Variatormutter har fastnat halvägs

Hej jag skulle ta bort variatormuttern med min eldrivna mutterdragare som jag gjort förut. Men denna gången fastnade den halvvägs ut och jag får inte loss den hur jag än gör. Har försökt låsa variatorn i lite olika positioner med en skruvmejsel men detta funkar inte.
    Tips på hur jag drar tillbaka den igen OSV???

Ni som har låst eran peugeot variator får gärna säga hur ni gjorde. Vågar inte trycka in mejseln och låsa startkugghjulet(om det går sönder).

SNÄLLA SVARA!!!!

derbi_crilles avatar
    Reg.datum
    Aug 2009
    ta loss cylindern och kolven å spärra veven?
    Citat Ursprungligen postat av Flarsson Visa inlägg
    Att ha kasst sex är lite som att äta gårdagens pizza micrad, det är rätt najs men inget man skryter om.

Citat Ursprungligen postat av derbi_killen Visa inlägg
    ta loss cylindern och kolven å spärra veven?
    ajaj det låter som en jobbig procedur. Ska testa en mutterknäckare/vinkelslip

derbi_crilles avatar
    Reg.datum
    Aug 2009
    Citat Ursprungligen postat av rekiz Visa inlägg
    ajaj det låter som en jobbig procedur. Ska testa en mutterknäckare/vinkelslip

vinkel slip är ju dock inget att rekommendera... variatorn sitter väll på vevaxeln?(är inte så insatt i scooter motorer) isåfall kommer du inte kunna använda den veven sen igen
    Citat Ursprungligen postat av Flarsson Visa inlägg
    Att ha kasst sex är lite som att äta gårdagens pizza micrad, det är rätt najs men inget man skryter om.

haha jo det är vevaxeln, kommer vara ytterst försiktig och kommer inte att slipa ända in till gängorna Kan ju faktiskt gänga om vevaxeln isåfall

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Logga in