Hybridvisning

Reg.datum
    Mar 2009

Bytt styre, bakbromsen bromas, hjälp...

Aa som sagt på min slider så harjag bytt styre som är cirka 5 cm längre åt vardera håll och 3 cm högre (biltema styre)
    men när jag bytt styre, så tar trumbromsen i när jag svänger, alltså när man styr styret åt vänster så bromsar den utan att jag rör bakbromsen, detta är väldigt irriterande. Någon här ute som vart med om samma sak och har löst det och kan hjälpa mig?

Efetrsom stryet är längre så spänns vajern mer en vanligt och speciellt åt vänster försök att hitta en längre vajer till bakbromsen...

Är det mycke? Annars kan du bara flytta bromsen längre in på styret om det går. Men bästa vore om du hittade en ny vajer.

Drenners avatar
    Reg.datum
    May 2010
    aa testa att flytta handtaget lite in på styret det äär enklast sen kan du ju kolla om du kan dra wiren på ett annat sätt, så den blir "längre"

Reg.datum
    Mar 2009
    jag vill ju ha ett bredare styre så tänker tyvärr inte flytta in skiten för då blir de ett lika kort styre som innan. Någon som vet vart man kan hitta en ny vajer då? TS har samma längd som orginal alltså kommer den också bromsa in. Vore jättetacksamt om nån kunde länka en vajer

Citat Ursprungligen postat av KeXet Visa inlägg
    jag vill ju ha ett bredare styre så tänker tyvärr inte flytta in skiten för då blir de ett lika kort styre som innan. Någon som vet vart man kan hitta en ny vajer då? TS har samma längd som orginal alltså kommer den också bromsa in. Vore jättetacksamt om nån kunde länka en vajer
    finns det inget annat sätt att dra vajern på? någon genväg =)

Reg.datum
    Mar 2009
    Citat Ursprungligen postat av Anchull Visa inlägg
    finns det inget annat sätt att dra vajern på? någon genväg =)
    Det ska jag ta reda på när jag kan dra ner moppen till farsans jobb

eller så lättar du lite på vajern vid bakhjulet?

Måste ju gå att släppa där nere om det är trumbroms?
    Citat Ursprungligen postat av Michél Visa inlägg
    Med en flaska starksprit och lite rökelse kan allt bli rätt intressant att läsa.

Reg.datum
    Mar 2009
    Citat Ursprungligen postat av dallzii Visa inlägg
    eller så lättar du lite på vajern vid bakhjulet?
    Citat Ursprungligen postat av Fiddyboy Visa inlägg
    Måste ju gå att släppa där nere om det är trumbroms?
    mjo, men då tar den dåligt, bromsbackarna är lite dåliga redan osv, så måste greppa in halva vägen innan de börja ta, så släpper jag på den så lär jag ju trycka in hela vägen? :/

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Logga in