Ort
    Hultsfred
    Inlägg
    1 379
    Citat Ursprungligen postat av Chordy Visa inlägg
    Testa att äta på Hot Wok. Hört mycket gott om den resturangen, både gällande pizza och övrig mat!
    Du vet väl inte vad som är gott, du är ju för fan från Silverdalen

  12. #12
    Citat Ursprungligen postat av Tim Visa inlägg
    Finns ju ett bra utbud av affärer inne i staden. Sen finns det ett kul vattenpalats också fast inte så speciellt stort. Staden brukar ha väldigt lite soltimmar och det regnar ganska ofta.
    Aha okej, tackar för hjälpen !

    Citat Ursprungligen postat av Andersson Visa inlägg
    Finns många olika sorters butiker i och utanför city, går att hitta det mesta med andra ord! Sen finns det såklart många utehak som man kan käka vid, Donken, BK osv. Ett av de grymmaste matställena är en resturang där de skippat menyerna. Så du får själv gå fram till kocken, och välja ut vilka råvaror du vill ha i din rätt, så slänger han ihop alltesammans. Ska tydligen vara vrålgott, aldrig käkat där bara själv. Finns även något ställe som är typ du vet "all-you-can-eat". Vet inte så mycket mer om det, men om du är duktigt hungrig är det nog stället för dig. haha
    Men de har även några mysiga kaféer, ifall man vill gå ut med nån kanske, grabba en fika, chilla i solen eller så. ICA, Willys osv. finns bra och nära ifrån centrum också. Tja... det var väl det mesta, är en rätt bra stad att leva i iallafall. Har väl istortsett allt som behövs för att skönt liv, bra folk & bra butiker.

    Om du gillar skating så har de butiker för det, säljer brädor, griptape och annan skit som hör till.
    Racing vet jag faktiskt inte, kanske att de har någon bana... Ingen aning faktiskt.
    Meen brudar finns det gått om! haha En för varje smak som man säger. Blir inte svårt att hitta en. Dock så vet jag inte så mycket om nattklubbar och så, för har ju inte åldern inne för det precis. Men barer finns ju iallafall. Harry´s pub är ganska känt.

    Men men, hoppas du har det bra där och lycka till med allt du tar dig an! Kanske att du ser mig blåsa förbi nåndag på höjjen, haha!
    Låter ju mycket lovande det här, speciellt ang. fräsha brudar Tack så mycket !

    Citat Ursprungligen postat av Tobbe94 Visa inlägg
    Brukar bo i Växjö när jag är hos farmor och farfar, dock han Andersson före mig med det mesta. Men gillar du fotboll? Isf kan det vara kul att se på när Öster spelar Eller om du gillar hockey så är det inte helt fel att titta på Växjö Lakers.
    Nej faktiskt inte, jag är lite anti-idrott idrott = svett.. sport=bensin tack för svar

    Citat Ursprungligen postat av Chordy Visa inlägg
    Testa att äta på Hot Wok. Hört mycket gott om den resturangen, både gällande pizza och övrig mat!
    Det ska jag göra !

  13. #13
    Så lite så, bara kul & kunna vara till hjälp ibland!

    Vad utbildar du dig till förresten om man får fråga?
    "Inställningen är halva grejen"

  14. #14

  15. #15

    Reg.datum
    Jun 2010
    Ort
    Silvervalley
    Inlägg
    328
    Citat Ursprungligen postat av Andiih Visa inlägg
    Du vet väl inte vad som är gott, du är ju för fan från Silverdalen
    Haha, Silverdalen är hela världens mittpunkt!
    a.k.a. sanda @ gamla mnf

  16. #16

    Reg.datum
    Nov 2010
    Ort
    Hultsfred
    Inlägg
    1 379
    Citat Ursprungligen postat av Chordy Visa inlägg
    Haha, Silverdalen är hela världens mittpunkt!
    Nej det är de inte!
    http://sv.wikipedia.org/wiki/Sveriges_geografiska_mittpunkt

    D
    et jag nyss länkade är dock Sveriges mittpunkt, men Silverdalen är inte världens mittpunkt iallafall

  17. #17
    Citat Ursprungligen postat av Andersson Visa inlägg
    Så lite så, bara kul & kunna vara till hjälp ibland!

    Vad utbildar du dig till förresten om man får fråga?
    Byggingenjör

    Citat Ursprungligen postat av roxxor Visa inlägg
    haha om du inte har något och köra, så kan du ju gå till Volvo i växjö och kolla in min brorsas krockade Volvo 855 t5r t-gul

    Ne men Växjö verkar faktiskt vara en trevligt stad. Iallafall vad jag hört av de.
    Sen så fixar RushRacing.Tk lite Street race och träffar, dock runt Gislaved/Gnosjö trakten men men!
    Har en riktigt skön e30 Låter verkligen värt att spana in streetracen

  18. #18

  19. #19
    Citat Ursprungligen postat av roxxor Visa inlägg
    Nu till helgen ska det vara en träff på Anderstorp's motorbana! om det är intressant kan jag höra av mig vilken tid och dag!
    Den här helgen kan jag faktiskt inte åka iväg Flyttar inte dit förrens om 2 veckor tack ändå !

  20. #20

  21. #21
    Citat Ursprungligen postat av roxxor Visa inlägg
    jaha så pass Hör av mig om det blir någon mer utställning
    Mycket snällt, det uppskattas. Tack så mycket

  22. #22
    Blackrace , arrangeras ganska ofta , affärer finns ju också , hmm.. skateparker etcetc.
    Klubbar o shit finns ju också , bara att leta på
    Call me super sexy boogeyman slayer!

  23. #23
    Citat Ursprungligen postat av jjoel Visa inlägg
    Blackrace , arrangeras ganska ofta , affärer finns ju också , hmm.. skateparker etcetc.
    Klubbar o shit finns ju också , bara att leta på
    Thx bro !

  24. #24
    titta upp mot kalmar annars . är jö inte jätte långt och på sommaren så har du jö öland , (15mil ?)

    race förekommer ofta , brukar komma folk från andra städer när det är större race (inteblackracetramset) växjö bla.

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Logga in