1. #1

    Ludix snake - mörkt stift/svårstartad

    Hej
    Min ludix snake är riktigt svår att få igång, är tvungen att kick i 30min för att få igång skiten. Tog ut stiftet idag och det är nästan svart men inte blött. Bara lite blankt på det gängade.
    Enligt denna guiden: http://soe.se/mek/stift/stift.htm så har jag en blandning mellan raggarn men mer åt svartskallens håll Har ett Champion rl82c och inte NGKs stift.

    Svartskallens saker att kolla:
    Stifttyp: Rätt värmetal Har original stiftet
    Luftfilter: Igensatt filter kan orsaka för fet blandning. Original luftburk
    Luftskruven: Justera in rätt blandning. Orörd om det är D skruven
    Choke: Kolla att den inte ligger i under normal gång. Automatisk choke
    Flottören: Denna kan också orsaka för fet blandning.
    Aldrig kollat dock

    Mopeden har varit haft effektrör och större munstycke men nu är den orörd med original munstycke. Vad jag har förstått så är skruven med en fjäder tomgångsskruven och den D formade skruven luftskruven. Det enda jag har pillat på är tomgångsskruven. Varför är den då så svårstartad?
    Alltså en gurtner förgasare.

    EDIT
    När moppen är kall och nystartad ryker det men den är ganska pigg. När mopeden blir varm och man ska starta från stillastående har den ingen kraft tills man är uppe i 10kmh. Medans den är långsam misständer det lite i mynningen eller i motorn!?
    Vad beror detta på? För stort munstycke? (ganska säker på att jag använder original)

    Batteriet och drivremmen är nya.

    TACKSAM FÖR SVAR!!!
    Senast redigerat av rekiz den 2011-08-12 klockan 14:41.

  2. #2
    Skruva in luftskruven till botten och skruva sedan ut den 1.5 varv. Så hamnar den i grundinställning så får du utgå därifrån

  3. #3
    Ledsen skrev fel edit: Det enda jag har pillat på är tomgångsskruven

  4. #4
    Citat Ursprungligen postat av rekiz Visa inlägg
    Ledsen skrev fel edit: Det enda jag har pillat på är tomgångsskruven
    OKej, men är tomgången bra inställd då? Är den alldeles för långsam så blir den ju väldigt svår att starta utan att man håller gas.

  5. #5
    Jo det vet jag. Ganska logiskt 1,5varv ut har jag läst att det ska va. Ingen annan idé vad det kan vara? flottören? något mer allvarligt i cylindern?

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Logga in