vivacity varvstopp? HJÄLP!

tjena!, har en viacity som krånglar... den dör efter 500m. jag har ostrypt CDI . jag undrar om de finns något mer varvstopp? för desto mer man gasar desto snabbare dör den.när den dör så bööar den ett tag och juckar fram ungefär.

Tacksam mot svar!!

Skulle nog mer tro på att förgasaren är felinställd.

nej , de är den inte. , har rengjort den och satt tillbaks allt som de ska.

vad tror du annars de kan vara?

Finns ingen standard inställning, lär dig det. Bara för att du körde med 68 munstycke(tex) förra sommaren behöver moppen inte gå bra med samma munstycke ett år senare.

Du säger att den böar och hackar, det SKA vara något fel på bensintillförseln då. Ett tips kan vara att kolla ditt tändstift.

jag har kollat tändstiftet de ger en bra gnista, jag har bytt upp i munstycke men de blev ingen skillnad.den får bra med bensin.

jag har 70cc 17,5förgasare , multivariatior,ostrypt CDI, effektrör. om nu de skulle va till någon hjälp

Vad har du för munstycke? Kör du luftburk eller öppet filter?

Böar den så får den för lite bensin. Vilken färg har stiftet efter att den har dött?

jag köpte ett munstycks kit från typ strl 88-110 . 95 satt på förgasaren från början. nu har jag strl 100 för moppen gick bäst med det. jag har öppet luftfilter. stiftet är torrt. jag funderar ifall det är vacuum klockan på bensin tanken som spökar?.

Vilken färg har stiftet? Testa att använda luftburken. Finns en viss chans att det är vakuumkranen som spökar...

stiftet har ingen spec färg. lite rostigt kanske. luftburken får inte plats på nya förgasaren .

Shöwteks avatar
    Reg.datum
    Aug 2009
    Citat Ursprungligen postat av chanky Visa inlägg
    stiftet har ingen spec färg. lite rostigt kanske. luftburken får inte plats på nya förgasaren .
    han menade elektroden, delen längst ut på tändstiftet. Ta av tändstiftet direkt när du kört lite, och kolla vilken färg den har.
    Citat Ursprungligen postat av rassespike Visa inlägg
    Alla "hypermoppar" har sån extrem Setup för att kunna komma över 100km/h sträcket..fattar inte de riktigt Min Setup e ju liksom bara TK underliggande o sportluftsfilter, större munstycke. Jag har varit uppe i 115km/h, uppmätt med bil bakom mej

ja veta att han mena lägnst ut. ska testa att kolla hur de ser ut dir efter jag åkt

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Logga in