-
2011-08-07, 12:36 #1
- Reg.datum
- Aug 2011
Problem med spridare? felsökning? JETFORCE
Hej
Har en Jetforce som jag tror spridaren är trasig på, men för att vara säker tänkte jag höra här hur jag kan felsöka den eller om jag gjorde rätt själv...
Jag har pumpslangen och returslangen kopplade och strömmen till spridaren i, själva anordningen är borttagen från topplocket och jag testar sedan att köra med startmotorn, pumpen går igång som den ska, den undre slutaren som sitter under spridaren tycks fungera då den knäpper i takt till kompet, men själva spridaren varken låter eller öppnar.
Spridarens kabel har ström.
Är detta rätt sätt att felsöka den på? går det att testa på något annat sätt?
Jag har inte slangen i som går till insuget från kompressorn (tror jag det kallas), vet inte riktigt vad den gör och om den gör skillnad på spridarens funktion.
Dock fungerar det ändå inte när allt sitter på, den går igång på startgas men mer än så är det inte.
Tändstiftet är torrt och det kommer ingen soppa när jag kör utan stiftet
Är spridaren trasig?
Edit, kan tilläggas att jag nyss bytt kolv på den, då den andra var sliten.
Men då tycktes insprutningen fungera bra för motorn var full i soppa.Senast redigerat av fishonastick den 2011-08-07 klockan 13:16.
-
2011-08-07, 13:29 #2
Kan vara skit i spridaren också efter kolvbytet. Testa att rengöra spridaren i en ultraljudstvätt om du har tillgång till en sådan. Fungerar den inte efter det, ja då är den trasig med största sannolikhet
-
2011-08-07, 20:42 #3
- Reg.datum
- Aug 2011
Vet inte om jag förklarade lite fel, men spridaren jag menar har ingen kontakt med kolven och den vart aldrig bortskruvad från toppen när jag bytte kolv, slutaren/spridaren som har kontakt med kolven tycks fungera då den knäpper i takt till kompet..
Det sitter ett filter på spridaren, men det ser väldigt rent ut :/
Några tips på vart man kan beställa en del som denna? har tittat på några sidor men hittar inget