Sidan 24 av 28 Första ... 142223242526 ... Sista

Ämne: Studietråden

  1. #691

  2. #692
    Citat Ursprungligen postat av vivarn Visa inlägg
    Pontus, behöver dig! Ska göra om Ma B nationella imorgon för att få högre betyg, problemet är att ekvationerna går åt helvete, glömt allt!

    1.
    Bifogad fil 6632

    Kanske inte orkar göra kordinatsystem, strunta i den isf, viktigaste är denna, vet att den är lätt egentligen, bara att jag glömt bort hur man löser dessa uppgifter!

    2. Förenkla uttrycket så långt som möjligt (X-2)^2 + (3-X)(X-4)



    Galet tacksam för hjälp, har prov imorgon 08.10
    ekvationssystemet kan du lösa med gauss jordans metod och det gör man såhär:

    2x+3y=14
    x+2y=0 <--- multiplicera med -2 och addera till första ekvationen, vi får då 0x+ay=...

    0 -y=14 --> y=-14
    x+(-2*14)=0 => x=2*14=28

    lösning:
    x=28, y=-14 vilket kan visas genom att sätta in lösningen i ekvationssystemet:

    2*28-3*14=14 ok!
    28-2*14=0 ok!

    andra uppgiften har du ju redan fått hjälp med men utvecka bara alla parenteser, borde bli:

    (x-2)^2+(3-x)(x-4)=(x^2-4x+4)+(-x^2+7x-12)=x^2-4x+4-x^2+7x-12=3x-8

  3. #693
    frasse21s avatar
    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    Tidaholm/Stockholm
    Inlägg
    378
    Citat Ursprungligen postat av ajonson Visa inlägg
    såg också på det, men vafan, stylister ser lixom inte längre än näsan räcker..
    edit: Sen kan ju inte kinieser samarbeta, något vi västlänningar kan.
    På vilket sätt kan inte kineser sammarbeta? På KTH tex är kineserna ofta de bästa studenterna pga att de efter varje föreläsning, övning etc sätter sig tillsammans i grupper och går igenom vad var och en snappat upp på föreläsningen och på så sätt hjälper varandra.

  4. #694
    Fredrik är skön. Men man blir lite rädd när han verkligen berätta sanningen
    http://www.youtube.com/watch?v=C0jDJ...eature=related

  5. #695

  6. #696
    Föreläsning av patrik nordqvist idag, underbar människa !

  7. #697
    Citat Ursprungligen postat av frasse21 Visa inlägg
    På vilket sätt kan inte kineser sammarbeta? På KTH tex är kineserna ofta de bästa studenterna pga att de efter varje föreläsning, övning etc sätter sig tillsammans i grupper och går igenom vad var och en snappat upp på föreläsningen och på så sätt hjälper varandra.
    givetsvis så, men nu menar jag kineser som bor i kina, farsans kompis är hög chef på ett företag i kina, dom klarar av att fokusera max i 4 minuter samt är dom ganska värdelösa på att sammarbeta.
    Citat Ursprungligen postat av Pontus Visa inlägg
    köp ridstövlar och hjälm också när du ändå är i farten. sanslöst jävla bögigt med såna där jackor, ser mest ut som en snobb-bonde som kommer direkt från ridpolon. inte för att du bryr dig men ändå

  8. #698
    Citat Ursprungligen postat av ajonson Visa inlägg
    såg också på det, men vafan, stylister ser lixom inte längre än näsan räcker..
    edit: Sen kan ju inte kinieser samarbeta, något vi västlänningar kan.
    östasiater är grymma på att samarbeta, kolla bara på japan, de klarat sig genom atombomber och nu senast en tsunami och återhämtat sig varje gång.
    negrer däremot är inte alltför bra på att organisera sig. kolla bara på jordbävningen i haiti 2010, istället för att hjälpas åt börjar negrerna plundra, våldta och stjäla.
    vissa menar ju att afrika är jordens rövhål enbart eftersom det var kolonialiserat av de onda vita en gång i tiden men kom igen, om de besatt samma intellektuella förmåga som vita och asiater hade de för det första inte varit några tusen år efter när vita kom dit och för det andra hade de återhämtat sig över 100 år efter att de blev självständiga.

  9. #699

  10. #700
    Citat Ursprungligen postat av Pontus Visa inlägg
    patrik är en av mina idoler
    måste säga att jag är väldigt imponerad ! 1 timme blev som 10 minuter!

  11. #701
    hences avatar
    Reg.datum
    May 2008
    Ort
    Unter meine schteen
    Inlägg
    1 439
    Citat Ursprungligen postat av ajonson Visa inlägg
    givetsvis så, men nu menar jag kineser som bor i kina, farsans kompis är hög chef på ett företag i kina, dom klarar av att fokusera max i 4 minuter samt är dom ganska värdelösa på att sammarbeta.
    Sant, farsans kollega hade varit på besök i en av volvos fabriker i Kina och det var lite ineffektivt arbete. De var bland annat tvungna att vänta ut ett möte hur länge som helst pga en person för att han satt ute på gården och pratade i telefon.
    Matlab e-e-e-e-e-e-e-e

  12. #702

  13. #703
    Citat Ursprungligen postat av EkaN^ Visa inlägg
    afrikaner har inte samma förstånd som vi har tydligen, vi alla har ju kommit från samma ställe nån gång, men dom valde att fördumma sig själva. dom är där vi var för tusen år sedan. och nej detta är ingen rasism, bara ren o skär fakta
    det är ju faktiskt så att det _är_ rasism att erkänna skillnader mellan folkslag som enbart är genetiskt betingade, det är liksom själva definitionen av rasism. sen har svensk media och andra pk-folk urvattnat begreppet så till den milda grad att man numer är rasist om man tycker att negrer inte ska få gratis lägenhet och socialbidrag utan motprestation.

  14. #704
    Någon som läst business statistics 2 och har lust att väldigt förenklat förklara logistic regression? Hade precis tenta och vet inte riktigt om det jag skrev är korrekt...
    w

  15. #705
    frasse21s avatar
    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    Tidaholm/Stockholm
    Inlägg
    378
    Citat Ursprungligen postat av Anchull Visa inlägg
    Föreläsning av patrik nordqvist idag, underbar människa !
    Nice, hade föreläsning med årets nobelprstagare i kemi förra fredagen(dagen innan han blev tilldelad priset). Det var också rätt häftigt och intressant och som pricken över i:et bjöds det på mingel och champagne efter.



    Citat Ursprungligen postat av ajonson Visa inlägg
    givetsvis så, men nu menar jag kineser som bor i kina, farsans kompis är hög chef på ett företag i kina, dom klarar av att fokusera max i 4 minuter samt är dom ganska värdelösa på att sammarbeta.
    Ok, har inte fått samma uppfattning men kanske är olika.

  16. #706
    Någon annan än jag som skrev nationella i fysik A idag?

  17. #707
    Då är det dags för utlandsstudier, blir två terminer på två av något av följande universitet hösten 2012 och våren 2013, har rankat dem i följande ordning:


    1 Universität St.Gallen, Year 2012-09 - 2013-07, Switzerland
    2 Nanyang Technological University, Fall 2012-08 - 2012-12, Singapore
    3 Texas A&M University, Mays College of Business, Fall 2012-09 - 2012-12, United states
    4 Universita' Commerciale "Luigi Bocconi", Fall 2012-09 - 2013-01, Italy
    5 HEC Montréal, Spring 2013-01 - 2013-05, Canada
    6 Singapore Management University, Fall 2012-07 - 2012-12, Singapore
    7 Copenhagen Business School, Fall 2012-08 - 2012-12, Denmark
    8 University of Economics, Prague, Fall 2012-09 - 2012-01, Czech republic
    9 WHU - Otto Beisheim School of Management, Fall 2012-09 - 2012-12, Germany
    10 Universiteit Maastricht, Fall 2012-09 - 2013-01, Netherlands
    11 ESCE - Ecole Supérieure du Commerce Extérieur, Year 2012-09 - 2013-05, France
    12 Wirtschaftuniversität Wien, Fall 2012-09 - 2013-01, Austria
    13 Stockholm School of Economics in Riga, Fall 2012-08 - 2012-12, Latvia
    14 Vrije Universiteit, Faculty of Economics & Business Admini...
    15 EDHEC Business School Lille-Nice, Fall 2012-09 - 2012-12, France

    Innan någon frågar så, pluggar jag till civilekonom andra året, företagsekonomi med inriktning finans.
    w

  18. #708
    hences avatar
    Reg.datum
    May 2008
    Ort
    Unter meine schteen
    Inlägg
    1 439
    Citat Ursprungligen postat av quuz Visa inlägg
    Då är det dags för utlandsstudier, blir två terminer på två av något av följande universitet hösten 2012 och våren 2013, har rankat dem i följande ordning:


    1 Universität St.Gallen, Year 2012-09 - 2013-07, Switzerland
    2 Nanyang Technological University, Fall 2012-08 - 2012-12, Singapore
    3 Texas A&M University, Mays College of Business, Fall 2012-09 - 2012-12, United states
    4 Universita' Commerciale "Luigi Bocconi", Fall 2012-09 - 2013-01, Italy
    5 HEC Montréal, Spring 2013-01 - 2013-05, Canada
    6 Singapore Management University, Fall 2012-07 - 2012-12, Singapore
    7 Copenhagen Business School, Fall 2012-08 - 2012-12, Denmark
    8 University of Economics, Prague, Fall 2012-09 - 2012-01, Czech republic
    9 WHU - Otto Beisheim School of Management, Fall 2012-09 - 2012-12, Germany
    10 Universiteit Maastricht, Fall 2012-09 - 2013-01, Netherlands
    11 ESCE - Ecole Supérieure du Commerce Extérieur, Year 2012-09 - 2013-05, France
    12 Wirtschaftuniversität Wien, Fall 2012-09 - 2013-01, Austria
    13 Stockholm School of Economics in Riga, Fall 2012-08 - 2012-12, Latvia
    14 Vrije Universiteit, Faculty of Economics & Business Admini...
    15 EDHEC Business School Lille-Nice, Fall 2012-09 - 2012-12, France

    Innan någon frågar så, pluggar jag till civilekonom andra året, företagsekonomi med inriktning finans.
    Jag skulle lätt tagit Schweiz!

    Förresten, är en oändligt stor cirkel en rät linje?
    Matlab e-e-e-e-e-e-e-e

  19. #709
    Resonera fritt om hur USA hade sett ut om inte revolutionen ägt rum? nån som kan skriva några meningar om det??

  20. #710

  21. #711
    Citat Ursprungligen postat av hence Visa inlägg
    Jag skulle lätt tagit Schweiz!

    Förresten, är en oändligt stor cirkel en rät linje?
    Det är ju mitt förstaval så vi får hoppas Annars hade Prag av alla ställen oerhört många intressanta finanskurser
    w

  22. #712
    mackanss avatar
    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    Danderyd/Täby
    Inlägg
    209
    Citat Ursprungligen postat av quuz Visa inlägg
    Det är ju mitt förstaval så vi får hoppas Annars hade Prag av alla ställen oerhört många intressanta finanskurser
    Ifall man kollar på skolornas ranking ligger väl CPH rätt bra till? Fast det är klart, inte lika roligt kanske!

    Mvh
    ”Price is what you pay. Value is what you get.” - Warren Buffett

    http://thenextproject.tumblr.com/

  23. #713
    När får vi studiebidrag denna månad?

  24. #714

  25. #715
    will3s avatar
    Reg.datum
    Mar 2011
    Ort
    Gällivare
    Inlägg
    1 507
    Citat Ursprungligen postat av Pontus Visa inlägg
    ja .
    "när"...


  26. #716

  27. #717
    Citat Ursprungligen postat av Pontus Visa inlägg
    aha, jag fick den 23e, men gymnasiet brukar få den sista vardagen i månaden tror jag
    Jo det brukar väl vara så. Men jag tänkte det har ju varit jul, och nu är det juldagar och allt vad det nu heter. Morsan trodde vi redan fått, Men jag vet inte :S

  28. #718
    Citat Ursprungligen postat av M.Larsson Visa inlägg
    Jo det brukar väl vara så. Men jag tänkte det har ju varit jul, och nu är det juldagar och allt vad det nu heter. Morsan trodde vi redan fått, Men jag vet inte :S
    gå in på din internetbank och kolla då, vad är problemet?

  29. #719

    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    37°14′27″N
    Inlägg
    3 616
    Citat Ursprungligen postat av M.Larsson Visa inlägg
    Jo det brukar väl vara så. Men jag tänkte det har ju varit jul, och nu är det juldagar och allt vad det nu heter. Morsan trodde vi redan fått, Men jag vet inte :S
    Jag har inte fått något.
    Citat Ursprungligen postat av webbe Visa inlägg
    Jag är en snabb jävel på att rätta folk. Kanske borde bli moderator och permbanna för felpost.

  30. #720
    Citat Ursprungligen postat av Sebbe Visa inlägg
    Jag har inte fått något.
    Okej. antar att det kommer på fredag som vanligt

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Logga in