1. #1

    Problem. Derbi senda går skit.

    Tja.
    Kan någon berätta vad detta felet är så blir jag inte bara förvånad utan även riktigt glad.

    Jag körde hem ifrån jobbet harromdagen o sen tänkte jag dra om en annan moped som låg längre fram, sen misstände den precis som om tändstiftet var på väg att gå.
    Den misstände lite till o sen la den av, startade nästan direkt efter o sedan gjorde den 20 kilometer max, hela vägen hem.
    Jag har gått igenom allt man kan tänka sig.
    *Annan cdi. Gått igenom cylindern, toppen, tändstiftet, annan tändkabel, gått igenom förgasaren, kollat membranet, har fan kollat allting!!

    Den går precis som om den det sitter en bricka för insuget, eller som om luftfiltret är helt jävlar igensatt eller typ som att tändstiftet inte existerar, inget utav dessa sakerna är fallet.
    VAD ÄR FELET ?
    TACKSAM FÖR SVAR....
    Staytuned.

  2. #2
    kollat så där är soppa xD?

  3. #3
    Citat Ursprungligen postat av dennis1 Visa inlägg
    kollat så där är soppa xD?
    *
    Haha, ...................
    ne, har kollat allt annat förutom det, klart jag har..
    Den får bara soppa låter det som.
    Staytuned.

  4. #4
    pAd105s avatar
    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    Jöönköping
    Inlägg
    1 709
    Har du kollat så allt i förgasaren sitter på sin plats? Munstycken kan hoppa ur..
    Nytt tändstift?
    Stänger membranet som det ska?
    Jorden sitter på sin plats?
    Tändplattan/svänghjul sitter inte löst?

    Du kan väl börja med det
    Citat Ursprungligen postat av siiimooon Visa inlägg
    Verktyg? Du behöver inte mer än eltejp och stripes för att plocka ihop en Yamaha.

  5. #5
    Citat Ursprungligen postat av pAd105 Visa inlägg
    Har du kollat så allt i förgasaren sitter på sin plats? Munstycken kan hoppa ur..
    Nytt tändstift?
    Stänger membranet som det ska?
    Jorden sitter på sin plats?
    Tändplattan/svänghjul sitter inte löst?

    Du kan väl börja med det
    Har redan kollat allt det...
    Den gick precis som att huvudmunstycket lossnat, men de hade det ej..
    Har felsökt hela jävlar mopeden.

    Tack anyway..
    Staytuned.

  6. #6
    min gjorde exakt likadant så trodde de va kolven då för den dog i ett gas pådrag, sen bytte ja kolv sen kicka jag och hörde att de skramla innanför svänghjuls kåpan så öppna ja så hade bulten som håller de lossnat o svänghjulet satt löst haha bara de så hade ja köpt kolv för 1100 XD

  7. #7
    Citat Ursprungligen postat av Kaspuuur Visa inlägg
    min gjorde exakt likadant så trodde de va kolven då för den dog i ett gas pådrag, sen bytte ja kolv sen kicka jag och hörde att de skramla innanför svänghjuls kåpan så öppna ja så hade bulten som håller de lossnat o svänghjulet satt löst haha bara de så hade ja köpt kolv för 1100 XD
    haha så kan de gå ;D.
    har hittat felet nu anyway o de var förgasar problem, plockade ner den i molikyler ;>
    Staytuned.

  8. #8

  9. #9
    Citat Ursprungligen postat av Barroz Visa inlägg
    du hade ju felsökt allt sa du ju? *
    Gött de löste sig! för din beskrivning tyder på förgasar justering alternativ bensinflöde in till förgasaren.
    haha.. Det blir så ibland var helt knäckt innan, men det verkade vara något munstycke som fått något gruskorn i sig när jag tvättade förgasaren, så du hade rätt .
    Sålt p2r hojjen nu ?
    Staytuned.

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Logga in