Reg.datum
    Nov 2010

moppe hjälp med minarelli cylle på am6 block

tja undrar om det är någon som har en guide om hur man ska göra för att få på en aerox/minarelli cylle på ett am6 block. skicka bilder eller kom med kommentarer hur man ska göra. har hör att det är mycket jobb att göra men ingen som har sagt hur man ska göra eller något sånt. mvh sprint

bästa jag hittar i alla fall

http://twostrokerider.se/artiklar/1731
    Citat Ursprungligen postat av Lennart Visa inlägg
    jävlar vilken hyper. har säkert hela 10hk och en toppfart på 85kmh

Reg.datum
    Nov 2010
    okej tack

Jonthäs avatar
    Reg.datum
    May 2010
    Jag kommer inte ihåg hur jag gjorde,men jag fick på en minarelli ac cylinder lätt,tror det är lite svårare med lc dock.
    M42B18Power!
    You must be gentle with it, just like with most swedish girls.. BUT I WONT!

Emil123s avatar
    Reg.datum
    May 2010
    Fräsa eller slipa ut pinbultsmönstret litegrann, 50 mm c-c på liggande och 52 mm på AM6.
    Plana underkant av cylindern eller blocket, cylindrarna från liggande minarelli är några mm högre.
    Kylningen går att lösa på olika sätt beroende på vad du har för cylinder, tillgång på svets osv, du kan också använda elektrisk pump och plocka bort originalpumpen.
    Om du har nyare blocket (EU) så måste du för vissa cylindrar slipa bort kanten som sticker in mot cylinderfoten, max 10 minuters slipning med Dremel.

Enklaste sättet att montera R/T på är att köpa den med adapterplatta till liggande Minarelli, där behöver bara pinbulthålen modifieras som nämnt ovan, adapterplatten måste planas ca 4 mm och svetsas lite för att matcha vattenanslutningen mot blocket. Om man inte har svets så är det enklaste utvägen att plana ~1 mm extra och kompensera det med en plåtspacer av samma tjocklek där det endast är hål på rätt ställe. Jag har byggt en R/T-AM6 och en EBS-motor så det är bara att fråga!
    Don´t make excuses, make horsepower!

Reg.datum
    Nov 2010
    Citat Ursprungligen postat av Emil123 Visa inlägg
    Fräsa eller slipa ut pinbultsmönstret litegrann, 50 mm c-c på liggande och 52 mm på AM6.
    Plana underkant av cylindern eller blocket, cylindrarna från liggande minarelli är några mm högre.
    Kylningen går att lösa på olika sätt beroende på vad du har för cylinder, tillgång på svets osv, du kan också använda elektrisk pump och plocka bort originalpumpen.
    Om du har nyare blocket (EU) så måste du för vissa cylindrar slipa bort kanten som sticker in mot cylinderfoten, max 10 minuters slipning med Dremel.

Enklaste sättet att montera R/T på är att köpa den med adapterplatta till liggande Minarelli, där behöver bara pinbulthålen modifieras som nämnt ovan, adapterplatten måste planas ca 4 mm och svetsas lite för att matcha vattenanslutningen mot blocket. Om man inte har svets så är det enklaste utvägen att plana ~1 mm extra och kompensera det med en plåtspacer av samma tjocklek där det endast är hål på rätt ställe. Jag har byggt en R/T-AM6 och en EBS-motor så det är bara att fråga!
    tja emil du skulle inte kunna fixa litte bilder till mig på hur man gör allt det där

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Logga in