Sidan 16 av 16 Första ... 6141516
  1. #451
    Citat Ursprungligen postat av elisson Visa inlägg
    Dem kommer fråga vad du gjort med moppen och när och varför ungefär. förmodligen får du inte uppskjutet om de är första gången, tror inte nåt du säger kommer påverka beslutet
    Det är första gången jag har åkt fast ja. Och jag var trevlig mot poliserna.
    Om en ciao icke fungerar. Skruva isär motorn och skruva ihop och den skall fungera igen.

  2. #452
    Citat Ursprungligen postat av Björketörparn Visa inlägg
    I morse när jag var på väg till skolan med min urpluggade rieju hände något väldigt otippat: jag blev jagad av en sur polis!
    Polisen körde upp bredvid mig och signalerade med flaxande rörelser att jag skulle stanna. Detta hade jag dock inga som helst planer på, så jag skakade bara på huvudet och körde lugnt vidare.
    Jakten pågår en stund och jag märker att "den här snuten har minsann inte stake nog att preja mig". Där hade jag till hälften rätt.
    Det som händer är att surpuppan kör om mig, lägger sig precis framför mig och tvärnitar. Detta resulterar såklart i att jag kör in i röven på honom, och han springer så fort han kan ut för att fånga mig.
    Vad han inte hade räknat med var mina supersnabba reflexer och min redan planerade flyktväg: en åker.

    Efter att ha kört runt lite på åkrar härs och tvärs så slutade det med att jag ställde moppen hos en polare och cyklade de resterande kilometrarna till skolan.

    När jag sedan kommer hem är min mor väldigt förvånad över att jag kör mopeden, då polisen som jagade mig hade ringt och sagt att han hade tagit mig.
    Vad han egentligen hade sagt var att han genom registreringsskylten hade fått reda på vart min far bor (då moppen står i hans namn) och att han lätt kunde identifiera mig då jag körde med crosshjälm utan glasögon.

    Min fråga är nu följande: ska jag inför kommande förhör göra moppen helt original och laga allt som behöver lagas, eller räcker det om jag bara nekar och säger att det inte var jag som körde?

    PS. Jakten gick enligt farbror blå i 90 km/h
    Citat Ursprungligen postat av The_svensson Visa inlägg
    Neka neka neka. Kom inte med dumma bortförklaringar, utan svara bara nej på alla frågor.
    Kan uppdatera lite.

    Gjorde som The_svensson sa och nekade hela skiten, och efter en jävla massa bråk med polis och med hjälp av min advokat ( ja, jag har en advokat ) så fick jag ett år efter händelsen bekräftat att dom ger upp.

    Btw så kostade min advokat staten över 4000 spänn. Haters gonna hate!

  3. #453

  4. #454
    Hej ! Någon som vet om man måste ha backspeglar på en moppe? Om man måste! Måste man ha båda elr bara vänstra elr högra? Om man måste, Och man kör utan stoppar polisen en då?

    Mvh JoHaN

  5. #455
    CaToXXos avatar
    Reg.datum
    Oct 2010
    Ort
    Långared, Alingsås
    Inlägg
    1 066
    Citat Ursprungligen postat av J00HHAANN Visa inlägg
    Hej ! Någon som vet om man måste ha backspeglar på en moppe? Om man måste! Måste man ha båda elr bara vänstra elr högra? Om man måste, Och man kör utan stoppar polisen en då?

    Mvh JoHaN
    Enligt svenska lag så måste du ha minst en backspegel, och om du bara har en så ska den sitta på vänster sida. Har du inga så blir det böter.
    Har inget TK men är ett fucko ändå

  6. #456
    Citat Ursprungligen postat av CaToXXo Visa inlägg
    Enligt svenska lag så måste du ha minst en backspegel, och om du bara har en så ska den sitta på vänster sida. Har du inga så blir det böter.
    Är du säker? Hört från många att du behöver inte detta på en moped.
    Edit: gz till 1000 posts
    Citat Ursprungligen postat av Zer0x Visa inlägg
    Ludix har jag för mig ska funka skitbra org.
    Citat Ursprungligen postat av AeroXCallE Visa inlägg
    Jo, dom har typ ett axx på 0-50 km/h på 2 sek orginal

  7. #457
    Citat Ursprungligen postat av Stalker-Sebbe Visa inlägg
    Är du säker? Hört från många att du behöver inte detta på en moped.
    Edit: gz till 1000 posts
    Jo, det måste man ha.
    Citat Ursprungligen postat av Rexxy Visa inlägg
    Passa ditt språk. Du är såååå nära på att bli avstängd p.g.a vårdlöshet i forumskriveri (läs i trafiken)

  8. #458
    Citat Ursprungligen postat av hudik95 Visa inlägg
    Jo, det måste man ha.
    okej, men jag ändå så cool så jag kör utan.
    Citat Ursprungligen postat av Zer0x Visa inlägg
    Ludix har jag för mig ska funka skitbra org.
    Citat Ursprungligen postat av AeroXCallE Visa inlägg
    Jo, dom har typ ett axx på 0-50 km/h på 2 sek orginal

  9. #459
    CaToXXos avatar
    Reg.datum
    Oct 2010
    Ort
    Långared, Alingsås
    Inlägg
    1 066
    Citat Ursprungligen postat av Stalker-Sebbe Visa inlägg
    Är du säker? Hört från många att du behöver inte detta på en moped.
    Edit: gz till 1000 posts
    Yes, eller ja på EU-mopeder måste du det. 30moppe behöver inte det, glömde att säga det.

    Tack
    Har inget TK men är ett fucko ändå

  10. #460
    Citat Ursprungligen postat av CaToXXo Visa inlägg
    Yes, eller ja på EU-mopeder måste du det. 30moppe behöver inte det, glömde att säga det.

    Tack
    Jo det var dom jag syftade på.
    Citat Ursprungligen postat av Zer0x Visa inlägg
    Ludix har jag för mig ska funka skitbra org.
    Citat Ursprungligen postat av AeroXCallE Visa inlägg
    Jo, dom har typ ett axx på 0-50 km/h på 2 sek orginal

  11. #461
    Citat Ursprungligen postat av Stalker-Sebbe Visa inlägg
    okej, men jag ändå så cool så jag kör utan.
    wow, sinnes asså
    Citat Ursprungligen postat av Rexxy Visa inlägg
    Passa ditt språk. Du är såååå nära på att bli avstängd p.g.a vårdlöshet i forumskriveri (läs i trafiken)

  12. #462
    Tack! glömmde nämna att jag körde 30

  13. #463
    Citat Ursprungligen postat av hudik95 Visa inlägg
    wow, sinnes asså
    Thug life 4 ever.
    Citat Ursprungligen postat av Zer0x Visa inlägg
    Ludix har jag för mig ska funka skitbra org.
    Citat Ursprungligen postat av AeroXCallE Visa inlägg
    Jo, dom har typ ett axx på 0-50 km/h på 2 sek orginal

  14. #464
    Jag är tillbacks! Föräldrar som nt vill vara lite olagliga -_- så ställer några frågor till!

    Höjningssats ? Är det olagligt att montera?

    Ny bakkåpa utan b*gläpp?

    Nya blinkers bak?

    tack för snabba svar! Vill beställa idag! Mvh johan

  15. #465
    Citat Ursprungligen postat av J00HHAANN Visa inlägg
    Jag är tillbacks! Föräldrar som nt vill vara lite olagliga -_- så ställer några frågor till!

    Höjningssats ? Är det olagligt att montera?

    Ny bakkåpa utan b*gläpp?

    Nya blinkers bak?

    tack för snabba svar! Vill beställa idag! Mvh johan
    Höjningssats tror jag inte är olagligt. Bögläpp måste du ju ha om de inte är 30 moppe då behöver du väl ingen. Blinkers om dom är godkända så.
    Citat Ursprungligen postat av Zer0x Visa inlägg
    Ludix har jag för mig ska funka skitbra org.
    Citat Ursprungligen postat av AeroXCallE Visa inlägg
    Jo, dom har typ ett axx på 0-50 km/h på 2 sek orginal

  16. #466
    Tjena! Sålde moppen för ungefär två månader sen och idag så ringde farsan till min farsa och sa att den inte funkar och inte går rent utan den dör när den blir varm. Så min fråga blir. Kan han kräva att få tillbaka sin pengar och jag får tillbaka min moped? Tack på förhand

  17. #467

  18. #468
    Citat Ursprungligen postat av Enok Visa inlägg
    Nej.
    Tack. Kan du länka någonstans som man kan läsa om det

  19. #469
    hyperperrys avatar
    Reg.datum
    Jun 2009
    Ort
    smedjebacken
    Inlägg
    5 414
    Citat Ursprungligen postat av derbigurra Visa inlägg
    Tjena! Sålde moppen för ungefär två månader sen och idag så ringde farsan till min farsa och sa att den inte funkar och inte går rent utan den dör när den blir varm. Så min fråga blir. Kan han kräva att få tillbaka sin pengar och jag får tillbaka min moped? Tack på förhand
    nej verkligen inte! inte en chans. särskilt inte efter 2 månader. har han använt mopeden och kommer tillbaks efter så lång tid så är du inte skyldig att ta tillbaks den.
    du har ju inte en aning vad han har gjort med mopeden sen han köpte den, och det spelar egentligen ingen roll om han köpte den igår eller för 2 år sedan, var den funktionsduglig och kontrollerad av båda parterna och du inte undanhållit någonting vid försäljning så är det hellugnt!

    om han skulle hota med polisanmälan(som många av denna sortens människor gör vid ett sådant tillfälle) så säg åt honom att göra det, du har inte gjort något olagligt. Sen så kan du säga åt honom att vill han ha en problemfri moped i nyskick med garanti så får han köpa sig en ny moped.
    jag är fri från fördomar, för jag hatar alla lika mycket.

  20. #470
    Citat Ursprungligen postat av hyperperry Visa inlägg
    nej verkligen inte! inte en chans. särskilt inte efter 2 månader. har han använt mopeden och kommer tillbaks efter så lång tid så är du inte skyldig att ta tillbaks den.
    du har ju inte en aning vad han har gjort med mopeden sen han köpte den, och det spelar egentligen ingen roll om han köpte den igår eller för 2 år sedan, var den funktionsduglig och kontrollerad av båda parterna och du inte undanhållit någonting vid försäljning så är det hellugnt!

    om han skulle hota med polisanmälan(som många av denna sortens människor gör vid ett sådant tillfälle) så säg åt honom att göra det, du har inte gjort något olagligt. Sen så kan du säga åt honom att vill han ha en problemfri moped i nyskick med garanti så får han köpa sig en ny moped.
    Tack som fan mannen

  21. #471
    hyperperrys avatar
    Reg.datum
    Jun 2009
    Ort
    smedjebacken
    Inlägg
    5 414
    Citat Ursprungligen postat av derbigurra Visa inlägg
    Tack som fan mannen
    lugnt! ignorera honom bara om han börjar bli otrevlig och försöker sälja tillbaks mopeden. Om du kan så kan du försöka hjälpa honom och ge honom tips på problemet men det gör du som du vill, men somsagt så ska du inte köpa tillbaks den
    jag är fri från fördomar, för jag hatar alla lika mycket.

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Logga in