Sidan 2 av 4 Första 1234 Sista
  1. #31
    ozcaarls avatar
    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    StockholM/Älta/tyresö/Nacka
    Inlägg
    2 297
    Glömde skriva det, men har äggat skolan väldigt mycket när jag var yngre, kostat toapappers rullar osv. Kastat blött toapapper i taket samt slänga in andras kläder i duschen har även vart en hit. En gång när jag och en kompis äggade hoppade rektorn ut genom fönstret och ringde våra föräldrar

  2. #32
    Det värsta jag kan minnas vi gjort är:
    Stulit glass för flera hundra kronor från glassbilen, hit and run. Slutade dock med att personen som stal glassen fick en prick i registret. =)
    Hemmagjord bomb i skåp.
    En förstörd ruta.
    Eldade kopparrör eller något på någon lektion, jag vet inte om det verkligen var kopparrör för det rör och luktade så nedrans illa och det tog tydligen eld i något trä.
    Mopedkörning inomhus.
    Pilla in blyerts i låsen på skolan, slutade dock med rektorssnack.
    Sparkade sönder en alldeles nylagad vägg, med hantverkaren ståendes utanför vid bilen.
    Stopp i toan...men det var omedvetet.
    Riggade en spegel så att den lätt skulle falla ned när läraren stängde dörren, den gick sönder.
    Snöbollar..självklart.
    Brandslangen inomhus.
    Hela klassen kastade flygplan på vikarien när hon kom in, fick lite ångest eftersom hon blev ledsen.

    Och jag säger gärna att det var VI som gjorde det, men jag var sällan huvudpersonen eftersom jag inte är sådan.
    Och det är ungefär vad jag har lust att nämna.
    Citat Ursprungligen postat av Panceta
    Det första jag gör på ett förhör är att ta upp snusdosan, baka en fet jävel sen sitta där och va skitkaxig.

  3. #33
    hälde diskmedel på golvet i skolan där alla går så typp över många trilla inklusive lärareXD

  4. #34
    Filips avatar
    Reg.datum
    May 2008
    Ort
    Vallentuna
    Inlägg
    7 325
    Citat Ursprungligen postat av ozcaarl Visa inlägg
    Glömde skriva det, men har äggat skolan väldigt mycket när jag var yngre, kostat toapappers rullar osv. Kastat blött toapapper i taket samt slänga in andras kläder i duschen har även vart en hit. En gång när jag och en kompis äggade hoppade rektorn ut genom fönstret och ringde våra föräldrar
    Been there done that

    Glömde skriva att en snubbe i min parallellklass snattade en burk surströmming från Lidl som vi sedan la i ventilationen till aulan där 9:orna hade sin avslutning, detta var då i 8:an.
    Rektorn samlade ALLA och förhörde varenda jävel typ, dock åkte vi inte fast

    En sak jag velat göra men aldrig gjorde var att burna med moppen utanför aulan och matsalen, ganska stor plats med nära till utgång
    Citat Ursprungligen postat av mackan663 Visa inlägg
    Oljeslangen sprack när man skulle sätta på den -.- ...

  5. #35
    Tobbe94s avatar
    Reg.datum
    Aug 2008
    Ort
    Kungsbacka
    Inlägg
    4 055
    Citat Ursprungligen postat av ozcaarl Visa inlägg
    Bra fråga, Har bildbevis iaf. Fick mycket skit för detta även fast jag inte var delaktig i själva skitandet ;/
     
    Fyfan, seriöst killen måste varit hög eller något?
    Citat Ursprungligen postat av siiimooon Visa inlägg
    Haha, vafan!

    Kom på att vissa billigare lås kunde öppnas med samma nyckel, resulterade nästan i polisanmälning..
    En polare hittade EN nyckel som gick till alla skolans dörrar i princip. Slutade med att de fick byta ALLA lås på skolan för typ 200k. Dock kom de inte på vem det var som hade nyckeln.
    Citat Ursprungligen postat av hyperperra Visa inlägg
    undrar fan detsamma, killen lär ju vara efterbliven :s
    Undrar fan det?
    Citat Ursprungligen postat av Filip Visa inlägg
    Oj ska man komma ihåg allt?

    Haha adrenalin är bra grejer det. Kan väll rada upp de jag kommer ihåg.

    .Smällare i korridoren
    .Vattenballonger
    .Snöbollar
    .Kondomer på handtag
    .Snott X antal pennor, sudd osv osv.
    .Vält en dörrjävel med list och allting
    .Kastat glas och skit i skolans källare
    .Tömt en brandsläckare i skolans källare
    .Äpplen på rutor, bilar osv
    .Klättrat upp på typ alla skolans tak
    .Fått en vikarie att börja gråta och dra från lektionen, hon skrek även att alla i vår klass var skada i huvet och borde bo på psykhem

    Mycket mer, men de är typ detta jag kommer ihåg från högstadiet, LIGISD
    Gött! Brandsläckare kan man ha roligt med, pennor har man många

    Har några roliga "incidenter" under min högstadie tid.

    La en stinkbomb i en polares bakficka, den sprängdes när han satte sig ner, och han fick massa skit :wun:

    Sen pressade vi av någon jävla andledning in hela klassen på 25 pers på en toalett(25 pers på 3 kvadratmeter ) Jag och några polare stod utanför och häll emot i fall någon fick för sig å försöka komma ut . Men på något sätt så drog någon av lysröret inne på toan, det blev kolsvart och alla fick panik. Detta resulterade i att toastolen lossnade från sitt fäste och den sprutade vatten på de som stod där inne. Alla försökte komma ut men jag å mina polare uppfattade aldrig vad som inträffade Så de stod där inne och blev genomblöta av vattnet ifrån toastolen i typ 5-10 min till en lärare kom och låste upp!
    Citat Ursprungligen postat av Lennart Visa inlägg
    som sagt. ni kan ju få arvidssons morsa, kan även slänga in hyperperrys morsa. ivärsta fall kan Gbgräddglass morsa hänga med om ja måste. tänkte slänga in Rifats syrra men då skulle han väl börja kräva in Royaltys.

  6. #36
    Citat Ursprungligen postat av Tobbe94 Visa inlägg
    Fyfan, seriöst killen måste varit hög eller något?
    Bajsar man i ett handfat om man är hög? Tror nog det krävs att man är störd för att lyckas eller ens komma på tanken.
    Citat Ursprungligen postat av Panceta
    Det första jag gör på ett förhör är att ta upp snusdosan, baka en fet jävel sen sitta där och va skitkaxig.

  7. #37
    Tobbe94s avatar
    Reg.datum
    Aug 2008
    Ort
    Kungsbacka
    Inlägg
    4 055
    Citat Ursprungligen postat av sogat Visa inlägg
    Bajsar man i ett handfat om man är hög? Tror nog det krävs att man är störd för att lyckas eller ens komma på tanken.
    Skrev fel, syftade på att killen måste vara grovt störd för att ens tänka tanken. Men seriöst vem fan gör något sånt?
    Citat Ursprungligen postat av Lennart Visa inlägg
    som sagt. ni kan ju få arvidssons morsa, kan även slänga in hyperperrys morsa. ivärsta fall kan Gbgräddglass morsa hänga med om ja måste. tänkte slänga in Rifats syrra men då skulle han väl börja kräva in Royaltys.

  8. #38
    Elliotts avatar
    Reg.datum
    Dec 2010
    Ort
    Sala
    Inlägg
    1 238
    Citat Ursprungligen postat av sogat Visa inlägg
    Bajsar man i ett handfat om man är hög? Tror nog det krävs att man är störd för att lyckas eller ens komma på tanken.
    På mitt förra sommarjobb (Sommarbadställe med bassänger) va det någon jävel som sket under ett handfat, dock inne i tjejernas omklädningsrum så jag slapp fixa det
    FD rkan

  9. #39
    hyperperrys avatar
    Reg.datum
    Jun 2009
    Ort
    smedjebacken
    Inlägg
    5 414
    haha! en till sak kom jag på. Jag satte bios lås på en skoldator och inte ens IT-teknikerna kunde åtgärda det.
    rektorn kom in i klassrummet och berättade. : Jag vill meddela att en av de bärbara datorerna som skolan äger, har blivit förstörd av någon/några elever. Någon har satt ett lås på datorn och det går inte att komma in på datorn. Det är enligt IT-tecknikerna en hackare som gjort detta då inte ens dom kunde åtgärda detta. Om någon vet vem det var som gjorde detta så ge oss tips i brevlådan!(ja vi hade en brevlåda bredvid fritidsrummet)
    jag är fri från fördomar, för jag hatar alla lika mycket.

  10. #40
    Tobbe94s avatar
    Reg.datum
    Aug 2008
    Ort
    Kungsbacka
    Inlägg
    4 055
    Citat Ursprungligen postat av rkan Visa inlägg
    På mitt förra sommarjobb (Sommarbadställe med bassänger) va det någon jävel som sket under ett handfat, dock inne i tjejernas omklädningsrum så jag slapp fixa det
    Fyfan, vad är det med dem som har ett extremt beroende av att skita överallt förutom i toaletter? Som när någon sket i bastuaggregatet i herrarnas omklädningsrum vid friskis o svettis
    Citat Ursprungligen postat av Lennart Visa inlägg
    som sagt. ni kan ju få arvidssons morsa, kan även slänga in hyperperrys morsa. ivärsta fall kan Gbgräddglass morsa hänga med om ja måste. tänkte slänga in Rifats syrra men då skulle han väl börja kräva in Royaltys.

  11. #41
    ozcaarls avatar
    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    StockholM/Älta/tyresö/Nacka
    Inlägg
    2 297
    Äsch, inte värre än en snubbe på förrförra skolan som sket i handen och smeta ut på toan och väggarna inne på tjejernas! Det kallar jag vider.

  12. #42

  13. #43
    Elliotts avatar
    Reg.datum
    Dec 2010
    Ort
    Sala
    Inlägg
    1 238
    Citat Ursprungligen postat av Tobbe94 Visa inlägg
    Fyfan, vad är det med dem som har ett extremt beroende av att skita överallt förutom i toaletter? Som när någon sket i bastuaggregatet i herrarnas omklädningsrum vid friskis o svettis
    Jadu, vi hade bastu där också där sket nån jävel också i aggregatet och på nått jävla sett så tog det eld? Dock inte när jag jobbade där.
    FD rkan

  14. #44
    Tobbe94s avatar
    Reg.datum
    Aug 2008
    Ort
    Kungsbacka
    Inlägg
    4 055
    Citat Ursprungligen postat av ozcaarl Visa inlägg
    Äsch, inte värre än en snubbe på förrförra skolan som sket i handen och smeta ut på toan och väggarna inne på tjejernas! Det kallar jag vider.
    Fyfan
    Citat Ursprungligen postat av RAMI Visa inlägg
    Riktigt skön/rolig tråd!
    Den fungerade klockrent på förra forumet så det är kul att du gillar den!

    Citat Ursprungligen postat av rkan Visa inlägg
    Jadu, vi hade bastu där också där sket nån jävel också i aggregatet och på nått jävla sett så tog det eld? Dock inte när jag jobbade där.
    Vissa har inte helt enkelt alla hästar hemma :/
    Citat Ursprungligen postat av Lennart Visa inlägg
    som sagt. ni kan ju få arvidssons morsa, kan även slänga in hyperperrys morsa. ivärsta fall kan Gbgräddglass morsa hänga med om ja måste. tänkte slänga in Rifats syrra men då skulle han väl börja kräva in Royaltys.

  15. #45
    Kom på lite fler saker

    .Jag och en polare satt vid några bord i skolan, han lånade min gröna laserpekare och lyste på några lärare, när dom såg var lasern kom ifrån sprang 2 lärare upp till oss, och började skrika och fråga ut oss vem det va osv. men vi ingen av oss sa såklart något, slutade med att min polare fick gå till rektor och ringa hem.

    .Hade NO lektion och vi skulle göra nåt experiment där is va inblandat, alla fick en "ismaskin", vettefan va det va för nåt.. Iallafall så sa läraren att man inte fick hugga i isen när den låg i behållaren (alla fick någon slags kniv ) 2 sekunder efter läraren lämnar klassrummet hugger jag i isen då, och det blev en sån jävla smäll Och allt gick isönder fick ringa hem, det va de enda

    .När jag gick i 9an så hade vi en vikarie i matte, och efter en lektionen sa han att han aldrig någonsin mer ville ha någon klass från 9an igen

    .Det mest löjliga jag varit med om. Åt risifrutti på en lektion eftersom jag inte ville äta maten i skolan just den dagen, läraren sa åt mig att jag va tvungen att slänga den men jag vägrade. Han börjar nästan gråta och springer och ringer min mamma som till slut kommer till skolan

    .(samma lärare som med risifruttin) Halva klassen blev utslängda under en lektion. I mitt fall va det för jag inte räckte upp handen när jag skulle ställa en fråga

  16. #46

  17. #47
    Tobbe94s avatar
    Reg.datum
    Aug 2008
    Ort
    Kungsbacka
    Inlägg
    4 055
    Citat Ursprungligen postat av miniaktiv Visa inlägg
    Kom på lite fler saker

    .Jag och en polare satt vid några bord i skolan, han lånade min gröna laserpekare och lyste på några lärare, när dom såg var lasern kom ifrån sprang 2 lärare upp till oss, och började skrika och fråga ut oss vem det va osv. men vi ingen av oss sa såklart något, slutade med att min polare fick gå till rektor och ringa hem.

    .Hade NO lektion och vi skulle göra nåt experiment där is va inblandat, alla fick en "ismaskin", vettefan va det va för nåt.. Iallafall så sa läraren att man inte fick hugga i isen när den låg i behållaren (alla fick någon slags kniv ) 2 sekunder efter läraren lämnar klassrummet hugger jag i isen då, och det blev en sån jävla smäll Och allt gick isönder fick ringa hem, det va de enda

    .När jag gick i 9an så hade vi en vikarie i matte, och efter en lektionen sa han att han aldrig någonsin mer ville ha någon klass från 9an igen

    .Det mest löjliga jag varit med om. Åt risifrutti på en lektion eftersom jag inte ville äta maten i skolan just den dagen, läraren sa åt mig att jag va tvungen att slänga den men jag vägrade. Han börjar nästan gråta och springer och ringer min mamma som till slut kommer till skolan

    .(samma lärare som med risifruttin) Halva klassen blev utslängda under en lektion. I mitt fall va det för jag inte räckte upp handen när jag skulle ställa en fråga
    Vi fick typ alltid "fika" på våra lektioner!
    Fan va man saknar 9an Då var det coolt å åka moppe, man hade en riktigt bra gemenskap osv. Men min klass på gymnasiet är inte helt fel häller

    Kan ta ett exempel på vad några killar gjorde:
    Brevid mitt gymnasium så finns det ett ganska stort köpcentrum som heter Kungsmässan. Köpcentret har även ett tillhörande parkerings-däck. Några polare köpte vattenballonger på ICA och kastade ifrån p-däcket på alla fjortisar och punkare!
    Citat Ursprungligen postat av Lennart Visa inlägg
    som sagt. ni kan ju få arvidssons morsa, kan även slänga in hyperperrys morsa. ivärsta fall kan Gbgräddglass morsa hänga med om ja måste. tänkte slänga in Rifats syrra men då skulle han väl börja kräva in Royaltys.

  18. #48
    davzzs avatar
    Reg.datum
    Sep 2010
    Ort
    Vasa, Finland
    Inlägg
    996
    Vår modersmåls lärare hatar min klass, hon brukar stå och svära för sig själv när hon har oss.
    En kille jag känner, när han gick i nian, så stal han typ 50 häften från en lektion.
    En annan, så såg man aldrig på raster, när han gick i 8:an och 9:an. Bara då han kom tillbaka från butiken. För han sprang dit varenda rastjävel, för att köpa alla beställningar han fick, på typ energy drinks, godis osv. Tjänade gjorde han iaf!
    EDIT: Året som gick, så fanns det ca. 2-3 skåp som bara va fyllda med godis, energy drinks osv. Om man var snål, så fanns det. Samma kille som snodde häftena, så hade till och med sitt skåp fyllt med godis, med lov av lärarna. Eftersom det var hans "företag" i tillvals ämnet "Ekonomi och företagande"
    Senast redigerat av davzz den 2011-08-08 klockan 11:17.
    ... är helt ärligt mentalt efterbliven, när han är hungrig så får han ögon stora som tefat, går runt och gör avgrundsvrål!
    Som jag då..

  19. #49
    Filips avatar
    Reg.datum
    May 2008
    Ort
    Vallentuna
    Inlägg
    7 325
    Citat Ursprungligen postat av miniaktiv Visa inlägg
    Kom på lite fler saker

    .Jag och en polare satt vid några bord i skolan, han lånade min gröna laserpekare och lyste på några lärare, när dom såg var lasern kom ifrån sprang 2 lärare upp till oss, och började skrika och fråga ut oss vem det va osv. men vi ingen av oss sa såklart något, slutade med att min polare fick gå till rektor och ringa hem.

    .Hade NO lektion och vi skulle göra nåt experiment där is va inblandat, alla fick en "ismaskin", vettefan va det va för nåt.. Iallafall så sa läraren att man inte fick hugga i isen när den låg i behållaren (alla fick någon slags kniv ) 2 sekunder efter läraren lämnar klassrummet hugger jag i isen då, och det blev en sån jävla smäll Och allt gick isönder fick ringa hem, det va de enda

    .När jag gick i 9an så hade vi en vikarie i matte, och efter en lektionen sa han att han aldrig någonsin mer ville ha någon klass från 9an igen

    .Det mest löjliga jag varit med om. Åt risifrutti på en lektion eftersom jag inte ville äta maten i skolan just den dagen, läraren sa åt mig att jag va tvungen att slänga den men jag vägrade. Han börjar nästan gråta och springer och ringer min mamma som till slut kommer till skolan

    .(samma lärare som med risifruttin) Halva klassen blev utslängda under en lektion. I mitt fall va det för jag inte räckte upp handen när jag skulle ställa en fråga
    Den känner man igen, jag vart utkörd i 6:an av min spanskalärare, (som förövrigt hette Gunlög HAHAHHAH) för att jag frågade vad klockan var
    Citat Ursprungligen postat av mackan663 Visa inlägg
    Oljeslangen sprack när man skulle sätta på den -.- ...

  20. #50

  21. #51
    Är detta nån sorts skryttråd? Det verkar så på vissa.

  22. #52
    davzzs avatar
    Reg.datum
    Sep 2010
    Ort
    Vasa, Finland
    Inlägg
    996
    Citat Ursprungligen postat av chr1lle Visa inlägg
    Är detta nån sorts skryttråd? Det verkar så på vissa.
    Kanske i slutändan, men har skrattat rätt mycket åt vad vissa har skrivit. Så nåt bra finns det i den.
    ... är helt ärligt mentalt efterbliven, när han är hungrig så får han ögon stora som tefat, går runt och gör avgrundsvrål!
    Som jag då..

  23. #53
    Tobbe94s avatar
    Reg.datum
    Aug 2008
    Ort
    Kungsbacka
    Inlägg
    4 055
    Citat Ursprungligen postat av davzz Visa inlägg
    Vår modersmåls lärare hatar min klass, hon brukar stå och svära för sig själv när hon har oss.
    En kille jag känner, när han gick i nian, så stal han typ 50 häften från en lektion.
    En annan, så såg man aldrig på raster, när han gick i 8:an och 9:an. Bara då han kom tillbaka från butiken. För han sprang dit varenda rastjävel, för att köpa alla beställningar han fick, på typ energy drinks, godis osv. Tjänade gjorde han iaf!
    EDIT: Året som gick, så fanns det ca. 2-3 skåp som bara va fyllda med godis, energy drinks osv. Om man var snål, så fanns det. Samma kille som snodde häftena, så hade till och med sitt skåp fyllt med godis, med lov av lärarna. Eftersom det var hans "företag" i tillvals ämnet "Ekonomi och företagande"
    Jag hade en liknande "verksamhet" Tjänade en go slant på alla affärer

    Citat Ursprungligen postat av Filip Visa inlägg
    Den känner man igen, jag vart utkörd i 6:an av min spanskalärare, (som förövrigt hette Gunlög HAHAHHAH) för att jag frågade vad klockan var
    Sicket jävla namn!

    Citat Ursprungligen postat av Mrpalmer Visa inlägg
    Ojojoj, vart fan ska man börja? haha

    Har väl gjort de som precis alla andra har:

    *Knackat dörrar, slutade med att jag vart dragen till rektorn av en vikarie. Tomas hette vikarien, mardrömmar flera år efter.
    *Vattenballonger på diverse mongos i skolan.
    *Kasta snöbollar inomhus på hat-objekt.
    *Div smällare. Glömmer aldrig när polaren min drog av en airbomb mot rektorn, hahahaha.
    *Kört moped inomhus i en av enheterna.
    *Alla gånger man kastat suddigumm på lärare när de inte kollat.
    *Kastat äpplen på bilar, lärare.
    *Alla gånger man "kaxat" upp sig emot lärarna.
    *Alla hemringningar b.la. när man slagits med en annan kille på elevensval med pingisracket.
    *Kastat ägg.
    *Tagit polarnas kläder och kastat ut mitt i vintern efter han duschat.

    Kan fortsätta hur länge som helst!

    Extremt roliga grejer man gjort, minnen!

    Förövrigt: Tobbe, skön tråd!
    Jo högstadie tiden lär man aldrig glömma! Jo den här tråden har gett mig många skratt nu. Både här och på det "gamla" mnf! :wub;
    Citat Ursprungligen postat av Lennart Visa inlägg
    som sagt. ni kan ju få arvidssons morsa, kan även slänga in hyperperrys morsa. ivärsta fall kan Gbgräddglass morsa hänga med om ja måste. tänkte slänga in Rifats syrra men då skulle han väl börja kräva in Royaltys.

  24. #54
    Min gammla spansk lärare sa till min mentor att ringa hem och snacka med morsan för jag sa hej till hon :S sen någon vecka efter snackade hon med min mamma på telefon sen blev hon as sur och klickade min mor hahhahhaha (hon hatar vår familj )

  25. #55
    davzzs avatar
    Reg.datum
    Sep 2010
    Ort
    Vasa, Finland
    Inlägg
    996
    Citat Ursprungligen postat av Nneeggrroo Visa inlägg
    Tejpat fast lärare i stol
    Kastat ut skolbänkar/stolar genom rutorna'
    Smällt en tårta (raketer) inne i bamba
    Punktering på lärarnas bilar
    Tänt eld på uppehållsrummet
    Tömt skolan på brandvarnare och brandsläckare

    Sist men inte minst (Jag var inte med på denna händelse) Bränt skolan till grund och botten.
    Bra där!
    ... är helt ärligt mentalt efterbliven, när han är hungrig så får han ögon stora som tefat, går runt och gör avgrundsvrål!
    Som jag då..

  26. #56
    Lirat tennis inomhus med en känga som boll, "tennisracketarna" bestod av stjärtlappar men en sjärtlapp gick sönder så kängan for in i ett fönster.
    Jag erkände på plats men slapp betala
    Citat Ursprungligen postat av sogat Visa inlägg
    Skulle nog föredra att gasa ihjäl mig än att åka en epa 40 mil, skicka den med bussgods fö faan.

  27. #57
    Citat Ursprungligen postat av Nneeggrroo Visa inlägg
    Tejpat fast lärare i stol
    Kastat ut skolbänkar/stolar genom rutorna'
    Smällt en tårta (raketer) inne i bamba
    Punktering på lärarnas bilar
    Tänt eld på uppehållsrummet
    Tömt skolan på brandvarnare och brandsläckare

    Sist men inte minst (Jag var inte med på denna händelse) Bränt skolan till grund och botten.
    Vilken skola?
    Sjuka göteborgare som vanligt

  28. #58
    Citat Ursprungligen postat av davzz Visa inlägg
    Bra där!
    Så långt kan jag inte gå och bränna ner hela skolan, dom killarna fick ju sina straff på 2 år vardera på ungdomsanstallt eller ngt

    Citat Ursprungligen postat av Yoohan Visa inlägg
    Vilken skola?
    Sjuka göteborgare som vanligt
    Guldhedsskolan,Torslandaskolan

  29. #59

  30. #60

    Reg.datum
    Nov 2010
    Ort
    Hultsfred
    Inlägg
    1 379
    *Drog en snöboll i en lärares huvud. (hon ramlade och fick hjärnskakning)
    *Burnade på gräset samt skolans sprillans nya plattor utanför. (fick betala både nya frön och plattor)
    *Kört igenom skolan med mopeden. (finns på youtube nånstans)
    *Pissat i handfat.
    *Snodde tallrikar ur matsalen i nian och kastade på väggarna i skolan.
    *Lagt ett o annat hot i några lärares fack.


    Det jag kan komma på nu typ

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Logga in