Ämne: inkörning

inkörning

HejHej, har inte hittat så många trådar om inkörning av cylinder o kolv.. ( alu )

så nu undrar ja om jag inte kan få några tips på bra inkörning

Mvh

Reg.datum
    May 2011
    Var noga med att smörja in kolv och cylinderlopp med 2-taktsolja innan montering, för att förhindra värmenyp innan smörjningen kommit igång. Se även till att du undviker hårda påfrestingar, som t.ex. långa uppförsbackar, samt kör aldrig över 3/4-gas de första 500km efter att du monterat en ny cylinder, eller bytt kolv.

Källa: TwoStroke.se

Jag har ALDRIG kört mer än 5mil lungt med nya cylindrar och mina har alltid hållit utomordentligt. Att köra in en cylinder 500km är bara att slösa bort tid av ditt liv. Se till att varmköra ordentligt i början bara och sedan ta det lungt några mil och undvik att pressa i långa uppförsbackar så kommer det gå kanon.

men läste någon stans att 500 km är överdrivet ?

Citat Ursprungligen postat av Edvin Visa inlägg
    Jag har ALDRIG kört mer än 5mil lungt med nya cylindrar och mina har alltid hållit utomordentligt. Att köra in en cylinder 500km är bara att slösa bort tid av ditt liv. Se till att varmköra ordentligt i början bara och sedan ta det lungt några mil och undvik att pressa i långa uppförsbackar så kommer det gå kanon.
    Okej de låter vettigt tack så mkt

Citat Ursprungligen postat av Edvin Visa inlägg
    Se till att varmköra ordentligt
    De ska man alltid göra!
    Svarvar och bygger special delar till olika fordon
    Mer info här

föööööfann smörjcylle loppet sätt på sketan och barre gassa

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg