Aprilia ditech blinkande lampa! Uppdaterad!

Hejs,

Min injection check lampa blinkar konstant ibland, den verkar ha ett eget liv för ibland gör den inget. Speciellt inte om moppen har stått still en dag typ.
    Jag har provat error söknings grejen men den visar ingenting och moppen går kanon förutom att den är segstartad ibland (finns bara elstart)
    Hjälp någon?
    Kan det vara tändstiftet?

Svara nu för satan!
    Senast redigerat av DiTechZonE den 2011-08-21 klockan 19:55.

Nej det kan inte vara tändstiftet, finns ingen felkod för trasigt/dåligt tändstift

Vilken årsmodel har du eller snarare vilken panel har du?

har du en äldre vilket jag tror eftersom det är en lampa och inte digitalt du frågar om.

Om lampan blinkar så har du en felkod som har lagrats i ECU boxen och då ska du få fram de sparade felkoderna i form av blinkningar när du kör felkodsscanning. Om du inte får fram några felkoder så har du med största sanolikhet gjort fel när du ska dra igång scanningen, jag minns inte nu riktigt men jag har för mig att du ska vrida gasen fullt, slå på tändningen vänta tills felkodslampan slutar lysa och släppa gasen inom 4 sekunder, då ska den tändas med ett långt sken och sedan börja blinka.

Mopeden upprepar felkoderna 3 ggr sedan raderas dom från ECU boxen, Jag la in en länk till scooterfreaks.nl i "guider" kolla där

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Logga in