1. #1

    Slipa flakmopedsram

    Har en flakmoped som jag hållt på fram och tillbaka med i flera år (slipat, tappat intresset --> rost). Är ruskigt trött på att slipa, så min fråga är, har ni några tips för att få det gjort snabbt? Har använt färgborttagning från Biltema, men det är sämsta skräpet jag använt.

    Vanliga slippapper går bort direkt, det ska helst vara något man kan använda tillsammans med en vanlig borrmaskin/skruvdragare. I dagsläget använder jag mig av en sådan här:

    (Stålborste för er som inte ser...)

    Fungerar bra där färgen nästan är borta, men när man kommer till det hårda spacklet så blir det värre. Någon som har testat detta?
    http://http://www.jula.se/roterande-blaster-for-borrmaskin-374884

    Det bästa vore självklart att blästra hela ramen, men då säger plånboken emot.

  2. #2
    Lämna in den hos en blästrare så får du den dagen efter. Kostar dock en liten summa men det är det värt att slippa all misär och slipning.
    Kolla gärna in mina fordon:Yamaha Aerox, Speedciao'n, Masai db50, flakmoppe

  3. #3
    Citat Ursprungligen postat av Tim Visa inlägg
    Lämna in den hos en blästrare så får du den dagen efter. Kostar dock en liten summa men det är det värt att slippa all misär och slipning.
    Den har varit inne på blästring förut, det är helt klart något jag överväger, men 800:- (alltså det jag betalade förut gången) känns som lite mycket pengar när man inte har någon inkomst. Dessutom tycker jag det är kul att testa nya slipmetoder. Tycker att det borde finnas någonting som fungerar bra...

    Men visst, jag överväger att blästra den ännu en gång

  4. #4
    ArvidsZons avatar
    Reg.datum
    Aug 2008
    Ort
    -
    Inlägg
    3 095
    Citat Ursprungligen postat av Luxi Visa inlägg
    Den har varit inne på blästring förut, det är helt klart något jag överväger, men 800:- (alltså det jag betalade förut gången) känns som lite mycket pengar när man inte har någon inkomst. Dessutom tycker jag det är kul att testa nya slipmetoder. Tycker att det borde finnas någonting som fungerar bra...

    Men visst, jag överväger att blästra den ännu en gång
    kom upp med den te mig så blästrar jag den för 3hundra

  5. #5
    Inte mycket svar här. Tänkte i alla fall åka och köpa "roterande blästern" från Jula imorgon, så jag hoppas på att det är något att ha!

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Logga in