1. #1

    konprogram till avgasrör

    Hejsan, tänkte kolla om det är någon som vet något bra program man kan forma avgasrör i? Har hållit på mycket med programet cone layout, men jag tycker det är ganska besvärligt och tidskrävande att använda. Har hört att man ska kunna forma sina rör i Mota men har aldrig förstått mig på hur man ska göra det.

    Någon som har något tips på bra program ?

  2. #2
    Mota ska tydligen funka bra, finns ju som demo också har tänkt att prova det men har aldrig blivit av. Har lekt lite i exhaust calculator också men det är inte att rekommendera.

  3. #3
    Citat Ursprungligen postat av Hilmersson Visa inlägg
    Mota ska tydligen funka bra, finns ju som demo också har tänkt att prova det men har aldrig blivit av. Har lekt lite i exhaust calculator också men det är inte att rekommendera.
    jag har ett riktigt bra program att beräkna avgasrör i. Men inget bra att forma dem med.

  4. #4
    finns ju cone, går snabbt och blir bra
    Citat Ursprungligen postat av Lennart Visa inlägg
    Marknadsmallen kan ju va bra att använda. om inte moddsen ska fixa ett nytt rövhål på dig.

  5. #5
    Berggrens avatar
    Reg.datum
    Feb 2008
    Ort
    Karlskoga
    Inlägg
    3 741
    Citat Ursprungligen postat av dt50r Visa inlägg
    finns ju cone, går snabbt och blir bra
    Och det skrev han inte att han har testat på redan..
    En sann moderat.
    Sköt dig själv o skit i andra

  6. #6
    Emil123s avatar
    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    Kjula flygraka
    Inlägg
    688
    Jag brukar rita upp allt i CAD för att bestämma hur allt ska se ut då man enklare får en bra överblick över det och alla mått som kan vara viktiga, sedan använder jag Cone som jag tycker är rätt smidigt! När man gjort en konutbredning så ändrar man bara max två mått så är nästa klar, en grej som många glömmer är vart sömmen ska sitta som kan göra det ganska fult.

    Kör hårt!
    Don´t make excuses, make horsepower!

  7. #7
    Citat Ursprungligen postat av Emil123 Visa inlägg
    Jag brukar rita upp allt i CAD för att bestämma hur allt ska se ut då man enklare får en bra överblick över det och alla mått som kan vara viktiga, sedan använder jag Cone som jag tycker är rätt smidigt! När man gjort en konutbredning så ändrar man bara max två mått så är nästa klar, en grej som många glömmer är vart sömmen ska sitta som kan göra det ganska fult.

    Kör hårt!
    vore kul om du gjorde en guiad hur du gör ett avstämt från grunden, men CAD och sånt
    Citat Ursprungligen postat av Lennart Visa inlägg
    Marknadsmallen kan ju va bra att använda. om inte moddsen ska fixa ett nytt rövhål på dig.

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Logga in