Köpråd frågor :)

Hallå Jag heter Nils är ny här, har några frågor jag gärna skulle ha svar på Har alltid bara hållit på med min veteran moppe men nu känner jag mig för att köpa en sm eu moppe för lite mer fart och kunna skjutsa folk på snabbare osv. Har kommit fram till att det jag ska ha är en beta eller rieju. Jag har hittat en beta och en rieju båda ganska trimmade och 00`or. Eftersom de är gammla kommer dom att krångla mycket? Vill absolut inte ha nåt sånt, nåt mer som min gamla moppe som knappt går sönder och kan lagas lätt. Är det lätt att laga modärna moppar? Rieju`n har en barikit racing 80cc cylinder, <A href="http://www.twostroke.se/product.asp?product=16844" target=_blank>http://www.twostroke.se/product.asp?product=16844</A> läste på andra trim cylindrar in järn att dom kan "andvändas dagligen" Kan denna cylinder i aluminium anvandas dagligen?? Betan är en 00`a som rieju`n och har då "ktm" motorn. Vissa såger den är jättebra och går inte slita ut och andra tycker det är skit.. Delar kan jag lätt hitta på ebay ät den, men vet nån om den kan ha normala trimrör till exempel? Är det bättre med am6? Min sista fråga är att en av dessa har "kopplingsgrepp som är lite av" Hur lätt fixat är det? Vet att det är jatta lätt på min gamla men är det nya lameller som gäller eller går det dra åt kopplingen? Väldigt tacksam för svar

dom mopparna är super och nej bara för att mopparna är rätt gamla betyder det inte att dom går sönder ! är dom varsamt körda oså så skare ju va lugnt Ktm motorn tkr jag är porr och trimrör finns det till den http://twostroke.se/group.asp?group=10199 dock bara tk men dom funkar så om du vill ha nått annat rör så är det ju bara att svarva ny adapter till cylindern/ göra om fästen osv har jag gjort på min rrx när jag skulle ha på ett derbi rör , och Kopplingsgreppet går att svetsa med aluminium svets, men enklast är ju att köpa nytt inget som är jättte dyrt tex. http://twostroke.se/product.asp?product=8908
    Why go to slow when you can ride 2fast?

Vad bra tack så mycket for svaren det är bra att veta. Jag tror den som säljer menade att kopplingen slirrar med att säga kopplingsgreppet är lite av. Jo,
    det var en fråga jag glömde, tappar sonna här värde mycket om man har en i ett år eller så och fixar\köter den?

Jag skulle köpt reijuin, då har man en motor som fortfarande används = mer värde när man säljer Vilken reiju modell är det?

Tack, hmmm ja sant det är nog det jag gör Det är en rieju drac, som sagt vet inte mycket, är den populär?
    Glömde en till, drar eu mopparna mycket bränsle? Och med 70-80cc med rör?

Citat Ursprungligen postat av purplehazenils Visa inlägg
    Tack, hmmm ja sant det är nog det jag gör Det är en rieju drac, som sagt vet inte mycket, är den populär?
    Glömde en till, drar eu mopparna mycket bränsle? Och med 70-80cc med rör?
    aa drac är ju bland dom populäraste crossmopparna och aah du kan ju räkna med att dom drar mkt mer bränsle än en helt org moppe
    Why go to slow when you can ride 2fast?

Okej, vad bra, tack för svar
    Efter jag läst mer om dracar lyckades jag hitta trådar om drac moppen jag tänkt köpa som ägaren innan hadde lagt upp och efter det här har jag tappat sugen på den.. Den skar en gång, misständer och det verka som 80cc cylindern ger problem Därför tänker jag på betan med ktm motorn igen Hur lätt går en son här motor eller am6 sönder? Delar för ktm`en kostar ju satan, men om jag prutar ner den till 6000 åssa har den en mk 70cc vore det ett bra köp? Kan jag sälja för samma om ett år om jag tillsätter ett fint rör tex? Tack i förvag för svar

Citat Ursprungligen postat av purplehazenils Visa inlägg
    Okej, vad bra, tack för svar
    Efter jag läst mer om dracar lyckades jag hitta trådar om drac moppen jag tänkt köpa som ägaren innan hadde lagt upp och efter det här har jag tappat sugen på den.. Den skar en gång, misständer och det verka som 80cc cylindern ger problem Därför tänker jag på betan med ktm motorn igen Hur lätt går en son här motor eller am6 sönder? Delar för ktm`en kostar ju satan, men om jag prutar ner den till 6000 åssa har den en mk 70cc vore det ett bra köp? Kan jag sälja för samma om ett år om jag tillsätter ett fint rör tex? Tack i förvag för svar

asså om det är någon som har meckat o så ordengligt så kommer dom nog inte gå sönder, tex inte fucko köra o varva masser hela tiden men om du tar hand om dom så kommer dom hålla i många år fast man vet ju tyvärr alldrig hur det man köper är andvänt och så. mk cyllar är bra och prisvärda villket rör vet jag dock ej men ett mk sp kanske skulle sitta fint? finns billiga begagnade att köpa så fast om jag var du skulle jag köpa riejun dom finns massa billiga reservdelar till på tex cykelkraft.se, dom har massor och ja du får nog ungefär samma peng om ett år om du har den i fint skick o så

Tack för alla svar Ska åka och kolla på rieju`n i morgon

Det visade sig att riejun var en riktig skunk.. Jätte glapp i svingen, allt gammalt, slitet, rostigt, äkligt, trasigt osv.. Provkörde inte ens viste att moppen var inte för mig. Men men det sluta med att jag köpte en väldigt fin gul beta rr 05 som rullat 720 mil inte trimmad bara dragen plugg Försökte ladda upp en bild men den var för stor eller nåt, moppen har lite rost på skruvar här och dar men lätt att fixa den till toppskick
    Fast ett problem finns, moppen går helt parfekt förutom att det är som den går på antingen tomgång eller nåstan fullgas. Det är ganska jobbigt att få den att gå på tex halvgas och hålla jämn fart. Efter läst här http://www.braigasen.com/Gsons_Forgasartips.htm tänker själv att det är inimellan eller huvud munstycket som är fel och når den andvänds får man inte ut nån kraft eftersom pluggen är borta och är ganska säker att originalen är kvar? Kan detta vara rätt? Tack igen för alla svar jag får och fått

Dubbelpost

Citat Ursprungligen postat av roxxor Visa inlägg
    hade jag varit du hade jag köpt Riejun eller kollat upp en annan Rieju i samma prisklass. Du kan köpa en helt original, slänga på ett trimrör sen är den tilllräckligt trimmad!
    Haha japp, och det är precis vad händer

roxxors avatar
    Reg.datum
    Dec 2010
    Citat Ursprungligen postat av Lennart Visa inlägg
    går det inte med våld så går det med mer våld och går det sönder så var det trasigt från början

will3s avatar
    Reg.datum
    Mar 2011
    Fin! Men byt lykta till cateye eller något sånt

får man se ett projekt på betan?
    och will3, älskar din signatur

will3s avatar
    Reg.datum
    Mar 2011
    Citat Ursprungligen postat av nilin36 Visa inlägg
    Hahhah, gillar den jag med

Sent from my Motorola DynaTAC using Tapatalk

Citat Ursprungligen postat av roxxor Visa inlägg
    Riktigt fräsch ju! Kolla färgen på tändstiftet
    Vit = för litet munstycke
    Oboy brunt = Perfekt
    Svart = för stort munstycke
    Tack så mycket Okej vad bra! det gör jag men just nu står den i min farbors garage Men har förhopningsvis den hemma till helgen

Tack Naa, men kanske till en rieju 06\7 lykta, dom är aningen snygarre

Citat Ursprungligen postat av will3 Visa inlägg
    Fin! Men byt lykta till cateye eller något sånt
    Tack naa, men kanske till em rieju 06\07 lykta, dom är aningen snyggare

Citat Ursprungligen postat av nilin36 Visa inlägg
    Jag tror inte jag ska göra tillräckligt med den för ett projekt? bara ett rör lite fix, kanske en lykta och fram skärm som ska ändras

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Logga in