Sidan 16 av 28 Första ... 6141516171826 ... Sista

Ämne: Studietråden

  1. #451
    4:1 blir skalan eftersom 700 är 4 ggr mer än 175, alltså är varje cm på den verkliga kungen lika mycket som 4 cm på statyn

  2. #452

  3. #453
    Citat Ursprungligen postat av Mrpalmer Visa inlägg
    haha gillar proportionerna på bilden, höjden är 3 meter upp till takfoten, men huset är 5 ggr så brett men ser typ ut att vara som en kvadrat

    tagga engelska nationella imorrn... engelska är verkligen inte mitt ämne kan jag tillägga...

  4. #454
    Pimmes avatar
    Reg.datum
    Jun 2008
    Ort
    Gdansk
    Inlägg
    1 096
    Citat Ursprungligen postat av Mrpalmer Visa inlägg
    Nån som har nån idé på vad man kan skriva en novell om?
    Om hur du penetrerade grannfrun i det bruna hålet.

  5. #455

  6. #456
    Pimmes avatar
    Reg.datum
    Jun 2008
    Ort
    Gdansk
    Inlägg
    1 096
    Citat Ursprungligen postat av Mrpalmer Visa inlägg
    Har jag redan gjort, fick vg+ på den.. vill upp på Mvg på denna uppgift nu
    Lägg till ett ansiktssprut så är du i hamn!

  7. #457

  8. #458
    ozcaarls avatar
    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    StockholM/Älta/tyresö/Nacka
    Inlägg
    2 297
    Citat Ursprungligen postat av Mrpalmer Visa inlägg
    Nån som har nån idé på vad man kan skriva en novell om?
    http://noveller.eu/2011/02/18/karlek...-och-tvart-om/

    Bara att välja en

    (novellen jag länkade var det ända som kom upp när man sökte på vagina btw)

  9. #459
    Linuss avatar
    Reg.datum
    May 2008
    Ort
    Östergötland
    Inlägg
    644
    Ni andra som går första året Teknik, vilken mattebok är ni på? Vi började precis med C, kanske är normalt men känns som ett ganska sjukt tempo imo.
    Någon intresserad av en 3vxl Zündapp motor eller en 24mm stage6 förgasare? Skicka PM!

  10. #460
    Citat Ursprungligen postat av Linus Visa inlägg
    Ni andra som går första året Teknik, vilken mattebok är ni på? Vi började precis med C, kanske är normalt men känns som ett ganska sjukt tempo imo.
    jag hade: ettan a, b tvåan c trean d, e (+ breddning och diskret om man valde)

  11. #461
    Går samhälle, läser i ettan a samt b, i tvåan c och i trean d och e.

    Men vi började också lite smått på C redan i ettan, inget speciellt tror jag.

  12. #462
    hences avatar
    Reg.datum
    May 2008
    Ort
    Unter meine schteen
    Inlägg
    1 439
    Citat Ursprungligen postat av Linus Visa inlägg
    Ni andra som går första året Teknik, vilken mattebok är ni på? Vi började precis med C, kanske är normalt men känns som ett ganska sjukt tempo imo.
    Menar du Ma C i ettan? Verkar sjukt, vi har inte haft några matteböcker men hade Matte A första året, B+C nu i tvåan och D+E i trean.

    Har prov imorgon förövrigt, logaritmer. Inte så farligt när man väl vet hur man gör från grunden.
    Matlab e-e-e-e-e-e-e-e

  13. #463
    Citat Ursprungligen postat av Molle Visa inlägg
    Går samhälle, läser i ettan a samt b, i tvåan c och i trean d och e.

    Men vi började också lite smått på C redan i ettan, inget speciellt tror jag.
    näe, all matte på gymnasiet är förhållandevis enkel.

  14. #464

  15. #465
    hences avatar
    Reg.datum
    May 2008
    Ort
    Unter meine schteen
    Inlägg
    1 439
    Citat Ursprungligen postat av Isaxon Visa inlägg
    Någon som vet när nationella prov är i matte om det är samma datum ?
    Beror väl på vilken mattekurs du menar.
    Matlab e-e-e-e-e-e-e-e

  16. #466
    Linuss avatar
    Reg.datum
    May 2008
    Ort
    Östergötland
    Inlägg
    644
    Citat Ursprungligen postat av Pontus Visa inlägg
    jag hade: ettan a, b tvåan c trean d, e (+ breddning och diskret om man valde)
    Ungefär samma tempo då, vi kanske skjuter upp kurser ni hade i ettan för att hinna med också.
    Citat Ursprungligen postat av Molle Visa inlägg
    Går samhälle, läser i ettan a samt b, i tvåan c och i trean d och e.

    Men vi började också lite smått på C redan i ettan, inget speciellt tror jag.
    Nae hittills har det inte varit några problem, är dock bara på rotekvationer och "ersätta ett uttryck med t".
    Citat Ursprungligen postat av hence Visa inlägg
    Menar du Ma C i ettan? Verkar sjukt, vi har inte haft några matteböcker men hade Matte A första året, B+C nu i tvåan och D+E i trean.

    Har prov imorgon förövrigt, logaritmer. Inte så farligt när man väl vet hur man gör från grunden.
    Ja Ma C i ettan.
    Någon intresserad av en 3vxl Zündapp motor eller en 24mm stage6 förgasare? Skicka PM!

  17. #467
    Citat Ursprungligen postat av Pontus Visa inlägg
    näe, all matte på gymnasiet är förhållandevis enkel.
    Det där är ju väldigt subjektivt.

  18. #468
    Pimmes avatar
    Reg.datum
    Jun 2008
    Ort
    Gdansk
    Inlägg
    1 096
    Citat Ursprungligen postat av Joha Visa inlägg
    Det där är ju väldigt subjektivt.
    Om du ser det ur ett större perspektiv så är den fruktansvärt enkel. Nästan skrattretande. Men det är typiskt vår semikommunistiska regering, man ska hjälpa de dåliga med överstimulering och på så sätt få dem att komma upp till "standarden", likväl som de duktiga understimuleras och trycks ner till "standarden". Ingen ska sticka ut.
    Jävla skitsystem som vi har, den nya skolreformen verkar dock vara snäppet mindre värdelöst.

  19. #469
    Citat Ursprungligen postat av Pimme Visa inlägg
    Om du ser det ur ett större perspektiv så är den fruktansvärt enkel. Nästan skrattretande. Men det är typiskt vår semikommunistiska regering, man ska hjälpa de dåliga med överstimulering och på så sätt få dem att komma upp till "standarden", likväl som de duktiga understimuleras och trycks ner till "standarden". Ingen ska sticka ut.
    Jävla skitsystem som vi har, den nya skolreformen verkar dock vara snäppet mindre värdelöst.
    Va? Det jag menade var att vissa människor har bra mycket svårare för matte än andra, inget annat. Om jag inte kommer ihåg fel så är SvB den kurs som flest elever får underkänt i, och ändå tycker jag att den var löjligt enkel. Jag betonade att människor är olika, inte tvärtom. Du får gärna ge ett exempel på när begåvade elever, enligt skollagen, understimuleras.

  20. #470
    Pimmes avatar
    Reg.datum
    Jun 2008
    Ort
    Gdansk
    Inlägg
    1 096
    Citat Ursprungligen postat av joha Visa inlägg
    va? Det jag menade var att vissa människor har bra mycket svårare för matte än andra, inget annat. Om jag inte kommer ihåg fel så är svb den kurs som flest elever får underkänt i, och ändå tycker jag att den var löjligt enkel. Jag betonade att människor är olika, inte tvärtom. Du får gärna ge ett exempel på när begåvade elever, enligt skollagen, understimuleras.
    hej här är jag!!!

  21. #471
    Citat Ursprungligen postat av Pimme Visa inlägg
    hej här är jag!!!
    Ja, där är du. Skriv något vettigt istället.

  22. #472
    Pimmes avatar
    Reg.datum
    Jun 2008
    Ort
    Gdansk
    Inlägg
    1 096
    Citat Ursprungligen postat av Joha Visa inlägg
    Ja, där är du. Skriv något vettigt istället.
    o.O

  23. #473
    Läraren råkade ge ut muntliga engelska A nationella prov i måndags, så tänkte om de är någon som behöver så lägger jag några bilder på de, inte svårt men ändå. Vill ni ha bättre bilder så Pm:a mig



    Finns under spoiler
     







  24. #474

  25. #475
    Pimmes avatar
    Reg.datum
    Jun 2008
    Ort
    Gdansk
    Inlägg
    1 096
    Hade skriftilga nationella i engelska B idag... sjukt simpelt, var klar efter 45 min och då hann jag även med att renskriva skiten

  26. #476
    Linuss avatar
    Reg.datum
    May 2008
    Ort
    Östergötland
    Inlägg
    644
    Citat Ursprungligen postat av Anchull Visa inlägg
    Läraren råkade ge ut muntliga engelska A nationella prov i måndags, så tänkte om de är någon som behöver så lägger jag några bilder på de, inte svårt men ändå. Vill ni ha bättre bilder så Pm:a mig



    Finns under spoiler
     






    Det där hade vi i onsdags förra veckan.
    Någon intresserad av en 3vxl Zündapp motor eller en 24mm stage6 förgasare? Skicka PM!

  27. #477
    Citat Ursprungligen postat av Linus Visa inlägg
    Det där hade vi i onsdags förra veckan.
    Jaha hur gick de då? tycker de va väldigt simpelt ...

  28. #478
    Linuss avatar
    Reg.datum
    May 2008
    Ort
    Östergötland
    Inlägg
    644
    Citat Ursprungligen postat av Anchull Visa inlägg
    Jaha hur gick de då? tycker de va väldigt simpelt ...
    Gick väl bra, är sjukt dålig på muntlig engelska men det var lätt att komma på saker att prata om iaf.
    Någon intresserad av en 3vxl Zündapp motor eller en 24mm stage6 förgasare? Skicka PM!

  29. #479

    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    37°14′27″N
    Inlägg
    3 616
    Jag gjorde det där nationella muntliga i Engelska A idag , jag och en polare slog nytt rekord i att prata i klassen

    18min 39 sek
    Citat Ursprungligen postat av webbe Visa inlägg
    Jag är en snabb jävel på att rätta folk. Kanske borde bli moderator och permbanna för felpost.

  30. #480
    Citat Ursprungligen postat av Linus Visa inlägg
    Gick väl bra, är sjukt dålig på muntlig engelska men det var lätt att komma på saker att prata om iaf.
    Men inte dåligt de då jag är själv också väldigt dålig, men om man väljer nått man är intresserad av så är de oftast lättare att prata på flytande och bra

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Logga in