Sidan 26 av 28 Första ... 162425262728 Sista

Ämne: Studietråden

  1. #751
    Jag är 17 bast, skall fylla 18 iår. Studerar 2:a året på gymnasiet, och har inga övriga inkomster förutom mitt studiebidrag varje månad.
    Nu är det så att jag eventuellt skall hyra en liten lägenhet, finns det då någon möjlighet att jag kanske kan få bostadsbidrag?

    (Kära mor & far betalar hyran, men lägenheten skall isåfall stå på mig.)
    "Inställningen är halva grejen"

  2. #752
    Citat Ursprungligen postat av Andersson Visa inlägg
    Jag är 17 bast, skall fylla 18 iår. Studerar 2:a året på gymnasiet, och har inga övriga inkomster förutom mitt studiebidrag varje månad.
    Nu är det så att jag eventuellt skall hyra en liten lägenhet, finns det då någon möjlighet att jag kanske kan få bostadsbidrag?

    (Kära mor & far betalar hyran, men lägenheten skall isåfall stå på mig.)
    Ska väl gå o få sk "innakorderingsbidrag" lr hur de nu stavas. Min kusin går på skolan han får bidrag av dem, kontakta rektorn

  3. #753
    mackanss avatar
    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    Danderyd/Täby
    Inlägg
    209
    Citat Ursprungligen postat av Andersson Visa inlägg
    Jag är 17 bast, skall fylla 18 iår. Studerar 2:a året på gymnasiet, och har inga övriga inkomster förutom mitt studiebidrag varje månad.
    Nu är det så att jag eventuellt skall hyra en liten lägenhet, finns det då någon möjlighet att jag kanske kan få bostadsbidrag?

    (Kära mor & far betalar hyran, men lägenheten skall isåfall stå på mig.)
    Sälj av mopparna, skaffa ett jobb och ditt problem är löst. Varför ska samhället finansiera din ekonomi?

    Ta ansvar.
    ”Price is what you pay. Value is what you get.” - Warren Buffett

    http://thenextproject.tumblr.com/

  4. #754
    Citat Ursprungligen postat av elisson Visa inlägg
    Ska väl gå o få sk "innakorderingsbidrag" lr hur de nu stavas. Min kusin går på skolan han får bidrag av dem, kontakta rektorn
    Okej, tack! Får kolla upp det.

    Citat Ursprungligen postat av mackans Visa inlägg
    Sälj av mopparna, skaffa ett jobb och ditt problem är löst. Varför ska samhället finansiera din ekonomi?

    Ta ansvar.
    Ena ville brorsan ha, men den andra skall säljas.
    Iochmed att jag pluggar, och det tar en upp mycket utav min tid så är kanske det lite för mycket med ett jobb på det. Men nåt litet helgjobb/eftermiddagsjobb några timmar skulle väl gå an.

    Varför inte utnyttja de resurser som finns och är möjliga? Annars hade de inte funnits.
    En student kan ju ha lite skärvt i kassan, så då är ju alla summor, små som stora välkomna. Kan ju vad bra att ha lite i kassan som man kan lägga undan också, är ju dags för bilkörkort snart.
    "Inställningen är halva grejen"

  5. #755
    mackanss avatar
    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    Danderyd/Täby
    Inlägg
    209
    Citat Ursprungligen postat av Andersson Visa inlägg
    Okej, tack! Får kolla upp det.



    Ena ville brorsan ha, men den andra skall säljas.
    Iochmed att jag pluggar, och det tar en upp mycket utav min tid så är kanske det lite för mycket med ett jobb på det. Men nåt litet helgjobb/eftermiddagsjobb några timmar skulle väl gå an.

    Varför inte utnyttja de resurser som finns och är möjliga? Annars hade de inte funnits.
    En student kan ju ha lite skärvt i kassan, så då är ju alla summor, små som stora välkomna. Kan ju vad bra att ha lite i kassan som man kan lägga undan också, är ju dags för bilkörkort snart.
    Har klarat hela skolan med extrajobb, dessutom med väldigt bra betyg så det bör inte vara några problem. Förstår mig inte på människor som tror att allt ska serveras. Man har tid ifall man vill, allt annat är lathet. Förstår inte varför skattebetalare ska pröjsa ditt boende/körkort?
    ”Price is what you pay. Value is what you get.” - Warren Buffett

    http://thenextproject.tumblr.com/

  6. #756
    ralleys avatar
    Reg.datum
    May 2008
    Ort
    Every Where
    Inlägg
    2 414
    Citat Ursprungligen postat av mackans Visa inlägg
    Har klarat hela skolan med extrajobb, dessutom med väldigt bra betyg så det bör inte vara några problem. Förstår mig inte på människor som tror att allt ska serveras. Man har tid ifall man vill, allt annat är lathet. Förstår inte varför skattebetalare ska pröjsa ditt boende/körkort?
    Jag hoppas innerligt att när du blir vuxen blir av med jobbet och behöver hjälp av oss andra skattebetalare. Och ännu mer att du nekas det. Varför ska vi betala för att du inte kan behålla ditt jobb?
    Citat Ursprungligen postat av Sogat
    du måste roota för att kunna printa på ett vettigt sätt jävla nolla.

    Du får väl fantisera om en ny rad.

  7. #757
    Citat Ursprungligen postat av ralley Visa inlägg
    Jag hoppas innerligt att när du blir vuxen blir av med jobbet och behöver hjälp av oss andra skattebetalare. Och ännu mer att du nekas det. Varför ska vi betala för att du inte kan behålla ditt jobb?
    +1, om han går en linje med mycket plugg kommer det innebära att hans liv enbart kommer bestå av plugg och jobb, man måste ju hinna leva också. Och varför inte ta del av det man erbjuds? Skulle du tacka nej om vann 1 miljon på triss? Det är ju också statens pengar.

  8. #758
    fan ska jag läsa på för delar i körkortsboken för 30moppe kortet?

    glömt helt å hållet, bestämde mig för att återuppta det så man har nåt att visa om man blir frågad av Mr blåhatt ^^

    gjorde intensivkurs på det 2010 vid mars eller maj om jag minns rätt, fick dock 32 av 35 å behövde 33, så jag sket i det å körde moppe m.m hela sommarn ^^

  9. #759
    mackanss avatar
    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    Danderyd/Täby
    Inlägg
    209
    Citat Ursprungligen postat av ralley Visa inlägg
    Jag hoppas innerligt att när du blir vuxen blir av med jobbet och behöver hjälp av oss andra skattebetalare. Och ännu mer att du nekas det. Varför ska vi betala för att du inte kan behålla ditt jobb?
    Du verkar ju ha noll koll, csn bidrag och liknande är absolut okej men att vi som skattar ska pröjsa en lägenhet och körkort till andra som går i gymnasiet är inte speciellt normalt. Får man hoppas.

    Livet är ingen dans, det är klart att man får slita lite för det.


    ''Hoppas innerligt'' att du förstår det här i ett senare stadie i livet.
    ”Price is what you pay. Value is what you get.” - Warren Buffett

    http://thenextproject.tumblr.com/

  10. #760
    ralleys avatar
    Reg.datum
    May 2008
    Ort
    Every Where
    Inlägg
    2 414
    Citat Ursprungligen postat av mackans Visa inlägg
    Du verkar ju ha noll koll, csn bidrag och liknande är absolut okej men att vi som skattar ska pröjsa en lägenhet och körkort till andra som går i gymnasiet är inte speciellt normalt. Får man hoppas.

    Livet är ingen dans, det är klart att man får slita lite för det.


    ''Hoppas innerligt'' att du förstår det här i ett senare stadie i livet.
    Vad har CSN bidrag med saken att göra? Det är till för folk som studerar.
    Det är ju inte direkt så att vi betalar för alla ungdomars körkort.
    Citat Ursprungligen postat av Sogat
    du måste roota för att kunna printa på ett vettigt sätt jävla nolla.

    Du får väl fantisera om en ny rad.

  11. #761
    mackanss avatar
    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    Danderyd/Täby
    Inlägg
    209
    Citat Ursprungligen postat av ralley Visa inlägg
    Vad har CSN bidrag med saken att göra? Det är till för folk som studerar.
    Det är ju inte direkt så att vi betalar för alla ungdomars körkort.
    Han studerar ju? Därav är det relevant. Att vi som betalar skatt ska pröjsa hans lägenhet finner jag ingen logik i, ifall han fortfarande kan bo hemma och plugga där. Det är ju inte så att alla som betalar skatt bor i slott, även vi har begränsningar.

    Sen kan du gärna skippa din dryga attityd du sprider på forumet, vad vill du åstadkomma med det?

    Soliga hälsningar från Åre.
    ”Price is what you pay. Value is what you get.” - Warren Buffett

    http://thenextproject.tumblr.com/

  12. #762
    ralleys avatar
    Reg.datum
    May 2008
    Ort
    Every Where
    Inlägg
    2 414
    Citat Ursprungligen postat av mackans Visa inlägg
    Han studerar ju? Därav är det relevant. Att vi som betalar skatt ska pröjsa hans lägenhet finner jag ingen logik i, ifall han fortfarande kan bo hemma och plugga där. Det är ju inte så att alla som betalar skatt bor i slott, även vi har begränsningar.

    Sen kan du gärna skippa din dryga attityd du sprider på forumet, vad vill du åstadkomma med det?

    Soliga hälsningar från Åre.
    Jag orkar inte diskutera med dig.
    Men däremot tänker jag kommentera det sista. Vet inte riktigt hur jag skall säga detta. Men dryga attityd?
    Läser du vad du själv skriver?
    Du försöker framstå som en översittare. 'Åh, jag är så duktig, gick ut skolan med bra betyg plus extraknäck' buhu, vem bryr sig?
    Bara för att du hellre lägger tid på att tjäna pengar än att umgås med kompisar får du skylla dig själv...?.
    Citat Ursprungligen postat av Sogat
    du måste roota för att kunna printa på ett vettigt sätt jävla nolla.

    Du får väl fantisera om en ny rad.

  13. #763
    Holmqvists avatar
    Reg.datum
    Aug 2008
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    3 499
    Citat Ursprungligen postat av ralley Visa inlägg
    Jag orkar inte diskutera med dig.
    Men däremot tänker jag kommentera det sista. Vet inte riktigt hur jag skall säga detta. Men dryga attityd?
    Läser du vad du själv skriver?
    Du försöker framstå som en översittare. 'Åh, jag är så duktig, gick ut skolan med bra betyg plus extraknäck' buhu, vem bryr sig?
    Bara för att du hellre lägger tid på att tjäna pengar än att umgås med kompisar får du skylla dig själv...?.
    Lägg ned nu, annars får ni smaka på min banhammer
    Det krävs en längd på 8,5 cm och en bredd på 5,4 cm för att tillfredställa en tjej. Däremot spelar det ingen roll om det är Master Card eller Visa.

  14. #764
    tdwps avatar
    Reg.datum
    Sep 2009
    Ort
    -
    Inlägg
    2 834
    Citat Ursprungligen postat av Holmqvist Visa inlägg
    Lägg ned nu, annars får ni smaka på min banhammer
    Bannad för att dom diskuterar? Snart blir man väl bannad för att att man skriver något så litet som ett inlägg..

  15. #765
    Holmqvists avatar
    Reg.datum
    Aug 2008
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    3 499
    Citat Ursprungligen postat av tdwp Visa inlägg
    Bannad för att dom diskuterar? Snart blir man väl bannad för att att man skriver något så litet som ett inlägg..
    Studier ska diskuteras i denna tråd, INGET annat

    Nog med OT!
    Det krävs en längd på 8,5 cm och en bredd på 5,4 cm för att tillfredställa en tjej. Däremot spelar det ingen roll om det är Master Card eller Visa.

  16. #766
    tdwps avatar
    Reg.datum
    Sep 2009
    Ort
    -
    Inlägg
    2 834
    Citat Ursprungligen postat av Holmqvist Visa inlägg
    Studier ska diskuteras i denna tråd, INGET annat

    Nog med OT!
    Så du menar att det ska finnas en tråd om bostadsbidrag också? Det är väl ändå något som tillhör Studietråden, dom fortsatte ju bara på det ämnet. Sluta leka viktig-petter för din egen skull..

    Nog från mig~

  17. #767

  18. #768
    ralleys avatar
    Reg.datum
    May 2008
    Ort
    Every Where
    Inlägg
    2 414
    Citat Ursprungligen postat av Findus Visa inlägg
    Du tycker inte det är skillnad på att vara student och vilja ha bidrag till lägenhet och vara ickestuderande och bli arbetslös?
    Jo, visst är det skillnad. Men om ni nu föraktar nidragssystemet. Rösta annorlunda.

    Varför inte utnyttja det man kan få? Allt annat är dumt.
    Citat Ursprungligen postat av Sogat
    du måste roota för att kunna printa på ett vettigt sätt jävla nolla.

    Du får väl fantisera om en ny rad.

  19. #769
    Som sagt, läser ni ovanstående är det ju lite "point taken" kan man väl tycka.
    Bor ju även trots allt drygt 4 mil ifrån staden jag studerar i, så varför inte försöka ordna ett boende? Hade ju underlättat något enormt, både studierna (+2h som bussen tar varje dag), hälsan förövrigt (mer sömn)... Ja, listan kan ju göras lång.

    Sen om man även KAN få hjälp på traven, varför inte utnyttja detta - resurserna finns ju där utav en anledning, inte sant?
    Självklart skall jag försöka skaffa ett litet jobb vid sidan om, då jag får massa tid över till detta givetvis. Men en extra slant hade man ju då inte tackat nej till!
    Livet som student kan ju vara rätt skärvt, så lite extra klirr i kassan kan ju minska trycket lite kanske...
    "Inställningen är halva grejen"

  20. #770
    hences avatar
    Reg.datum
    May 2008
    Ort
    Unter meine schteen
    Inlägg
    1 439
    Matlab e-e-e-e-e-e-e-e

  21. #771
    mackanss avatar
    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    Danderyd/Täby
    Inlägg
    209
    Citat Ursprungligen postat av ralley Visa inlägg
    Jag orkar inte diskutera med dig.
    Men däremot tänker jag kommentera det sista. Vet inte riktigt hur jag skall säga detta. Men dryga attityd?
    Läser du vad du själv skriver?
    Du försöker framstå som en översittare. 'Åh, jag är så duktig, gick ut skolan med bra betyg plus extraknäck' buhu, vem bryr sig?
    Bara för att du hellre lägger tid på att tjäna pengar än att umgås med kompisar får du skylla dig själv...?.
    Dryg attityd var det.

    Varför gör det mig till en översittare? Att arbeta ger dessutom erfarenhet vilket man inte får hemma i soffan. Tack vare att man arbetar parallellt med studier kan man göra både och. Som tex. skidresa med kompisar.

    Ifall mod bestämmer sig för att banna mig så är det kanske lika bra. Man kommer inte långt av att bara hänga med polare. Arbetserfarenhet => jobb.
    ”Price is what you pay. Value is what you get.” - Warren Buffett

    http://thenextproject.tumblr.com/

  22. #772
    tjä
    hoppas nån jävel kan hjälpa mig med detta
    ska ta nåt Citat eller liknande från nån låt som innehåller nån slags livsfråga!
    vill helst ha nåt från eddie meduzas låtar.
    har inte tittat så jävla mycket på`t men men
    Sagorna ljuger och kärlek är skit, så passa du dig noga så du inte trillar dit.
    Hitler och hans vänner vol.2
    http://open.spotify.com/user/1121254...pUetccMeXnDQO7

  23. #773
    Citat Ursprungligen postat av mickeidiket Visa inlägg
    tjä
    hoppas nån jävel kan hjälpa mig med detta
    ska ta nåt Citat eller liknande från nån låt som innehåller nån slags livsfråga!
    vill helst ha nåt från eddie meduzas låtar.
    har inte tittat så jävla mycket på`t men men
     
    Jag var ute å gick en natt. Plötsligt fick jag se nåt svart.

    Det var en negejävel, *****jävel.
    *****jävel, *****jävel.
    *****jävel, *****jävel.
    *****jävel, *****jävel.
    *****jävel, oh, *****jävel.

    Nu ska jag hämta mitt maskingevär,
    å visa alla *****jävlarna var dom hör hemma.

    Negejävel, *****jävel.
    Oh, *****jävel, *****jävel.
    Woho, *****jävel, *****jävel.
    Yea yea, *****jävel, *****jävel.
    Woo, *****jävel, *****jävel.
    Yea yea, *****jävel, *****jävel.

    När en *****jävel sitter breve en kan man inte sitta stilla,
    för man känner med en gång att *****jäveln luktar så jävla illa.

    *****jävel, *****jävel.
    *****jävel, *****jävel.
    *****jävel, *****jävel.
    *****jävel, *****jävel.
    *****jävel, oh, *****jävel.

    Om en *****jävlel ska knulla med en vit kvinna som en vit man brukar.
    Så går det inte alls, det vet ju alla, för negrerna har så stora ***ar.


    Där har du

  24. #774
    Citat Ursprungligen postat av Zer0x Visa inlägg
     
    Jag var ute å gick en natt. Plötsligt fick jag se nåt svart.

    Det var en negejävel, *****jävel.
    *****jävel, *****jävel.
    *****jävel, *****jävel.
    *****jävel, *****jävel.
    *****jävel, oh, *****jävel.

    Nu ska jag hämta mitt maskingevär,
    å visa alla *****jävlarna var dom hör hemma.

    Negejävel, *****jävel.
    Oh, *****jävel, *****jävel.
    Woho, *****jävel, *****jävel.
    Yea yea, *****jävel, *****jävel.
    Woo, *****jävel, *****jävel.
    Yea yea, *****jävel, *****jävel.

    När en *****jävel sitter breve en kan man inte sitta stilla,
    för man känner med en gång att *****jäveln luktar så jävla illa.

    *****jävel, *****jävel.
    *****jävel, *****jävel.
    *****jävel, *****jävel.
    *****jävel, *****jävel.
    *****jävel, oh, *****jävel.

    Om en *****jävlel ska knulla med en vit kvinna som en vit man brukar.
    Så går det inte alls, det vet ju alla, för negrerna har så stora ***ar.


    Där har du
    hehe, jo jag har tänkt på den men......
    Sagorna ljuger och kärlek är skit, så passa du dig noga så du inte trillar dit.
    Hitler och hans vänner vol.2
    http://open.spotify.com/user/1121254...pUetccMeXnDQO7

  25. #775
    Går riktigt bra i skolan nu. Skön känsla!

  26. #776
    webbes avatar
    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    Helsingborg
    Inlägg
    3 434
    Jag har fastnat helt och hållet på en uppgift och imorgon råkar det oturligt not vara prov och jag har på känn att den här kommer med bara för att reta gallfebern på mig.
    "Squares are cut from the corners of a 20- by 22-inch piece of cardbord and a box is made by folding up the flaps. Find the dimensions of the sqiares so that the resulting box has the maximum possible volume."

    Jag har inga problem i vanliga fall, men nu helt plötsligt har det fastnat någonstans för mig, jag får fel hela tiden.

  27. #777
    tdwps avatar
    Reg.datum
    Sep 2009
    Ort
    -
    Inlägg
    2 834
    Citat Ursprungligen postat av mickeidiket Visa inlägg
    tjä
    hoppas nån jävel kan hjälpa mig med detta
    ska ta nåt Citat eller liknande från nån låt som innehåller nån slags livsfråga!
    vill helst ha nåt från eddie meduzas låtar.
    har inte tittat så jävla mycket på`t men men

  28. #778
    Citat Ursprungligen postat av tdwp Visa inlägg
    Måste ju provocera So läraren
    Sagorna ljuger och kärlek är skit, så passa du dig noga så du inte trillar dit.
    Hitler och hans vänner vol.2
    http://open.spotify.com/user/1121254...pUetccMeXnDQO7

  29. #779
    webbes avatar
    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    Helsingborg
    Inlägg
    3 434
    Citat Ursprungligen postat av mickeidiket Visa inlägg
    Måste ju provocera So läraren
    Vilken gangster. Men tillbaka till topic.

  30. #780
    Citat Ursprungligen postat av webbe Visa inlägg
    Jag har fastnat helt och hållet på en uppgift och imorgon råkar det oturligt not vara prov och jag har på känn att den här kommer med bara för att reta gallfebern på mig.
    "Squares are cut from the corners of a 20- by 22-inch piece of cardbord and a box is made by folding up the flaps. Find the dimensions of the sqiares so that the resulting box has the maximum possible volume."

    Jag har inga problem i vanliga fall, men nu helt plötsligt har det fastnat någonstans för mig, jag får fel hela tiden.
    troligen lite sent men aldrig för sent att lära sig



    reserverar mig för eventuella massuppfittningar...

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Logga in