1. #1

    aerox startar bara på startgas

    den startar bara på start gas allt i förgasar väg är helt nytt helt nya cylle packningar tändstift tändhatt tändspole är också helt nytt börjar att bli lite trött på den nu. (bra gnista ) bra komp

    allt började med att jag pilade med munstyckena men sen så bara dog den verkar som det inte kommer någon soppa men suger man i vakum slangen så kommer det soppa men den vill ändå inte starta

    någon som har något tips
    Senast redigerat av CiaoKalle den 2011-08-02 klockan 19:57.

  2. #2
    derbi_crilles avatar
    Reg.datum
    Aug 2009
    Ort
    Alingsås
    Inlägg
    1 912
    Citat Ursprungligen postat av CiaoKalle Visa inlägg
    den startar bara på start gas allt i förgasar väg är helt nytt helt nya cylle packningar tändstift tändhatt tändspole är också helt nytt börjar att bli lite trött på den nu. (bra gnista )

    allt började med att jag pilade med munstyckena men sen så bara dog den verkar som det inte kommer någon soppa men suger man i vakum slangen så kommer det soppa men den vill ändå inte starta
    någon som har något tips
    låter som om de är stopp nån stans eller liknande för om den bara startar på startgas så är de ju ganska självklart att den inte får bensin. rengör förgasaren helt och prova sedan
    Citat Ursprungligen postat av Flarsson Visa inlägg
    Att ha kasst sex är lite som att äta gårdagens pizza micrad, det är rätt najs men inget man skryter om.

  3. #3
    Citat Ursprungligen postat av derbi_killen Visa inlägg
    låter som om de är stopp nån stans eller liknande för om den bara startar på startgas så är de ju ganska självklart att den inte får bensin. rengör förgasaren helt och prova sedan
    förgasaren är ny fick den igår och om man suger i vakum slangen så kommer det soppa

  4. #4
    derbi_crilles avatar
    Reg.datum
    Aug 2009
    Ort
    Alingsås
    Inlägg
    1 912
    Citat Ursprungligen postat av CiaoKalle Visa inlägg
    förgasaren är ny fick den igår och om man suger i vakum slangen så kommer det soppa
    Jo men kan ändå fastnat nått skit i den under montering/frakt Etc.
    Citat Ursprungligen postat av Flarsson Visa inlägg
    Att ha kasst sex är lite som att äta gårdagens pizza micrad, det är rätt najs men inget man skryter om.

  5. #5
    Citat Ursprungligen postat av derbi_killen Visa inlägg
    Jo men kan ändå fastnat nått skit i den under montering/frakt Etc.
    jo de e sant ska ut och titta de

  6. #6
    derbi_crilles avatar
    Reg.datum
    Aug 2009
    Ort
    Alingsås
    Inlägg
    1 912
    Citat Ursprungligen postat av CiaoKalle Visa inlägg
    jo de e sant ska ut och titta de
    gör så
    Citat Ursprungligen postat av Flarsson Visa inlägg
    Att ha kasst sex är lite som att äta gårdagens pizza micrad, det är rätt najs men inget man skryter om.

  7. #7
    Lånar tråden lite
    Har exakt samma problem, moppen har för stort munstycke men om den står still i 10 min så går den inte att starta utan startgas, och stiftet är helt torrt
    Har provat:
    Byta munstycke
    Rengjort fögge x10
    Nytt membran
    Nytt tändstift
    Ny tändkabel
    Sugit i vakuum och det kommer bensin

  8. #8
    Citat Ursprungligen postat av miniaktiv Visa inlägg
    Lånar tråden lite
    Har exakt samma problem, moppen har för stort munstycke men om den står still i 10 min så går den inte att starta utan startgas, och stiftet är helt torrt
    Har provat:
    Byta munstycke
    Rengjort fögge x10
    Nytt membran
    Nytt tändstift
    Ny tändkabel
    Sugit i vakuum och det kommer bensin
    kör du med eller utan luftfilter?.byt packningar och se över kolv + ringar. jag tycker det låter som membranet, kolla det en gång till det måste även vara 99,9% tätt

  9. #9
    Citat Ursprungligen postat av DT_kungen Visa inlägg
    kör du med eller utan luftfilter?.byt packningar och se över kolv + ringar. jag tycker det låter som membranet, kolla det en gång till det måste även vara 99,9% tätt
    Kör med luftburk, och cylinder/packningar är fina Kollade membranet för 30min sen, men dock inte om det drar tjuvluft... Kan det göra så mycket?

  10. #10
    Citat Ursprungligen postat av miniaktiv Visa inlägg
    Kör med luftburk, och cylinder/packningar är fina Kollade membranet för 30min sen, men dock inte om det drar tjuvluft... Kan det göra så mycket?
    hojta till om du löser ditt problem

  11. #11
    Citat Ursprungligen postat av CiaoKalle Visa inlägg
    hojta till om du löser ditt problem
    Ska jag göra
    Allt började med att ett av reedsen gick isönder på det gamla membranet, före det så startade den alltid på första kicken fast den hade stått flera dagar

  12. #12
    Citat Ursprungligen postat av miniaktiv Visa inlägg
    Ska jag göra
    Allt började med att ett av reedsen gick isönder på det gamla membranet, före det så startade den alltid på första kicken fast den hade stått flera dagar
    det har kanske rammlat ner lite bitar i vev huset

  13. #13
    Citat Ursprungligen postat av CiaoKalle Visa inlägg
    det har kanske rammlat ner lite bitar i vev huset
    kanske det
    Men har du choke på den?

  14. #14
    Citat Ursprungligen postat av miniaktiv Visa inlägg
    kanske det
    Men har du choke på den?
    ja fan börjar bli sugen på att köra har inte kört den på hela sommaren

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Logga in